Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست قتل افراد سیاه‌پوست به دست افسران پلیس را پایان دهد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه قتل یک سیاه‌پوست غیرمسلح توسط افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«میشل» باچله کشته شدن «جورج فلوید» 46 ساله، هنگامی که در بازداشت پلیس بوده را «جدیدترین مورد از فهرست طویل قتل‌ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار» توسط پلیس ایالات متحده توصیف کرده و از واشنگتن خواست به چنین خشونت‌هایی پایان دهد. 

باچله در این بیانیه که روی وب‌سایت سازمان ملل قرار گرفته گفت: «این جدیدترین مورد از فهرست طویل قتل آمریکایی‌های آفریقایی تبار به دست افسران پلیس آمریکا و عموم جامعه است.»

وی سپس با نام بردن از دیگر افراد سیاه‌پوستی که در حوادثی مشابه «جورج فلوید» توسط افسران پلیس به قتل رسیده‌اند گفت: «متأسفم که مجبورم نام جورج فلوید را در کنار برینا تیلور، اریک گارنر، مایکل براون و بسیاری دیگر از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار قرار دهم که طی سالیان گذشته به دست پلیس کشته شده‌اند.»

این مقام سازمان ملل از «احماود آربری» و «تریون مارتین» هم به عنوان دیگر آمریکایی‌های سیاه‌پوستی یاد کرده که قربانی خشونت‌های نژادپرستانه از سوی عموم جامعه شده‌اند. 

در بخشی از بیانیه میشل باچله آمده است: «مسئولان آمریکایی باید گام‌هایی جدی برای متوقف کردن این قتل‌ها برداشته و از اجرای عدالت در هنگام وقوع چنین حوادثی اطمینان حاصل کنند.»

این بیانیه در حالی صادر شده که آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراض به این حادثه نژادپرستانه بوده‌اند. شبکه خبری سی‌ان‌ان ساعاتی قبل‌تر گزارش داد اعتراضات اکنون از «مینیاپولیس» به سایر شهرهای بزرگ آمریکا سرایت کرده است. جورج فلوید ساکن میناپولیس بود و در همین شهر به قتل رسید. 

ویدئوی مربوط به برخورد خشن افسر پلیس روز چهارشنبه منتشر شد. این ویدئو تصاویری را از افسر سفیدپوستی نشان می‌دهد که زانویش رو روی گردن فلوید فشار می‌دهد. انتشار این ویدئو موج جدیدی از خشم و اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا را موجب شد. 

چهار افسر پلیس که تشخیص داده شده در قتل فلوید دست داشته‌اند اخراج شده‌اند اما خانواده فلوید گفته‌اند خواستار آن هستند که افسران خاطی به مشارکت در قتل متهم شوند. 

پنجشنبه شب معترضان در شهر مینیاپولیس یک ساختمان متعلق به پلیس را به آتش کشیدند و  طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان اعتراضات اکنون به شهرهای دیگری مانند فینیکس، دنور، لوییویل و ممفیس سرایت پیدا کرده است. 

تظاهرات‌های ضدنژادپرستی در مینیاپولیس به سایر شهرهای آمریکا سرایت کردتاریخدان برجسته آمریکایی: نظم در آمریکا بر پایه نژادپرستی بنا شده استفیلم|سرکوب تظاهرات ضدنژادپرستی نیویورکی‌ها توسط پلیس آمریکافیلم|شهر جنگ زده مینیاپلیس آمریکا پس از تظاهرات ضدنژادپرستیموسوی: دولت آمریکا از نژادپرستی و سفید برترپنداری سیستماتیک تقدیر می‌کند

 

انتهای پیام/ 

 

R36444/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا سازمان ملل جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش المیادین، دومین پایگاه آمریکا در سوریه نیز طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت.

در این ارتباط گفته شده است که پایگاه میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

هدف قرار دادن دو پایگاه آمریکایی حدود دو ماه پس از توقف هدف گیری پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد با انفجاری مهیب روبرو شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که حداقل ۵ موشک از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای انفجار از پایگاه آمریکایی در روستای گرین نزدیک میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق این کشور سوریه شنیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تائید کرد که ۵ فروند موشک از منطقه شمال غربی موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه الجیر در سوریه شلیک شده است.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ آمریکا به دنبال تضعیف این کشور، تجزیه و در نهایت ساقط کردن نظام بشار اسد در این کشور برآمد اما پس از گذشت حدود یک دهه، این هدف‌ها تحقق نیافت. در نتیجه «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ماندگار و آغوش کشورهای عربی بار دیگر روی دمشق باز شد. اوایل بهمن ماه، نشریه «فارن پالیسی» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خروج از سوریه است و این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: کاخ سفید دیگر اهمیتی برای مأموریت آمریکا در سوریه قائل نیست و مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه را غیرضروری می‌داند.

این گزارش اضافه کرد: بحث‌هایی در واشنگتن درباره تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان است؛ اما زمان آن تا کنون مشخص نشده‌است. همزمان با فارن پالیسی، رسانه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از سه مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که مذاکراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جریان دارد.

در عین حال حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بیش از هرچیز تحت تأثیر تحولات غزه و ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

بسیاری از گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرده‌اند که هدف قرار دادن اهداف و منافع آمریکایی در منطقه تا زمان توقف کامل جنگ علیه غزه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین