Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان عراق عزل و نصب‌های گسترده در رده فرماندهی و مدیریت ارشد نهاد‌های امنیتی و نظامی عراق را در راستای حذف کامل مداخلات سیاسی و به منظور تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در عراق توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک عضو پارلمان عراق در اظهاراتی رسانه‌ای دلایل عزل و نصب‌های گسترده در فرماندهی پلیس و یگان‌های نهاد‌های نظامی و امنیتی عراق را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نایف الشمری» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفتگو با شبکه خبری «السومریه نیوز» بر اهمیت حذف مداخلات گروه‌های سیاسی از نهاد‌های نظامی و امنیتی عراق تاکید کرد.

نایف الشمری گفت: «چند روز گذشته شاهد جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های گسترده در دوایر و نهاد‌های امنیتی و نظامی و فرماندهان پلیس در عراق بوده‌ایم».

وی افزود: «این اقدامات در چارچوب برنامه‌های جدید برای بازسازی نهاد‌های امنیتی و نظامی و تضمین تکرار نشدن اشتباهاتی است که موجب شکست‌های قبلی در پرونده امنیتی شده است، زیرا دو نفری که امروز متصدی وزارتخانه‌های دفاع و کشور هستند از بطن نهاد‌های امنیتی و نظامی هستند و کاملا از همه شکاف‌هایی که منجر به بروز خلل امنیتی شده بود، باخبرند».

عضو پارلمان عراق بر ضرورت ادامه چنین روندی در عراق گفت: «چرخش مدیریتی در رده فرماندهان امنیتی در عراق به منظور تنوع بخشی به برنامه‌ها از جایی به جای دیگر پس از هر سه سال حضور هر فرمانده نظامی و امنیتی در پست خود ضروری است».

وی بر اهمیت اجرای همه اقدامات اصلاح طلبانه و بازسازی نهاد‌های امنیتی به دور از مداخلات سیاسی یا گرایش‌های حزبی تاکید کرد و گفت: «این نهاد‌ها سپر عراق و محافظ ملت آن هستند و ملک یک حزب یا گروه سیاسی نیست».

الشمری بر ضرورت تامین همه مایحتاج حمایت از نهاد‌های امنیتی و نظامی از طریق تصویب قوانین لازم برای آن در داخل پارلمان تاکید کرد و گفت: «باید همه موانعی را که بر سر راه این نهاد‌ها برای ایجاد امنیت و سرکوب تروریسم در هر وجب از خاک عراق وجود دارد برداشته شود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش عراق جبهه مقاومت حشد الشعبی مبارزه با تروریسم مبارزه با داعش داعش عراق پارلمان عراق نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ حسن هاشم نیا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان به قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کشف شد.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است