Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر حوزه های علمیه گفت: اقدام اخیر آمریکا در تحریم دانشمندان و متفکران گرانقدر ما،مایه شرمساری تاریخی آنان و مورد نفرت جهانیان است.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای تحریم دانشمندان و چهره های علمی ایران اسلامی توسط رژیم خبیث ایالت متحده را محکوم نمود و از ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل و سازمان‌های بین المللی خواست تا در برابر این حرکت انحصارطلبانه، مستکبرانه و ستم‌گرانه اتخاذ موضع نمایند و بایستند، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
گرچه ستیزه‌جویی، جفاکاری و برتری خواهی و ستم‌پیشگی در تاروپود حاکمیت استکباری آمریکا نهفته و نمایان است؛ اما پلشت‌ترین نمود آن نقض ارزش‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی و زیرپانهادن حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل و اعمال تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه برضد جامعه بشری و کشورهای مستقل و جریان‌های مقاومت و مردمی و تضییع حقوق افراد و جوامع انسانی حتی نسبت به هم‌پیمانان خود و ملت آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌گونه که در داستان بلای جهانگیر کرونا، در مواضع و اقدامات زشت و ناسنجیده ترامپ و حاکمیت آمریکا دیده شد و بسی ضعف‌های آن در قلمرو ادب، اخلاق، مدیریت و تدبیر اجتماعی و فرهنگی آشکارتر گشت.

دراین میان آنچه زشت‌تر و فضاحت‌بار تر است سیاست انحصارطلبی علمی و فناوری و گسترش دادن تحریم‌های ناعادلانه در حوزه غذایی و پزشکی و سلامت جوامع به تحریم جفاکارانه و شیطانی نسبت به عالمان و اندیشمندان و فناوران برجسته کشورها و به ویژه ایران عزیز است.

گو آن که ایران اسلامی اکنون مقتدرانه قله‌های علمی و فناوری را درمی‌نوردد و به لطف خدا جلوه‌های آن را در زمینه‌های گوناگون و از جمله در توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هوا و فضا و دریا تماشاگریم و گرچه دانشمندان هوشمند و ژرف‌اندیش ما در دانشگاه‌ها، نیروهای‌مسلح و دستگاه‌های مسئول و نهادهای انقلابی از تحریم‌ها عبور کرده‌اند و در عین بی‌اعتنایی بدان، از این تهدید، فرصتی برای خدمت به ایران، مستضعفان جهان و تاریخ و تمدن انسان معاصر ساخته‌اند؛ اما اقدام اخیر در تحریم دانشمندان و متفکران گرانقدر ما، که البته در رشته تحریم‌های پیوسته و ناشایسته و شکست خورده استکبار نسبت به چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی، دینی و حوزوی و دانشگاهی پیشینه دارد، مایه شرمساری تاریخی آنان و مورد نفرت جهانیان است و  حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی و بزرگان حوزه آن را محکوم و پشتیبانی و حمایت خود را از دانشمندان و دانشگاه‌ها ونهادهای علمی و انقلابی اعلام می‌کنند و از ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل و سازمان‌های بین المللی می‌خواهند تا در برابر این حرکت انحصارطلبانه، مستکبرانه و ستم‌گرانه اتخاذ موضع نمایند و بایستند که ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پرتو افکنی انوار درخشان این حقیقت در جهان خواهیم بود که علم، دانش، هنر و نور و حق را نمی‌توان تحریم کرد و این باطل است که رفتنی است و حق خواهد ماند.

رهایی و سعادت  مستضعفان عالم و عزت امت اسلام و پیروزی محور مقاومت و درخشش انوار تمدن اسلامی و عزت مردم شریف ایران و مسلمانان و پیشرفت همه جانبه نظام جمهوری اسلامی و دفع شر  ویروس مستکبران و ویروس کرونا و بلاها و ناهنجاری‌ها را از خداوند مهربان و مقتدر خواهانم.

علی رضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
۹خرداد ماه ۱۳۹۹

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آیت الله اعرافی تحریم دانشمندان حوزه های علمیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل آیت الله محمدتقی پورمحمدی در مراسم گرامی‌داشت مرحوم آیت‌الله مروج که در محل موسسه فرهنگی و تبلیغاتی آیت الله مروج برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق آیت الله مروج اخلاقی بود که می‌توان از آن درس گرفت، زیرا که بسیار باوفا و در عین حال مردم‌دار و فاضل بود و مناسب‌ترین فرد برای امامت جمعه شهر اردبیل به شمار می‌رفت همچنین وی نحوه برخورد با علما، مسؤلین و اقشار مختلف جامعه را به خوبی می‌دانست و دفتر ارتباط مردمی وی محل و مامن فقرا و ضعفا بود.
وی افزود: در احیای حوزه علمیه اردبیل نیز ایشان نقش قابل توجهی داشتند و با مشورت علمای بزرگی، چون سید یونس یونسی اردبیلی و آیت الله مسائلی تصمیم به رونق حوزه اردبیل گرفتند و این امر هم میسر شد و امروز شاهد رونق این حوزه علمیه هستیم.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علمای خطه آذربایجان همیشه نقش تاثیر گزاری در عرصه اجتماعی داشتند و آیت الله مروج نیز از نمونه‌های بارز آنها به شمار می‌آید و علمای دیگری هم همچون مقدس اردبیلی گه از خطه نیار از محلات شهر اردبیل سر برآورد و در حوزه علمیه نجف عالم شاخص و برجسته‌ای شد که در آن برهه توانست حوزه نجف را سر و سامان دهد و دیگر علما مانند میزا علی اکبر اردبیلی، آیت الله مشگینی و سید یونس یونسی اردبیلی که از علمای شاخص این سرزمین می‌باشند.
آیت الله پورمحمدی تشریح کرد: در میان این علمای بزرگ آیت الله مروج نقش خود را به خوبی ایفا کرد و با مهربانی و محبت برای این مردم خدمات ارزنده‌ای را انجام داد و میزان محبوبیت وی به قدری در میان مردم بالا رفت که می‌توانیم آن را در تشییع پیکر این عالم ببینیم که به جز عاشورا و تاسوعا اجماع چنین جمعیتی در تشییع پیکر یک فرد در اردبیل بی سابقه می‌باشد.
وی اضافه کرد: آیت الله مروج موجب عزت مؤمنان و ذلت کافران بود و ما باید قدر چنین علمایی را بدانیم چرا که اینها باعث شده اند که ما شیعه علی ابن ابی طلاب (ع) باشیم و ما باید یاد علمای از دست رفته را پاس بداریم و نعمت وجود علمای حاضر را نیز قدردان باشیم.

دیگر خبرها

  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی