Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه پکن قاطعانه مخالف لغو معافیت هسته ای ایران توسط آمریکا است گفت:چنین اقدامی از سوی واشنگتن، نشانگر هژمونی همیشگی این کشور است.

به گزارش قدس آنلاین، «جائو لی جیان» روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: «آمریکا کورکورانه ضمن اعمال فشارهای افراطی علیه ایران، به طور یک جانبه از برجام خارج شده و خود با نقض قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل، برای اجرای برجام توسط طرف های دیگر نیز مانع ایجاد می کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است که آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر از تحریم را به مدت ۹۰ روز تمدید می‌کند اما چند معافیت دیگر در مورد همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای شرکت‌های روس، چینی و اروپایی با ایران را تمدید نخواهد کرد.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که یک سند داخلی وزارت خارجه را رویت کرده که درباره تمدید معافیت تحریمی همکاری با نیروگاه بوشهر نوشته، هدف از این معافیت آن است تا «به تضمین امنیت عملیات‌ها در این نیروگاه کمک شود.»

بنا بر این گزارش، معافیت‌ها در خصوص همکاری‌ها برای بازطراحی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی‌شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف‌شده رآکتور تحقیقاتی به خارج از ایران تمدید نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: «لغو معافیت های توافق نامه هسته ای ایران به روند بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای و تلاش های جامعه بین المللی برای دفاع از برجام آسیب رسانده و این اقدام نشانگر یک جانبه گرایی و هژمونی این کشور است».

او تاکید کرد: بهسازی رآکتور آب سنگین اراک موضع مهم برجام است و نیز از پروژه مشترک طرف های برجام است چین همراه با طرف های دیگر ضمن دفاع قطعی از برجام، از منافع قانونی و مسلم خود دفاع خواهد کرد.

همدستی کانادا در پرونده منگ وان جو با آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اعلام کرد: کانادا در مساله مربوط به بازداشت خانم "منگ وان جو" مدیر ارشد شرکت هواوی همدست آمریکا است.

دادگاه کانادا روز چهارشنبه به وقت محلی با صدور حکمی ادعا کرد که درخواست آمریکا مبنی بر استرداد منگ وان جوئو به آمریکا با اصل "جرم دوگانه" هماهنگ است.

"جائو لی جیان" چین گفت: «آمریکا و کانادا با سوء استفاده از پیمان دو جانبه استرداد، شهروند چینی را به زور بازداشت کردند که به شدت تجاوز به حقوق مشروع این شهروند چینی است هدف آمریکا از این اقدام، سرکوب شرکت های علمی و فنی و شرکت هواوی چین است کانادا در این کار نقش همدست آمریکا را ایفا کرده است این یک رویکرد جدی سیاسی است.»

وی تاکید کرد: دولت چین در دفاع از حقوق مشروع شهروندان و شرکت های خود عزم راسخ دارد و بار دیگر از کانادا خواست فورا خانم "منگ وان جو" را آزاد کند و در مسیر اشتباه پیش نرود.

مخالفت چین با دخالت آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا در امور هنگ کنگ

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اعلام کرد: تصویب قانون امنیت ملی در هنگ کنگ از امور داخلی چین است و هیچ کشور دیگری حق دخالت در آن ندارد.

روز پنج شنبه وزرای خارجه چهار کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا با انتشار بیانیه مشترکی ادعا کردند که تصمیم چین درباره تدوین قانون امنیت ملی در هنگ کنگ مغایر با اصول بیانیه مشترک چین و انگلیس است و چارچوب "یک کشور دو نظام" را خدشه دار می کند.

"جائو لی جیان" ضمن ابراز ناراحتی شدید، قاطعانه مخالفت خود را در این باره اعلام کرد و افزود: پس از بازگشت هنگ کنگ به چین، تمامی اختیارات و وظایف در بیانیه مشترک چین و انگلیس پایان یافت پایه حقوقی مدیریت دولت چین در هنگ کنگ، قانون اساسی جمهوری خلق چین و قانون هنگ کنگ است نه بیانیه مشترک چین و انگلستان. کشورهای دیگر، هیچ پایه حقوقی و صلاحیت با استفاده از بیانیه مشترک چین و انگلیس به منظور دخالت در امور هنگ کنگ ندارند.


لایحه کنگره آمریکا درباره "شینجیانگ" نشانگر مقاصد شوم این کشور است

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه نشست خبری امروز خود در پکن نسبت به تصویب لایحه نمایندگان کنگره آمریکا درباره شین جیانگ اظهار داشت: موضوعات مربوط به شین جیانگ چین، نه مساله حقوق بشر و یا مباحث قومی یا مذهبی، بلکه مساله مبارزه با تروریسم و ضد جدایی طلبی است.

او گفت: مجموعه ای از اقدامات انجام شده توسط دولت چین برای حاکمیت منطقه خود مختار شین جیانگ چین به طور گسترده ای از سوی اقوام مختلف این منطقه مورد استقبال قرار گرفته‌ و مورد ارزیابی مثبت جامعه جهانی نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: آمریکا با اهداف شرورانه در مساله شین جیانگ دخالت کرده و کاملا خلاف حقیقت اقدام می کند و این اقدامات به شدت اصول اساسی روابط بین‌المللی را نقض می کند و بیش از پیش استاندارد دوگانه آمریکا در مساله مبارزه با تروریسم و مقاصد شوم این کشور برای مداخله در امور سیاسی داخلی چین را نمایان می سازد.

جائو تاکید کرد: امور شین جیانگ به طور کامل جزو امور سیاسی داخلی چین است و هیچ کشور خارجی حق دخالت در آن ندارد چین از آمریکا می خواهد فورا اشتباهات خود را اصلاح کند و به دخالت در امور داخلی چین با استفاده از مساله شین جیانگ پایان داده و در مسیر اشتباه پیش نرود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چین انرژی هسته ای لغو معافیت های نفتی آمریکا سخنگوی وزارت خارجه چین بیانیه مشترک چین داخلی چین شین جیانگ هنگ کنگ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می خوانید.

بیشتر بخوانید: در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که... آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود. احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد. بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند. ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند. بعد از پهپادها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد. فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند. ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم. آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم. کد خبر 845050 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان