Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:59:18 GMT

ترکیه از رقبای اقتصادی خود پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۹۴۵۷

ترکیه از رقبای اقتصادی خود پیشی گرفت

ترکیه به لطف افزایش شدید مصرف داخلی قبل از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، یکی از سریعترین روندهای صعودی اقتصاد را در بازارهای دنیا در دوره سه ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت کرد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، ترکیه به لطف افزایش شدید مصرف داخلی قبل از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، یکی از سریعترین روندهای صعودی اقتصاد را در بازارهای دنیا در دوره سه ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه اول 2020 نسبت به همین دوره در سال قبل 4.5 درصد رشد داشته است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه پایانی سال 2019 نیز 6 درصد افزایش داشت.

بنا بر این گزراش، میانگین 24 رقم پیش بینی شده برای رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در یک نظرسنجی بلومبرگ 4.9 درصد بوده است.

براساس آمار و ارقام منتشر شده در روز جمعه، اقتصاد ترکیه بر اساس بررسی فصلی و مقایسه روزهای کاری 0.6 درصد رشد داشته است.

با گذشت بیش از یک سال از دوره کوتاه رکود اقتصادی در ترکیه و تزریق بسته محرک مالی، ترکیه از کشورهایی مانند اندونزی، روسیه، لهستان و مکزیک پیشی گرفته است چرا که اعطای اعتبار ارزان قیمت در این کشور باعث افزایش هزینه‌های مصرف کننده داخلی شده است که به طور سنتی بزرگترین محرک رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

رشد اقتصادی ترکیه در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی به هزینه‌های دولت و مصرف خانوار در این کشور مربوط می‌شود که نسبت به سال گذشته به ترتیب 6.2 و 5.1 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

وی درباره پاسخ موشکی ایران به اسرائیل نیز گفت: درگیری اخیر بین ایران و اسرائیل سطح تنش در منطقه را به بالاترین حد خود برده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»