Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:33:50 GMT

امکان فروش تفکیکی سهام عدالت از فردا

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۷۰۶

امکان فروش تفکیکی سهام عدالت از فردا

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از ۱۰ خرداد با آزادسازی سهام عدالت، امکان فروش تک تک سهام عدالت برای مشمولان فراهم می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین فهیمی گفت: از روز شنبه مشمولان سهام عدالت می‌توانند قسمت یا تمامی ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند و دارایی‌های خود را در سایت اعلامی از سوی شرکت سپرده گذاری ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون رابطه بین مشمولان یک طرفه بوده است و در سال یکبار سود دریافت می‌کردند و امکان خرید و فروش نداشتند، اما از روز شنبه هر فردی به طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌ها را ببیند و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد.

بیشتر بخوانید: وراث چگونه سهام عدالت اموات را به نام بزنند؟ انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تمدید شد

* دو شیوه فروش سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود بطوری که مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند یا اینکه با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.

وی افزود: برای فروش سهام عدالت به صورت یکجا سهامداران تا ۱۳ خرداد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند و ۳۰ درصد سهام خود را یکجا بفروش برسانند.

* تمدید زمان انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت

وی با اشاره به اینکه مهلت انتخاب روش مستقیم تا ۱۵ خرداد تمدید شده است، گفت: افراد با اگاهی کامل اقدام به انتخاب روش مستقیم کنند چنانچه فرد این روش را انتخاب کرده باشد برای فرد کد بورسی صادر می‌شود و اطلاعات فرد به شرکت ارسال می‌شود و دیگر حق تغییر روش را ندارند.

فهیمی درباره فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها گفت: تفاوت این نوع فروش در این است که فرد می‌تواند براساس قیمت روز سهام خود را بفروشد و یا اینکه به سبد سهامی خود اضافه کند.

وی با اشاره به اینکه برای کلیه سهامدارن عدالت کد بورسی صادر شده است، گفت: فقط افرادی که قصد فروش این سهام را دارند به بانک یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند و افرادی که قصد فروش ندارند نیازی به این اقدامات نیست و سود سهام آنها، همچون گذشته به حسابشان واریز می‌شود.

وی بیان کرد: سهام عدالت جزء دارایی فرد محسوب می‌شود و اگر سهامدار در بورس فعال باشد در سبد سهامی خود می‌تواند تک تک سهام شرکت‌ها را ببیند واگر فرد در بورس فعال نیست می‌تواند با مراجعه به سایتی که شرکت سپرده گذاری اعلام خواهد کرد سهام خود را مشاهده کند.

* آزادسازی کامل سهام عدالت تا پایان 99

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: از ابتدا سهام عدالت برای نگه داشتن طراحی شده است و از این رو به همه مشمولان توصیه می‌کنم که این سهام را نفروشند و نگه دارند تا در آینده از درآمد آن استفاده کنند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۹ آزادسازی کامل سهام عدالت صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم سهام عدالت حسین فهیمی بورس شرکت سپرده گذاری مرکزی فروش سهام عدالت کارگزاری ها سهام خود انتخاب روش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، محاکمه قریب الوقوع منچسترسیتی در مورد 115 اتهام فرپلی مالی (FFP) ممکن است تحت تأثیر اطلاعات جدید از حامیان مالی این باشگاه قرار بگیرد.

دارندگان سه گانه 2023 در موارد متعددی با اتهامات نقض فرپلی مالی روبرو هستند و تصور می‌شود که اتحاد ایرویز نقش بزرگی در این نقض‌ها ایفا کند.

نشریه آلمانی اشپیگل مدعی شده که شرکت هواپیمایی اماراتی تنها 10.1 میلیون دلار از تعهدات 85.3 میلیون دلاری خود به سیتی را پرداخت کرده و مابقی آن توسط سرمایه پنهان مالکان این باشگاه پرداخت شده است!

با این حال، تصمیم اخیر مبنی بر عرضه سهام هواپیمایی اتحاد در بورس اوراق بهادار ممکن است که این ادعا را شود. بر اساس این گزارش، تصمیم این شرکت هواپیمایی برای عرضه در بورس اوراق بهادار نیازمند عرضه اولیه عمومی است. این امر مستلزم این است که این هواپیمایی اجازه افشای کامل حساب‌هایشان، از جمله کلیه امور مالی و اقدامات شرکتی را بدهند.

آگاهان بازار سهام بر این باورند که اگر اتحاد ایرویز -و در نتیجه مالکان سیتی- چیزی برای پنهان کردن داشته باشند، این دسترسی نامحدود فراهم نخواهد شد. به عبارت دیگر، اگر تقلب صورت گرفته باشد، آن‌ها دست به چنین اقدامی نخواهند زد.

با این وجود اگر کوچکترین عدم مغایرتی بین مدارک باشگاه انگلیسی و اتحاد ایرویز وجود داشته باشد، عرضه سهام این هواپیمایی می‌تواند به ضرر پپ گواردیولا و تیمش که برای قهرمانی لیگ برتر انگلیس برنامه ریزی می‌کنند، تمام شود.

در مقاله میرر به نقل از یکی از مقامات ارشد صنعت بانکداری آمده است:"اگر مشخص شود که مدیران اتحاد ایرویز واقعاً در دستکاری قرارداد حمایت مالی با سیتی دست داشته‌اند، می‌تواند به اعتبار شرکت در چشم سرمایه گذاران بالقوه آسیب جدی وارد کند. اتحاد همچنین موظف به افشای هرگونه تحقیقات جاری در مورد حساب‌های شرکت است. آنچه لیگ برتر ادعا می کند بسیار جدی است، نه فقط از نظر قوانین و مقررات فوتبال. اتهام این است که مدیران سیتی با مسئولان اتحاد تبانی کرده‌اند و نه تنها به حسابرسان مستقل باشگاه بلکه به دادگاه حکمیت ورزش نیز دروغ گفته‌اند."

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا
  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • استقلال قیمت‌گذاری شد: هزار و هشتصد میلیارد تومان!
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو