Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از پایگاه آمریکایی «آنتی وار»؛ در تاریخ ششم ماه مه، رئیس جمهور ترامپ یک لایحه اختیارات جنگی را وتو کرد که در آن تصریح کرد که وی باید از کنگره بخواهد مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را صادر کند. کمپین «فشار حداکثری» ترامپ مبنی بر تحریم های مرگبار و تهدید به جنگ علیه ایران، متوقف نشده است؛حتی وقتی که ایالات متحده، ایران و کل جهان به شدت ناگزیر هستند که درگیری های را کنار بگذارند تا با خطر مشترک کووید -19 روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراین چه چیزی در مورد ایران وجود دارد که آن را به هدف دشمنی با ترامپ و نومحافظه کاران تبدیل می کند؟ دولت های سرکوبگر بسیاری در جهان وجود دارند و بسیاری از آنها متحدین نزدیک ایالات متحده هستند؛ بنابراین این سیاست به روشنی مبتنی بر ارزیابی عینی نیست که ایران از مصر، عربستان سعودی یا سایر پادشاهی های خلیج فارس سرکوبگرتر است.

همانطور که ادعاهای دروغین منجر به جنگ بوش علیه عراق در سال 2003 شد، هدف واقعی ترامپ گسترش سلاح های هسته ای نیست بلکه تغییر رژیم است. پس از 40 سال تحریم ها و خصومت های ناکام، ترامپ و یک عده ای از جنگ طلب های آمریکایی همچنان به این امید بیهوده چسبیده اند که یک اقتصاد ضعیف و رنج گسترده در ایران منجر به یک قیام مردمی خواهد شد یا آن زمینه را برای اجرای کودتای تحت حمایت آمریکا یا حمله نظامی فراهم می کند.

یکی از سازمانهای مهم که خصومت با ایران را ترویج و تحریک می کند، گروهی در سایه تحت عنوان «اتحاد علیه ایران هسته ای (UANI)» است. این موسسه در سال 2008 تأسیس و در سال 2014 تحت پوشش پروژه اتحاد برای مبارزه با افراط گرایی (CEPU) گسترش یافت و سازماندهی مجدد شد تا حملات خود را به ایران گسترش دهد و توجه سیاستگذاران آمریکایی را به نقش اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر متحدین ایالات متحده در گسترش خشونت، افراط گرایی و هرج و مرج در خاورمیانه دور کند.

UANI با نگه داشتن رجیستری کسب و کار صدها شرکت در سرتاسر جهان - از آدیداس تا خدمات مالی زوریخ - به عنوان مجری خصوصی تحریم های آمریکا عمل می کند. UANI با نامگذاری و ننگین کردن آنها و انتشار گزارش هایی برای رسانه ها، از دفتر کنترل دارایی های خارجی خواستار صدور جریمه و مجازات از این شرکت ها می شود. این گروه همچنین یک چک لیست از شرکتهایی که اظهارنامه امضا کرده اند که تضمین می دهند با ایران تجارت نکنند.

با توجه به اهمیت کم مردم ایران برای آن ها، UANI حتی شرکت های دارویی، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی - از جمله آزمایشگاه های بایر، مرک، پفیزر، الی لیلی و ابوت را هدف قرار داده است - که مجوزهای ویژه کمک های بشردوستانه آمریکا به آنها اعطا شده است.

UANI بودجه خود را از کجا دریافت می کند؟

UANI توسط سه مقام سابق آمریکا، دنیس راس، ریچارد هولبروک و مارک والاس تأسیس شد. در سال 2013، بودجه متوسطی معادل 1.7 میلیون دلار داشت. تقریباً 80٪ از این بودجه توسط دو میلیاردر یهودی-آمریکایی با روابط محکم با اسرائیل و حزب جمهوریخواه حاصل می شد. 843،000 دلار از توماس کاپلان سرمایه گذار فلزات گرانبها و 500 هزار دلار نیز از کازینوی شلدون آدلسون. والاس و سایر کارمندان UANI نیز برای شرکتهای سرمایه گذاری کاپلان کار کرده اند. او یک سرمایه گذار اصلی و مدافع UANI و گروه های وابسته به آن است.

در سال 2014 ، UANI به دو نهاد تقسیم شد: UANI اصلی و پروژه «چراغ سبز» Green Light که به عنوان پروژه ضد افراط گرایی فعالیت می کند. هر دو نهاد تحت حمایت سومین پروژه Counter Extremeism United) CEPU) تأمین می شوند.

گروه اتحاد برای مقابله با افراطی گرایی CEPU خود را برای مقابله با همه اشکال افراط گرایی در نظر گرفته است. اما در عمل، در اهداف خود به طرز قابل پیش بینی گزینشی عمل می کندبا تمرکز بر ایران و در عین حال چشم پوشی از سایر کشورها با پیوندهای معتبرتر به افراط گرایی و تروریسم.
فروش یک تصویر فاسد به سیاست گذاران ایالات متحده

UANI از اتهامات ترامپ و اتهام زنی های آمریکا مبنی بر اینکه ایران "بدترین حامی تروریسم در جهان" است، پشتیبانی می کند که اساساً بر حمایت آن از حزب سیاسی شیعیان لبنان حزب الله است که نیروهای آن از جنوب لبنان در برابر اسرائیل دفاع می کنند و در سوریه به عنوان متحد دولت می جنگند.

پیام این گروه ضد ایرانی برای "مقابله با افراط گرایی" واضح است:عربستان سعودی و امارات متحده عربی همیشه متحدین ایالات متحده و قربانیان افراط گرایی هستند و هرگز مشکل یا منبع خطر، خشونت یا هرج و مرج نیستند. کشوری که همه ما باید نگران آن باشیم - ایران است!

 

تابناک

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ لایحه ایران ایالات متحده افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات

دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان را مطرح کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، ضمن قدردانی از دولت روسیه برای برگزاری این نشست، عملیات تروریستی مسکو را محکوم کرد.

وی گفت: ما در حال گذار از نوعی حکمرانی پیچیده مبتنی بر اطلاعات هستیم که روز به روز در حال توسعه است و با تکیه بر فناوری اطلاعات، نه تنها دولت‌ها بلکه نظام سلطه با شناختی که از افراد و جوامع پیدا کرده، به سمت کنترل‌های روانکاوانه‌ای گام بر می‌دارد که کمتر رنگ و بوی مداخله سنتی دارد. اما امکانی به مراتب بیش از گذشته برای اعمال سیاست و کنترل را در اختیار حاکمان و البته متأسفانه، دیگرانی قرار می‌دهد که می‌توانند اطلاعات را در اختیار گیرند.

احمدیان افزود: همین امر سبب شده، اکنون، اطلاعات نقش و اهمیتی به مراتب بیش از گذشته پیدا کند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی، امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری است که حل آن نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

دبیر شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: سایر همکاران من از امنیت اطلاعات به مفهوم رایج آن سخن گفتند که مورد موافقت ما نیز هست، اما من با یک «نظریه محوری» و متفاوت به این نشست آمده‌ام تا توجه شما را به دو تهدید بزرگ جلب کنم که از آن به «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» تعبیر می‌کنم.

آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات

احمدیان یادآور شد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

وی آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات را شامل موارد زیر خواند: انحصار اینترنت به آمریکا، انحصار سیستم‌های عامل رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند (مانند ویندوز و اندروید به آمریکا) و انحصار دیتاسنترهای جهانی و بزرگ و سکوها (مانند گوگل و NSA به آمریکا)دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در نتیجه این انحصارات تهدیدات زیر رخ داده است: سوءاستفاده از اطلاعات و توانمند شدن صاحبان اطلاعات به نفوذ تا عمق زندگی افراد، جوامع و کشورها؛ شکل دهی به خواسته‌ها، زندگی و حتی آرزوهای افراد و جوامع بشری، مطابق با اهداف و امیال صاحبان مکنت و قدرت و نظام سلطه بین‌المللی؛ ایجاد امکان برای برخی کشورهای خاص به منظور در اختیار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی کشورها که به عنوان مثال زیرساخت اینترنت در انحصار آمریکاست و از این طریق زیرساخت‌های همه کشورها را در تصرف، کنترل و اختیار خود گرفته است. دخالت حکومت‌ها فراتر از مرزهای سیاسی و حاکمیتی خود و حذف تدریجی حاکمیت ملی کشورها؛ ایجاد امکانی جدی برای تغییر در هویت انسان‌ها و جوامع و شکل دهی به آن به دلخواه غرب و ایجاد فاصله بین افراد و جوامع با ریشه‌های خود و گسست و شکاف نسلی و پیوندهای اجتماعی، خانوادگی از طریق فردگرایی افراطی آن هم از نوع انحرافی و فروکاست انسان‌ها به لذت جویی و کسب سود فردی.

اعمال نفوذ آمریکا در حوزه امنیت ملی کشورها

وی گفت: در نتیجه این موارد، توانایی کنترل بی سابقه و به شدت افراطی، روانکاوانه و مداخله در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی افراد و جوامع و حتی کنترل ذهن و رفتار آنان با مقاصد تجاری و سیاسی به نوعی که آزادی، استقلال و قدرت انتخاب را از آنان سلب کرده و حاکمیت فردی و ملی را حذف و برده‌داری مدرن را شکل می‌دهد.

احمدیان با طرح این سوال که کدام یک از شما با تغییر شگفت انگیز افکار و امیال نسل جوان خود حتی فرزندان خویش مواجه نشده‌اید، افزود: سارق اصلی و عامل ناامنی همان کسی است که امین شمرده شده است، اوست که شبکه و اطلاعات را در دست دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که ملاحظه می‌شود از این منظر، امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علایق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

احمدیان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

هشدار به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم اسرائیل داده‌اند

وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما ماجرای حمله خطرناک به سایت اتمی جمهوری اسلامی ایران با بدافزار استاکس نت را به خاطر دارید، گفت: با توجه به اینکه اکثر سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، به ویژه سیستم عامل‌های رایانه‌ها و گوشی تلفن‌های هوشمند متعلق به شرکت‌های آمریکایی است، این کشور از این ابزار سوء‌استفاده می‌کند.

احمدیان ادامه داد: متأسفانه در عملیات‌های خرابکارانه، جاسوسی و تروریستی از قبیل حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و یا ترور فلسطینی‌ها از بسترهای مذکور استفاده شده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت‌افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد که رژیمی که با نسل‌کُشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد و افزود: کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.

به گفته احمدیان، مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

پنج پیشنهاد احمدیان به نشست سن‌پترزبورگ

وی ادامه داد: در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی یک بسته پیشنهادی مشخص شامل این موارد به این نشست ارائه می‌کند: ۱- همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی با موضوع امنیت اطلاعات بر مبنای نظریه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به امنیت اطلاعات ۲- چندجانبه کردن نهادها و ساختارهای بین المللی در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر و خارج کردن آن از انحصار یک کشور و یک قطب ۳- همکاری برای تدوین قوانین و مقررا ت مرتبط با امنیت اطلاعات و امنیت سایبری جهانی (دیپلماسی سایبری) در ابعاد مختلف و دفاع هماهنگ از آنها در مجامع بین المللی از قبیل ITU و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در فضای سایبر ۴- تشکیل ائتلاف‌های ضد تحریمی و استفاده از سامانه‌ها و سکوهای غیرآمریکایی تحریم ناپذیر برای تبادلات مالی و اقتصادی و اداری بین اعضا با یکدیگر ۵- تقسیم کار بین کشورهای مستقل برای تولید سخت افزارها، نرم افزارها، دیتاسنترها و سکوهای مستقل.

آمادگی ایران برای همکاری در زمینه مقابله با تهدیدات تروریستی

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: ایران، امروز، برخوردار از ظرفیت‌های غیرقابل انکار علمی و فناوری است که می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای همکاری در سطح بین‌المللی فراهم کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد در عرصه تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی خصوصاً در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی با دیگر کشورها در سطح جهان و منطقه همکاری کند.

دیگر خبرها

  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟