Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی سه بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: مجموع موارد مبتلا به کرونا در استان به ۶۵۶ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه سه مورد مثبت و مابقی منفی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مجموع کل آزمایشات انجام شده تا امروز پنج هزار و ۵۲۵ مورد بوده که نتیجه ۶۶۷ آزمایش مثبت و چهار هزار و ۸۵۸ مورد منفی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۴ نفر، درمیان ۸۳ نفر، طبس ۱۵۲ بیمار، قاین ۶۷ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۳۹ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان هشت نفر هستند.

بهبود ۶۱۷ بیمار کرونایی در استان

مهدی‌زاده با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان، اعلام کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان، ۶۱۷ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و پنج نفر در بیمارستان‌ها بستری‌ هستند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشته‌ایم و بدین ترتیب آمار کل فوت‌شدگان بر اثر کرونا در استان خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه با اشاره به رنگ‌بندی و طبقه‌بندی مناطق مختلف در زمینه ابتلا به بیماری کرونا، گفت: در رنگ‌بندی شهرستان‌ها ملاک اصلی موارد بستری مشکوک است بنابراین برخی از شهرستان‌ها با وجود اینکه مورد مثبتی نداشته‌اند اما هنوز جزو موارد قرمز و زرد هستند.

مهدی‌زاده بیان داشت: برای خارج شدن یک شهرستان از وضعیت سفید باید به‌طور متوسط در ۱۴ روز اخیر بیشتر از یک بیمار با علایم تنفسی صرف نظر از مثبت یا منفی بستری شود که در این خصوص کم‌خطر نخواهد بود.

آخرین وضعیت مناطق زرد، سفید و قرمز

به گزارش فارس؛ طبق نقشه وضعیت کرونا(مورد تأیید وزارت بهداشت) که در تاریخ ۸ خردادماه بروزرسانی شده مناطق سفید، قرمز و زرد کرونا در استان خراسان‌جنوبی اعلام شده است.

طبق این نقشه در خراسان‌جنوبی شهرستان فردوس در وضعیت قرمز، شهرستان نهبندان، زیرکوه و درمیان در وضعیت سفید و شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، بشرویه، سربیشه، سرایان و خوسف در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند کرونا بیمار کرونایی مبتلایان کرونا دکتر مهدی زاده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مناطق قرمز فوت بستری بیمارستان کرونا در استان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همایش تجلیل از جهادگران برتر شهرستان بیرجند با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از جهادگران در محل مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.
در این همایش ۵۵ نفر از جهادگران برتر شهرستان بیرجند از قرارگاه سفیران فرهنگ و سازندگی، قرارگاه فتح المبین، قرارگاه انصارالله، قرارگاه بقیه الله، قرارگاه محبان الرضا (ع)، شورای جهادگران و قرارگاه جهادی ثامن الحجج (ع) تجلیل شدند.
در ایام نوروز و ماه رمضان امسال ۳۲۲ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای و ۱۷۷ نقطه شهری و روستای فعالیت دارند.
امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان پویش «خانه دوست کجاست؟» تعریف شده که جهادگران در محله‌های خودشان خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده و به آنان خدمات ارائه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • انجام ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • کشف بیش از یک کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • هوای نهبندان ناسالم شد