Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@19:23:45 GMT

وزش باد شدید در بوشهر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۷۵۶

وزش باد شدید در بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از ظهر فردا با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ پیام مساعدی  افزود در این مدت ایجاد گردوخاک به همراه وزش باد نیز پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز به نسبت شرایط جوی و دریایی در استان بوشهر آرام است هرچند در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان احتمال رخداد ناپایداری‌های جوی بصورت موقت دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساعدی ادامه داد: همچنین در روزهای آینده دمای هوا در استان بوشهر بویژه مناطق غیر ساحلی از مقادیر بالایی برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب این استان در ساعاتی از بعد از ظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و روی دریا گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی جنوب استان در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.

مساعدی عنوان کرد: در این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۴۰ دقیقه بامداد، جزر اول ۰۶:۱۳، مد دوم ۱۲:۵۷ و جزر دوم ۲۰:۵۹ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی بوشهر استان بوشهر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق برای فردا دوشنبه (۲۷ فروردین ) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر و برای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین‌) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

امروز یکشنبه (۲۶ فروردین) در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

فردا دوشنبه (۲۷ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

طی امروز و فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پلیس: از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • بارش‌های پراکنده و رگباری در لرستان
  • بارشهای پراکنده و رگباری در لرستان
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور