Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نگاه نویسنده ایرانی که زندگی جانبازان دوران دفاع مقدس اشاره کرد. تاریخ انتشار: 20:00 - 09 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۶۵۹ خبرگزاری میزان - نهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نگاه نویسنده ایرانی که زندگی جانبازان دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سنگر ساز بی سنگر» روایتی از ایثار جهادگران دوران دفاع مقدس

نصرت الله محمود زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «سنگر ساز بی سنگر» گفت: کتاب «سنگر ساز بی سنگر» به زندگی «شهید سید محمد تقی رضوی» فرمانده مهندسی جهاد سازندگی پرداخته است، کتاب با شیوه‌ای متفاوت به رشته نگارش در آمده و از ابعاد جدیدی به زندگی فرماندهان جهادی هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

وی به رویکردش در نگارش کتاب «سنگر ساز بی سنگر» اشاره و بیان کرد: هدفم از نوشتن کتاب «سنگر ساز بی سنگر» بیان ویژگی‌های فرماندهان بزرگ کشور که نقش‌های کلید در پیش برد اهداف دفاع از میهن بر عهده داشتند بود، به عبارت دیگر هدف از نگارش این کتاب را بر محور یک استراتژی استوار کردم و ابعاد زندگی فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس را از زاویه‌ای متفاوت بیان کردم. این فرماندهان شاگردان مکتب «امام خمینی (ره)» و دارای شخصیت‌های متفاوت با سایر نظامیان بودند و همین روحیه آنان بود که سبب شد مجدانه در عرصه‌های سخت هشت سال دفاع مقدس سیری تکاملی را طی کنند و تاثیری شگرف بر موفقیت‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس داشته باشند، از سوی دیگر من خود رزمنده بودم و همراه با این شهدا در بخش‌های مختلف شرکت می‌کردم لذا نوشتن کتاب در مورد این شهدا را یک دین از سوی خود می‌دانستم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده اینجا کلیک کنید

محمود زاده چالش اصلی کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در «سنگر ساز بی سنگر» تکامل زندگی مردی را به قلم کشیدم که از جهادگران گمنام و تلاش گر بود، او ابتدا در منطقه تربت جام در قالب گروه‌های جهادی به کار‌های عمرانی می‌پرداخت اما با حمله عراق به ایران برای دفاع از کشور عازم جبهه شد و تلاشش را از نقطه صفر در جبهه‌ها آغاز کرد، وی همانند رزمندگان پا به عرصه دفاع از کشور نهاد و در نهایت به فرماندهی قرارگاه مهندسی خاتم رسید.

وی پیرامون شخصیت شهید سید محمد تقی رضوی اظهار کرد: شهید محمد تقی رضوی شخصیت مناسب برای نگارش کتاب من بود، زیرا وی بخاطر تنوع حضور و توانمندی‌هایش در عرصه‌های عمرانی در جبهه‌ها می‌توانست گوشه‌ای از تلاش جهادگران را در هشت سال دفاع مقدس به مخاطب نشان دهد. او فردی توانمند با آرمان‌های بلند بود صفتی که عمدتا در جهادگران دیده می‌شد. جهادگران افرادی بودند که به دنبال نام و نشان نبودند بلکه توامندی‌هایشان را تنها برای خدمت به مردم بکار می‌گرفتند و تا پای جان به دفاع از میهن پرداختند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

تکرار دایره‌وار زمان و مکان در فیلم سینمایی «هجوم»

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «هجوم» آخرین ساخته «شهرام مکری» پس از تجربه اکران در سینمای هنر و تجربه وارد عرصه نمایش خانگی شده تا شانس خود برای جذب مخاطب را در این عرصه جستجو کند.

فیلم سینمایی «هجوم» تجربه دیگری بر پایه فرم گرایی از شهرام مکری ادامه راه این کارگردان سینما بر آثار قبلی وی است. شهرام مکری در هجوم هم اصول فیلم های قبلی خود را بر پایه اصرار بر فرم گرایی ادامه داده است.

تماشاگر آثار مکری در سالهای گذشته می داند که نمی تواند امید چندانی به محتوا داشته باشد. به همین دلیل مخاطب غیر سینمایی که بیشتر درگیر داستان می شود تا فرم شاید از آثار مکری لذت خاصی نبرد. البته این اتفاق در تماشاگران سینما دوست هم کم کم اتفاق می افتد.

قتلی اتفاق افتاده است و سه پلیس برای بررسی جرم به ورزشگاهی آمده‎اند. آن‎ها مظنون به قتل را هم همراه خود دارند وفقط کافیست که خط سیر وقوع قتل را دریابند اما این برای‌شان کار پیچیده‎ای خواهد بود. دوستان مقتول نمی‌خواهند همکاران خوبی برای پلیس باشند.

این فیلم از نگاه مکری بیشتر از آثار قبلی به داستان وفادار است اما آنچه تماشاگر بر پرده سینما می بیند با این گفته مکری در تناقض است زیرا مکری بار دیگر به سراغ لذت بردن از ساخت اثر سینمایی رفته و کمی داستان را رها کرده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

جدیدترین تصاویر از فیلم «کریستوفر نولان» منتشر شد

خبرگزاری میزان - جدیدترین تصاویر از فیلم سینمایی «تنت» یا «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان رونمایی شد، این فیلم به زودی همزمان با بازگشایی سینماهای استرالیا اکران خود را آغاز خواهد کرد. این سینماها بعد از عبور از فاجعه شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت اواسط ماه ژولای با اکران فیلم سینمایی «تنت» ساخته کریستوفر نولان بار دیگر آغاز به کار خواهند کرد. 

«کریستوفر نولان» کارگردان برجسته سینمای جهان که آثاری همچون سه گانه بتمن، تلقین و میان ستاره ای را در کارنامه دارد، از جمله فیلمسازانی است که خواهان بازگشایی هر چه سریعتر سینماها در هالیوود است، وی به تازگی فیلم سینمایی «تِنِت» یا انگاشته را آماده اکران می‌بیند. 

بیشتر بخوانید: جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود را اینجا مشاهده کنید

«انگاشته» یا همان «تنت» جدیدترین ساخته کارگردان مطرح سینمای جهان بدون شک شاید مهمترین ساخته سینمایی سال آینده میلادی باشد که هم اکنون تمامی بازیگران خود را شناخته است.  

در خلاصه داستان فیلم «انگاشته» یا همان «تنت» آمده است: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌ است.

این فیلم در ژانر اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. انگاشته در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر اکران خواهد شد.

از بازیگران این فیلم می‌توان به رابرت پتینسون، کلیمانس پوزی، جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون اشاره کرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

  سه شرط مهم برای یاران واقعی «حضرت مهدی(عج)»   سیدمحمد صیاح در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون موضوع انتظار گفت: خواستگاه بحث انتظار در اسلام به زمان «رسول اکرم (ص)» برمی‌گردد از آن حضرت ده‌ها روایت درباره نشانه‌های ظهور، ویژگی‌های موعود و کار‌های بزرگی که پس از ظهور رخ می‌دهد بیان شده است.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه روایات متعدد از انتظار «حضرت مهدی (عج)» اینجا کلیک کنید

وی به بار معنایی «انتظار» اشاره و ابراز کرد: انتظار کلمه‌ای مقدس و به لحاظ معنایی عمیق است، در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده که با ظهور «حضرت مهدی (عج)» تلاش راهنمایی پیامبرانی که از سوی خداوند برای هدایت بشر مبعوث شده‌اند به بار می‌نشیند.

صیاح به شرایط انتظار برای ظهور اشاره و اظهار کردند: منتظر واقعی باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند زمینه را برای ظهور فراهم کند، «امام صادق (ع)» در مورد ویژگی‌های منتظران می‌فرماید: هرکس می‌خواهد جزو یاران «امام زمان (عج)» باشد باید سه شرط را داشته و رعایت کند، شرط اول اینکه خود منتظر باشد، دوم دارا بودن صفت تقوا و شرط سوم دارا بودن محسنات اخلاقی است، چنین افرادی قطعا افرادی پرهیزکار و پارسا هستند که خود را از گناه و فساد همچنین لغزش دور نگاه می‌دارند.

وی خصایص منتظران واقعی «حضرت مهدی (عج)» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: کسی که از بین تمام روز‌های سال، تنها یک روز را به یاد «امام زمان (عج)» طی کند هرگز نمی‌تواند شرایط را برای ظهور فراهم کند. منتظر واقعی کسی است که مجهز به سلاح شناخت است، این افراد شناختی عمیق از «امام عصر (عج)» دارند همچنین «معرفت» گزینه‌ای دیگر برای منتظران محسوب می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی به احادیث و روایاتی که در مورد شناخت «حضرت مهدی (عج)» بیان شده اشاره و تصریح کرد: «پیامبر اکرم (ص)» می‌فرماید: کسی که بمیرد و «امام زمان» خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. از سوی دیگر باید توجه داشت که انتظار تاثیرات فراوانی را بر جامعه اسلامی می‌گذارد، آمادگی برای ظهور «امام زمان (عج)» سبب تربیت و اصلاح جامعه می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اخبار سینما هشت سال دفاع مقدس سنگر ساز بی سنگر خبرگزاری میزان کریستوفر نولان فیلم سینمایی امام زمان حضرت مهدی برای ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند

فناوری‌های مدرن همواره با شگفتی‌هایی همراه است. البته گاه نیز پا فراتر می‌نهد و به سوی آفرینش موجوداتی همچون انسان پیش می‌رود؛ روبات‌هایی انسان‌نما؛ دست ساخته‌هایی بشری که با بشر واقعی تفاوتی ندارند. تا جایی که سازندگانشان در مقام خالق با خالق بزرگ و بی‌همتای جهان به رویارویی می‎پردازند. البته الگوپذیری انسان از خلقت امری بدیهی است و خداوند  نیز در قرآن به آن اشاره دارد. «یکی از آیاتی که مبین الگوپذیری انسان از خلقت است، آیه‌ی مربوط بـه دفـن هابیل از سوی برادرش قابیل است، (مائده:31). قابیل در نزاع با برادرش، هابیل، او را به قتل می‌رسـاند. قابیل در اینکه کشته‌ی برادر را چه کند، سرگردان بود» (نیلی احدآبادی، 1391: ص145). اما انسان‌ها، این مخلوقین خردمند، در الگوپذیری از خالق تا چه اندازه می‌توانند پیش بروند؟ آیا این خالقین نوظهور تاب برابری و رویارویی با خالق بزرگ جهان را خواهند داشت؟ آیا توان کنترل و اداره‌ی مخلوقات مکانیکی خود را خواهند داشت؟ چگونه خالقانی خواهند بود، خالقانی مهربان و دلسوز یا خالقینی خشک و بی‌روح و  بی‌احساس چون مخلوقات مکانیکی خود؟

 دیوید آلموند؛ نویسنده‌ی سرشناس کودکان و نوجوانان، در رمان کودکانه‌ی «پسر کاملاً جدید»، به همین مسأله می‌پردازد و نگرانی خود را بابت این دستاوردهای نو و این خالقین نوظهور بیان می‌کند. پسر کاملاً جدید، داستان جورج، پسری مکانیکی است. خالقینش او را به دبستانی می‌برند تا نقاط قوت و ضعف او را آزمایش کنند. بچه‌ها متوجه تفاوت جورج با خودشان نمی‌شوند. او را در جمع خود می‌پذیرند. هر چند گمان می‌کنند جورج کمی عجیب و غیرعادی است. خیلی زود خالقان جورج پرده از راز او برمی‌دارند. رفتار آن‌ها با جورج روبات چنان خشک و بی‌احساس است که صدای اعتراض کودکان دبستان را بلند می‌کند: «او دوست ماست، رفیق ماست. یکی از ماست. دست از سرش بردارید. کاری به کارش نداشته باشید.» اما خالقین توجهی به این گفته‌ها ندارند. حتی اعلام می‌کنند که عمر جورج سر آمده و باید خیلی زود از کار بیفتد و قطعاتش برای ساخت جورج 2 و 3 و.. به کار رود. «به زودی از کار می‌افته، خراب می‌شه، به نقطه‌ی آخرش می‌رسه، درست مثل اتومبیل یا ماشین لباسشویی» (ص155). این، کودکان را بر آن می‌دارد که جورج را از چنگ خالقین بی‌احساسش نجات دهند. «انسان باید قوانین نظام خلقت را کشف کند، ولی حق تجاوز به میزان و تغییر قوانین و نیز برهم‌زدن چرخه‌ی طبیعت را ندارد... نباید انسان بدون توجه به امانتی که خداوند به او عطا کرده است و بدون توجه به ضرورت حفظ نسلش در حال و آینده، از خود سلب مسئولیت کند و تا آنجا که می‌تواند به نفع خود از هستی بهره گیرد» (نیلی احدآبادی، 1391: ص144).

عملیات نجات به شکل عجیبی موفقیت‌آمیز است. بچه‌ها هر کدام قطعه‌ای از بدن جورج را که در جعبه‌ای قرار داده شده، برمی‌دارند و به خانه می‌برند. قطعات را سرهم می‌کنند و جورج را دوباره بیدار می‌کنند. سعی می‌کنند در همان مدت کم به او خوش بگذرد. با دوست تازه رفتاری دوستانه دارند و او را همراه خود برای گردش به جنگل می‌برند. جورج در کنار بچه‌ها خود را و اطرافش را می‌شناسد. احساسات انسانی را حس می‌کند و چنان تحت تأثیر قرار می‌گیرد که حتی سعی می‌کند بخندد. جورج آن شب مانند یک پسر واقعی غذا می‌خورد، به قصه‌ی مادر گوش می‌کند. در تخت خوابی که برایش آماده شده، به خواب می‌رود و خاموش می‌شود و دیگر بیدار نمی‌شود. برای همیشه می‌خوابد. بچه‌ها برای مرگ جورج غمگینند اما خوش‌حالند که جورج یک روز آزاد زندگی کرده است؛ مثل یک پسر واقعی. «بیلی می‌گوید: «زندگی کرد! ما جورج رو نجات دادیم و اون زندگی کرد!» (ص282). نویسنده با این داستان سعی دارد مخاطبان را متوجه این مسأله کند که آنچه از تمام تکنولوژی‌های بشر با ارزش‌تر است، انسان بودن است. و این نکته را یادآور می‌شود که خلقت تنها آفرینش نیست، بلکه مراقبت، دلسوزی و محبت نسبت به آفریده است. مخاطب با خوانش این اثر بی‌نظیر، بی‌شک به فکر فرو می‌رود و به فلسفه‌ی آفرینش و خلقت می‌اندیشد. مخاطب کودک به عنوان فردی که آینده در دستان اوست، می‌آموزد در صورت رویارویی با چنین شرایطی، رفتار درست چیست. تا در این راه انسانیت خود را کنار ننهد و مانند سازه‌هایش موجودی بی‌روح، بی‌احساس و ماشینی نباشد.      

منابع:

-آلموند، دیوید (1400). پسر کاملاً جدید. شهلا، انتظاریان. تهران: ایران‌بان.

-نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1391). تبیین مبانی تکنولوژی با نگرش تسخیر خلقت. جستارهای فلسفه‌ی دین، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، شماره‌ی دوم، پاییز و زمستان 91، 129-149.

لیلا خیامی

دیگر خبرها

  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟
  • جلوگیری از جنگ جهانی سوم/ نگاهی به بازتاب حمله بازدارنده ایران در اندیشکده‌های غربی
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین