Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قانون «امنیت ملی» چین که در باره هنگ‌کنگ است، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه گفته شده است که اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را از گام‌هایی که توسط چین در تاریخ ۲۸ مه اتخاذ شده ابراز می‌دارد و این گام‌ها با تعهدات بین‌المللی چین و همچنین قوانین اولیه هنگ‌کنگ تطابق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه همچنین تاکید کرده است که تصویب قانون «امنیت ملی» در پارلمان چین، اصول «یک کشور، دو سیستم» و خودمختاری هنگ‌کنگ را با خطر مواجه می‌کند.

بورل در این بیانیه در عین حال تاکید کرده که روابط اتحادیه اروپا با چین بر اساس احترام و اعتماد متقابل است، اگرچه به گفته او این تصمیم سوال‌ها درباره تعهدات بین‌المللی چین را افزایش می‌دهد.

پارلمان چین به تازگی قانون «امنیت ملی» را که مربوط به هنگ کنگ است به تصویب رسانده و این قانون قرار است از اول سال میلادی آتی اجرایی شود.

چین پیش از این دخالت کشورهای غربی در امور داخلی خود و مسائل هنگ کنگ را رد و بر پیگیری راه حل «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» تاکید کرده است.

کد خبر 4936911

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جوزف بورل چین هنگ کنگ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی ایران روسیه فلسطین دونالد ترامپ افغانستان سوریه ونزوئلا شیوع کرونا لیبی اتحادیه اروپا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه _سوم اردیبهشت_ صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع ۱۸۹ رأی مأخوذه، با ۱۳۷ رأی مخالف در مقابل ۴۷ رأی موافق و ۵ رأی ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

در اصل ۸۵ قانون اساسی آمده است:

«سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند, ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند, در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها به دولت بدهد.

در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این مصوبات دولت نباید مخالف قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.»

کد خبر 746836

دیگر خبرها

  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل