Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@07:03:30 GMT

زاینده‌رود ۱۵ خرداد بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۷۱۱

حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به رعایت بهداشت آب شرب اظهار داشت: معمولا وضعیت مخزن سد زاینده‌رود پیوسته پایش می‌شود تا برای آب شرب مردم از نظر بهداشتی مشکلی پیش نیاید، همچنین امیدوار هستیم با صرفه‌جویی در مصرف آب توسط همشهریان تابستان امسال با مشکل کمبود آب روبه‌رو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه صرفه‌جویی رکن اساسی در مصرف آب است افزود: باید صرفه‌جویی در حوزه آب شرب هم در صنعت و هم در کشاورزی مثل سابق رعایت شود بنابراین توصیه ما به شهروندان عزیز آن است که استفاده بهینه در مصرف آب را همیشه رعایت کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مورد توزیع آب زاینده‌رود خاطرنشان کرد: از زمان شروع کشت پاییزه سال گذشته و کشت بهاره همچنان آب زاینده‌رود جاری است، توزیع این آب بین ۱۲ تا ۱۵ خرداد به اتمام می‌رسد و برای ادامه بازگشایی زاینده‌رود در آینده هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

او گفت: حجم مخزن سد زاینده‌رود در حال حاضر ۶۲۰ میلیون مترمکعب، ورودی آن ۹۶ مترمکعب و خروجی این سد به سمت تالاب گاوخونی ۱۰۲ مترمکعب بر ثانیه است.

منبع:تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه

همایون فرخی مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه در مجموع نیازمند ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن آب است، گفت : حجم مخازنی که اکنون در شهر در دست بهره‌برداری داریم حدود ۱۲۵ هزار مترمکعب است.

وی از در دست ساخت بودن سه مخزن در کرمانشاه خبر داد و افزود: مخزن «توکلی» با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اکنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

فرخی یکی دیگر از مخازن در دست احداث را مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی «زینبیه» عنوان کرد که این مخزن نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، به احتمال زیاد اواخر شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه اظهار کرد: مخزن «معلم» نیز با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب با پیشرفت ۶۷ درصد در دست احداث بود و پیش‌بینی می‌شود این مخزن نیز تا اواخر شهریور وارد مدار بهره‌برداری شود.

فرخی از سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی برای احداث این مخازن یاد کرد و گفت: احداث این مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه همچنین از مطالعه و آماده کردن نقشه سه مخزن دیگر با مجموع ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب خبر داد و افزود: این مخازن شامل مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی همتراز فردوسی، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی همتراز شهید الفتی‌نیا و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی همتراز جمهوری است.

وی یادآور شد: در کنار این مخازن، تکمیل خطوط بین مخازن نیز در دست اقدام بوده و برای خط لوله ۶.۶ کیلومتری بین مخازن معلم و زینبیه تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرخی گفت: اگرچه احداث مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد، اما احداث این مخازن به تنهایی کافی و موثر نیست و در کنار آن حتما نیازمند اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و جولگیری از انشعابات غیرمجاز به منظور کاهش هدررفت آب هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند