Web Analytics Made Easy - Statcounter

زالی با بیان اینکه کارمندان و ارباب رجوع در ادارات باید ترجیحا از ماسک استفاده کنند،گفت:کارمندانی که دارای علائم کرونا هستند از حضور در محل کار خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به فعالیت کارمندان دولت در ادارات، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در  بازگشت به کار کارمندان مطرح است، این است که آن افراد از حضور در مراکز پر تجمعی که در ادارات وجود دارد؛ مانند نماز خانه ها و رستوران ها اجتناب به عمل آورند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد

وی ادامه داد: به همین دلیل کارشناسان  بهداشت حرفه‌ای و محیط سه دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس شیوه نامه ابلاغی بازدیدهای دوره ای و تصادفی خود را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: درخواست بنده از همه کارمندان این است که با توجه به اینکه هنوز در تهران ما به شرایط نقطه مطلوب قطعی نرسیده‌ایم و هنوز به دلیل اینکه موارد جدید ابتلا و بستری در بخش های عادی ویژه وجود دارد، باید هرگونه تغییر الگو الگوی اداری، شهری و مدنی در تهران همراه با رعایت استانداردهای قبلی باشد.

زالی دآور شد: دلیل این موضوع این است که ممکن است در ذهن شهروندان  این موضوع  اینگونه متبادر شود که اوضاع عادی است؛ طبیعتاً آنچه ما بارها اعلام کردیم حداقل در استان و شهر تهران لازم است کماکان بحث بهداشتی و ملاحظات مربوطه را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های پرخطر که در ادارات می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود فضاهایی است که در هنگام تناول غذا یا در هنگام معاشرت مانند نمازخانه اتفاق می‌افتد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم که باید به آن توجه شود اینکه اگر افرادی دچار علائم شوند مانند تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی ،آبریزش بینی، تغییر در الگوی تنفسی ،علائم گوارشی و احساس خستگی حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.

زالی بیان داشت: با توجه به اینکه ما در اپیدمی قرار داریم باید همه علائم را در قالب بیماری اپیدمی در نظر بگیریم واین افراد  از مراجعه به ادارات خودداری کنند و مسئولان ادارات نیز باید از حضور این افراد جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: در تهران در بررسی در طول دو ماه گذشته نشان می‌دهد که کمتر از ۴۰ درصد بیماران ما که به صورت قطعی مبتلا به کرونا بودند، تب داشتند؛ بنابراین علامت تب یا فته خیلی شایع در شهروندان بوده و نباید فردی که فکر کند چون تب ندارد علائمی از ابتلا ندارد .

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران متذکر شد: افرادی که در دو هفته اخیر در منزلشان فرد  یا اقوام نزدیک آن فرد کرونا مثبت بوده و با  تماس نزدیک داشته اند، حضور این افراد در ادارات می‌تواند خطرناک باشد و باید به مسئولان ادارات خود این موضوع را اعلام کنند .

زالی تاکید کرد :نکته مهمی که بر آن تاکید داریم و باید به آن توجه شود این است که افرادی که در زمان کار اداری  و حضور در ادارات ثابت شود که  دچار بیماری کرونا هستند مطلقاً نباید این موضوع را اختفاء کرده و آن را کتمان کنند؛ چرا که می تواند بقیه افراد را دچار مشکل کند.

وی تصریح کرد:باز هم  تاکید  دارم کارمندان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و ترجیحاً خود و ارباب رجوع از ماسک استفاده کنند.

فرمانده ستهد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: اگر در اتاق های مسقف در بسته قرار دارند پنجره ها باز باشد تا امکان جابجایی هوا فراهم شود؛ به خصوص اگر از از کولر استفاده می شود با بسته شدن تمام روزنه های پنجره اتاق ها شانس ابتلای ویروس در فضای بسته می تواند  افزایش پیدا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران متذکر شد: اگر افراد می خواهند از کولراسفاده کنند باید  بخشی از پنجره باز باشد تا امکان  تهویه هوا وجود داشته باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!

به گزارش تابناک به نقل از گجت نیوز، برای برخی افراد، کشف راز کند کردن روند پیری یا به عقب برگرداندن ساعت بیولوژیکی بدن با وجود بالا رفتن سن، بسیار مهم است. چه بهتر که بتوان این کار با خوردن روزانه یک عدد قرص عملی کرد.

ویتامین D به دلیل اهمیتش در ساخت عضله و استخوان، که معمولا با افزایش سن تحلیل رفته یا ضعیف می‌شوند، از دیرباز گزینه‌ی بسیار مهمی در بدن انسان در نظر گرفته می‌شد. مطالعات نشان می‌دهند که کمبود ویتامین دی در افراد، خطر ناشی از افزایش سن مانند تحلیل عضلات و زمین خوردن را افزایش می‌دهد. بنابراین، آیا مصرف مکمل ویتامین دی به کند شدن این روند یا حتی معکوس کردن آن کمک می‌کند؟

  
فرآیند پیری در سطح سلولی چگونه است؟
این موضوع درست مانند خود پیری، پیچیده است. محققان ایتالیایی در یک بررسی جدید، شواهد موجود در این مورد را گردآوری کرده‌اند. اجازه دهید با نگاهی به چگونگی پیری در سطح سلولی، این موضوع را بررسی کنیم. نشانه‌های پیری فهرستی بلند بالا از تغییرات سلولی از جمله کوتاه شدن تلومرها، بی‌ثباتی ژن‌ها، نشانگرهای مولکولی روی DNA و التهاب مزمن را شامل می‌شوند.

همانطور که کارملیندا روجیرو، متخصص سالمندان دانشگاه پروجا ایتالیا و همکارانش در مقاله خود توضیح می‌دهند، این نشانه‌های پیری فرآیندهایی به شدت پیچیده و به هم مرتبط هستند که برخلاف کاهش قدرت بدنی و تحرک (اولین ویژگی بالینی که به طور معمول پزشکان در افراد مسن تشخیص می‌دهند) قابل تشخیص نیستند.

چندین دهه است که پزشکان مصرف مکمل‌های ویتامین D را برای افراد مبتلا به پوکی استخوان و برای کمک به پیشگیری از شکستگی استخوان تجویز می‌کنند، زیرا کمبود ‌‌‌‌‌Vitamin D باعث بروز این گونه مشکلات می‌شود.

علاوه بر این ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند. اگرچه ویتامین دی در برخی غذاها یافت می‌شود، اما دریافت کافی آن تنها از طریق رژیم غذایی یا در صورت قرار گرفتن کافی در معرض نور خورشید ممکن است برای شما دشوار باشد. اما آزمایشات بالینی اخیر نشان داده‌اند که مکمل‌های Vitamin D لزوماً به پیشگیری از کاهش تراکم استخوان و شکستگی‌های ناشی از افزایش سن در افراد سالم کمک نمی‌کند.

به‌طور مشابه، روجیرو و همکارانش مطالعات و آزمایش‌های بالینی را که اثرات بالقوه ویتامین D بر نشانه‌های بیولوژیکی پیری را بررسی می‌کرد، جمع آوری کردند و دریافتند که شواهد کافی وجود ندارد: «تا به امروز، شواهد در مورد انسان‌ها کم است و عمدتاً بر اساس مدل‌های پیش بالینی [حیوانات] است.»

ویتامین D چگونه می‌تواند جلوی سرعت پیری را بگیرد؟
برخی مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین دی می‌تواند سرعت پیری را کاهش دهد، زیرا افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، از نظر بیولوژیکی نسبت به افرادی Vitamin D کافی دارند، پیرتر هستند. مصرف مکمل‌های ویتامین D همچنین ممکن است به کاهش آسیب DNA کمک کند، اما به نظر نمی‌رسد بر طول تلومرها تأثیری داشته باشد.

اما متاسفانه، به دلیل کمبود مطالعات انسانی و نتایج متناقض، شواهد بسیار کمی در مورد اینکه چه دوز (مقداری) یا در چه سنی مکمل‌های ویتامین D ممکن است اثرگذار باشند، وجود دارد.

برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف دوز خاصی از ویتامین دی برای عموم مردم ایمن است، اما این ممکن است برای همه صدق نکند. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف دوزهای بالای ویتامین D می‌تواند مضر باشد. همچنین مصرف مکمل‌های Vitamin D می‌تواند با داروهای تجویزی، مانند استاتین‌های کاهنده کلسترول، تداخل داشته باشد.

در حالی که شاید بالا بردن سطح پایین ویتامین D منطقی به نظر برسد، اما متخصصان می‌گویند مصرف بیشتر ویتامین ها به شکل مکمل، لزوماً برای سلامتی بهتر نیست. این کار می‌تواند باعث شود افراد سایر اقداماتی را که برای بهبود سلامتی و طولانی‌تر شدن عمر می‌توانند انجام دهند، مانند داشتن رژیم غذایی متعادل یا گذراندن وقت در فضای باز را نادیده بگیرند.

با وجود محبوبیت مکمل‌های ویتامین D به عنوان راهکاری برای افزایش طول عمر انسان و برخی شواهد در مورد پتانسیل آن در تعدیل نشانه‌های پیری، Ruggiero و همکارانش نتیجه‌گیری می‌کنند که هنوز فاصله زیادی با انتقال این یافته‌ها از آزمایشگاه به بالین (کاربرد در درمان بیماران) داریم».

دیگر خبرها

  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود