Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه آمریکایی فوربس افزود، ایران در هفته جاری شناور جدیدی را برای اولین بار در معرض دید عموم گذاشت که به نظر می‌رسد یک زیردریایی بسیار کوچک یا یک زیردریایی بدون سرنشین (UUV) است.  

این نشریه نوشت، البته به نظر می‌رسد دومی (زیردریایی بدون سرنشین (UUV) ) باشد. در این صورت به توانایی سیستماتیک جنگی ایران اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایران با این توانمندی به کلوپ نخبگان ناوگان دریایی آمریکا و انگلیس می‌پیوندد. دو کشوری که تا کنون تنها کشورهای دارای زیردریایی‌های بدون سرنشین بودند.  

به نوشته نشریه فوربس، زیردریایی ساخت ایران کاملا قابل مقایسه با زیردریایی بدون سرنشین بزرگ بوئینگ آمریکا (XLUUV) است.  

آیین الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور در کلاس‌های مختلف به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه، صبح پنجشنبه با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امیر حاتمی وزیر دفاع، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان و مسئولین در بندر عباس آغاز شد.  

شناورهای الحاقی در کلاس‌های متنوع اعم از عاشورا، طارق و ذوالفقار بوده که توسط متخصصان داخلی در شرکت‌های دانش بنیان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و مراکز تخصصی فنی نیروی دریایی سپاه تولید و بهینه‌سازی شده‌اند.  

این شناورها با قابلیت هیدرو دینامیکی بسیار مطلوب، سرعت زیاد، قابلیت مانور مناسب، سطح مقطع راداری بسیار کم و قدرت آفندی بالا تاثیر بسزایی در ارتقای توان رزمی نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.  
 

23311 کد خبر 1393537

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خلیج فارس نیروی دریایی سپاه بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش مستقر در شرق دریای خزر با محمدعلی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد دیدار و از امکانات، تجهیزات و توانمندی‌های این بندر بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از ناوگروه مستقر در اسکله نیز بازدید و فرا رسیدن سال نو و عید نوروز را به همکاران نیروی دریایی ارتش تبریک گفت و از ایشان خواست با اقتدار و صلابت کما فی السابق در حفظ امنیت دریایی و کشتی‌های متردد به بندر خصوصا ناوگان دریایی کشور جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده تا بدون دغدغه و کوچکترین لطمه‌ای اقتصاد دریا پایه در شمال کشور پر رونق شده و توسعه یابد.

دریادار ایرانی، همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را بسیار صمیمی توصیف کرد و گفت: از سالیان متمادی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه پس از آن این سازمان پیشرو در همه زمینه‌ها و در همه بنادر، همکاری بسیار تنگاتنگی با نیروی دریایی ارتش داشته که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در جنوب افغانستان
  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس
  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز قدس
  • رژه دریایی ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز قدس
  • قدردانی ویژه ایران از پاکستان
  • این فرمانده بلندپایه سپاه، با سربازان افطار کرد +عکس
  • قدردانی ایران از نیروی دریایی پاکستان
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد