Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مرخصی استحقاقی و استعلاجی کارگران اظهار کرد: مرخصی، قانون و حق کارگر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او با بیان اینکه کارگر واجد برخورداری از حق مرخصی استحقاقی و استعلاجی است، افزود: در صورت توافق با کارفرما، کارگر مشمول برخورداری از مرخصی بدون حقوق نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاج اسماعیلی با بیان اینکه مرخصی استعلاجی را پزشک تعیین می‌کند، گفت: اگر پزشکی تأیید و تأکید کند که فردی مریض است، به او مرخصی استعلاجی تعلق می‌گیرد و می‌تواند با عذر موجه بعد از پایان بیماری به کارگاه بازگردد.

این کارشناس حوزه کار و کارگر با بیان اینکه حقوق روز‌هایی که به عنوان مرخصی استعلاجی برای کارگر رد شده است را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند و پرداخت آن بر عهده کارفرما نیست، گفت: کارفرما باید عذر کارگر را در این شرایط موجه بداند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: کارگر در تمام سال ۲۶ روز می‌تواند از مرخصی استحقاقی استفاده کند که اگر از آن تا پایان سال استفاده نکند، امکان ذخیره آن وجود ندارد.

او با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۶ قانون کار، کارگر نمی‌تواند بیش از ۹ روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره کند، افزود: طبق ماده ۶۹ قانون کار تاریخ استفاده از مرخصی استعلاجی باید طبق برنامه ریزی و توافق کارگر و کارفرما باشد.

حاج اسماعیلی ادامه داد: اگر کارگر و کارفرما در این زمینه دچار اختلال شوند، باید برای حل مشکل خود به اداره کار مراجعه کنند و در این شرایط نظر اداره کار شرط است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرخصی استحقاقی مرخصی کارگران مرخصی استعلاجی کارفرما مرخصی استعلاجی مرخصی استحقاقی حاج اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی روز پنجشنبه به خبرگزاری ایرنا گفت: ساعت ۱۳:۰۲ امروز حادثه آتش سوزی در حوالی بزرگراه شهید یاسینی اعلام و آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه کارگاهی چند اتاق که محل استراحت کارگران بود در یکی از اتاق‌ها بدلیل نامشخص آتش سوزی روی داد که در این حادثه بدلیل شدت حادثه ۶ کارگر غیر ایرانی جان باختند.

ملکی ادامه داد: یک کارگر دیگر موفق شده بود خود را از محل حادثه خارج کند که بدلیل سوختگی به مراکز درمانی منتقل شد.

وی علت این حادثه را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

صداوسیما نیز از انفجار در ترمینال شرق خبر داد و نوشت: در پایانه شرق در اثر انفجار کپسول گاز ۶ نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • آتش سوزی در شرق تهران / 6 کارگر جانباختند
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !