Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش دستورات لازم درباره نحوه برگزاری امتحانات و سایر موارد را به او ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (جمعه ۹ خرداد) در گفت‌وگو با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، از کادر آموزشی و معلمان کشور که با تلاش و کوشش خود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار " تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست" را تحقق بخشیدند قدردانی کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانش آموزان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین بهره گیری از تجربیات چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها و رفع کاستی‌های آموزش غیر حضوری و مبتنی بر فضای مجازی را برای کسب آمادگی‌ها برای شروع سال تحصیلی آینده و مراقبت از استمرار کیفی آموزش را ضروری دانست.

روحانی اظهار کرد: مراکز آموزشی و معلمان باید دسترسی همه دانش آموزان به آموزش کیفی و کامل را فراهم آورند و برنامه ریزی‌ها با دقت انجام شود تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری گردد.

رئیس جمهور مشارکت بیشتر خانواده‌ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند یادگیری را از اتفاقات مثبت آموزش در دوره کرونا ذکر کرد و از معلمان و کادر آموزشی مدارس که در هفته‌های گذشته برای رفع اشکالات و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در مدارس حاضر شده و برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و بالارفتن کیفیت آموزش تلاش کردند، قدردانی کرد.

روحانی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ما باید همچنان برای زندگی همراه با این بیماری در آینده آماده باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی آینده و انجام فعالیت‌های آموزشی همراه با کرونا برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد و با بررسی شرایط با همکاری وزارت بهداشت پروتکل‌های لازم را طراحی و برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارائه کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفتگو گزارش کاملی از روند ارائه آموزش به دانش آموزان با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی و شیوه‌هایی همچون مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، تولید و عرضه بسته‌های خودآموز آموزشی و برگزاری کلاس‌های حضوری رفع اشکال را ارائه کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تلاش کادر آموزشی و معلمان کشور برغم شیوع ویروس کرونا، امر مهم آموزش و یادگیری در کشور تعطیل نشد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مقاطعی که امتحانات حضوری برگزار می‌شود، دانش آموزان و والدین آن‌ها هیچگونه نگرانی ازبابت سلامت نداشته باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • نهضت سنددارکردن املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر دنبال می‌شود
  • ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان دشتی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند