Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای مجالس ایران و ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی برخی تحولات و مسائل منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مصطفی شنتوپ» رییس مجلس ملی ترکیه صبح امروز (۹ خرداد ۹۹) ضمن تماس تلفنی  با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و  درباره  تحولات و مسائل منطقه ای با دکتر قالیباف به گفت و گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قالیباف در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مشترکات دو کشور گفت: همواره روابطی دوستانه در بالاترین سطح  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فی ما بین استقبال و حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور افزود: به دلیل اهمیت روابط دو کشور انشاءالله بزودی گروه دوستی-پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

 قالیباف همچنین بر اهمیت تداوم گفت‌وگوی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.

روسای مجالس ایران و ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی برخی تحولات و مسائل منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

قالیباف در این گفت‌و‌گو  همکاری‌های دو کشور در مباحث منطقه‌ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست  و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

«شنتوپ» رییس مجلس ترکیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای  تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه های محتلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.

رییس مجلس ترکیه  در بخش دیگری  از این گفت و گو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.

شنتوپ در پایان، اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران و ترکیه رییس مجلس گفت وگوی منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه و بسیج، در برهه‌های مختلف نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد ضمن حضور در پادگان تیپ ۲۶۴ ارتش اظهار کرد: نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) برای اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی به مناسبت روز ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه و بسیج، در برهه‌های مختلف نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: امیران ارتش جمهوری اسلامی همچون آذرفر، آبشناسان، صیاد شیرازی و… بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس با خلق حماسه‌های عظیم، افتخارات ویژه‌ای در دفتر تاریخ ثبت کردند.

علی‌نژاد تصریح کرد: دفاع مقدس، نمادی از ایثار و پایمردی ارتشیان سرافراز و مردان مردی است که فدای ملت شدند.

وی ادامه داد: امروز نیروی‌های مسلح کشور از هر لحاظ دارای آمادگی تمام بوده و مؤلفه‌های اقتدار را به منصه ظهور گذاشتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: وعده صادق واقعاً محقق شد و تصاویر با شکوهی که از عملیات علیه رژیم خبیث منتشر شد باعث افتخار ایران اسلامی است.

کد خبر 745270

دیگر خبرها

  • ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی با مهدی المشاط
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • انتظار داشتیم شورای امنیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد