Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار خیزش کشورهای عربی و اسلامی برای نجات یمن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز (جمعه) کشورهای عربی و اسلامی را به «خیزش» برای نجات یمن جنگ و بیماری‌های واگیردار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، قره‌داغی در واکنش به گزارش سازمان ملل مبنی بر افزایش تعداد فوتی‌ها در یمن و تشدید فقر، بیکاری و بیماری، از طرف‌های درگیر در یمن خواست اختلافات را فراموش و درگیری‌ها را پایان دهند.

وی گفت: صلح کنید یا اختلافات را کنار بگذارید و آنچه برای جنگ هزینه می‌کنید خرج این بیماران کنید که خانواده و برادران شما هستند.

قره‌داغی خطاب به کشورهای شرکت‌کننده در جنگ علیه یمن گفت: از خدا بترسید و ببینید اوضاع سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی یمن به چه روزی افتاده است؛ از خدا بترسید و به جای جنگ ویرانگر، بیماران و فقرا را از مرگ نجات دهید.

چهارشنبه هفته جاری گزارش «برنامه توسعه سازمان ملل» نشان داد که بیش از نیم میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی در رنج هستند و ۱۲ میلیون کودک و شش میلیون زن نیاز به کمک‌های انسانی دارند.

جنگ علیه یمن به فرماندهی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ آغاز و باعث شده ۸۰ درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های انسانی باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن سازمان ملل کشورهای عربی علمای مسلمان قره داغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا برای کمک به مصر در بحبوحه بحران اقتصادی این کشور، بسته کمکی را برای قاهره معرفی کرد.

بسته کمکی اتحادیه اروپا به ارز ۸ میلیارد دلار به مصر اختصاص یافت.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که بسته کمکی جدید را به دلیل نگرانی از فشار اقتصادی و درگیری ها و هرج و مرج در کشورهای آفریقایی اعلام کرده که می تواند مهاجران بیشتری را راهی سواحل اروپا کند.

مقامات مصری هم اعلام کردند قرار است قرارداد همکاری دو طرف در جریان سفر «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و سران کشورهای بلژیک، ایتالیا، اتریش، قبرس و یونان به مصر امضا شود. این قرارداد شامل کمک های بلاعوض و وام برای مصر است.

همچنین اتحادیه اروپا قرار است همکاری خود با مصر را تا سطح مشارکت استراتژیک و همه جانبه ارتقا دهد و زمینه توسعه همکاری دو جانبه با مصر را در حوزه های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی هموار کرده اند.

بنا به این قرارداد، اتحادیه اروپا به دولت مصر برای تقویت مرزهای خود به ویژه با لیبی کمک خواهد کرد.

کد خبر 6057490

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «ساخت پل میان مذاهب اسلامی»
  • اهداف تل‌آویو از راه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • اهداف تل‌آویو ازراه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • تکریم ایام روزه‌داری در کشور‌های مختلف دنیا چگونه است؟
  • رمضان، به وسعت جهان
  • نخستین جشنواره بیین‌المللی شعر عربی «طوفان القوافی» فراخوان داد
  • ثبت شرکت در کشورهای عربی
  • انتشار فراخوان نخستین جشنواره شعر عربی طوفان القوافی
  • فراخوان نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» منتشر شد