Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش دستور داد با همکاری وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی در مراکزآموزشی برای برگزاری امتحانات حضوری در برخی مقاطع تحصلی به گونه ای رعایت شود که دانش آموزان و والدین آنها دغدغه و نگرانی نداشته باشند و در این خصوص انعطاف های لازم برای نگرانی آنان رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در گفت و گو با وزیر آموزش و پرورش، از کادر آموزشی و معلمان کشور که با تلاش و کوشش خود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار " تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست" را تحقق بخشیدند قدردانی کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانش آموزان بسیار مهم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین بهره گیری از نجربیات چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثر بخشی برنامه ها و رفع کاستی های آموزش غیر حضوری و مبتنی بر فضای مجازی را برای کسب آمادگی ها برای شروع سال تحصیلی آینده و مراقبت از استمرار کیفی آموزش را ضروری دانست.

دکتر روحانی اظهار داشت: مراکز آموزشی و معلمان باید دسترسی همه دانش آموزان به آموزش کیفی و کامل را فراهم آورند و برنامه ریزی ها با دقت انجام شود تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری گردد.

رئیس جمهور مشارکت بیشتر خانواده ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند یادگیری را از اتفاقات مثبت آموزش در دوره کرونا ذکر کرد و از معلمان و کادر آموزشی مدارس که در هفته های گذشته برای رفع اشکالات و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در مدارس حاضر شده و برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و بالارفتن کیفیت آموزش تلاش کردند، قدردانی کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ما باید همچنان  برای زندگی همراه با این بیماری در آینده آماده باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی آینده و انجام فعالیت های آموزشی همراه با کرونا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و با بررسی شرایط با همکاری وزارت بهداشت پروتکل های لازم را طراحی و برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارائه کند.

"محسن حاجی میرزایی" وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت و گو گزارش کاملی از روند ارائه آموزش به دانش آموزان با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی و شیوه هایی همچون مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) ، تولید و عرضه بسته های خودآموز آموزشی و برگزاری کلاسهای حضوری رفع اشکال را ارائه کرد .

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تلاش کادر آموزشی و معلمان کشور برغم شیوع ویروس کرونا، امر مهم آموزش و یادگیری در کشور تعطیل نشد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در مقاطعی که امتحانات حضوری برگزار می شود، دانش آموزان و والدین آنها هیچگونه نگرانی ازبابت سلامت نداشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش حسن روحانی محسن حاجی میرزایی کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی