Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@19:40:44 GMT

راننده‌های بین شهری چگونه وام کرونایی بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۰۷۹۹

رئیس سازمان راهداری جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری مسافری را اعلام کرد که آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

به گزارش ایسنا، رانندگان بین شهری مسافری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی) در ایام شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را در میان دیگر بخش‌های اقتصادی دیده‌اند چرا که مردم بر اساس توصیه‌های صورت گرفته تلاش کردند تا سفرهای خود را لغو کرده و در خانه بمانند که زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان رانندگان مسافری بین شهری آسیب زیادی از این کاهش سفرها دیده‌اند و ستاد مقابله با کرونا تسهیلات ارزانقیمت برای آنها در نظر گرفته که آنها می‌توانند برای دریافت آن ثبت نام خود را تکمیل کنند.

عبدالهاشم حسن نیا –رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری اظهار کرد: برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده مسافری بین شهری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که آنها می‌توانند از خط اعتباری که ستاد ملی مقابله با کرونا برای آنها اختصاص داده است استفاده کنند و این وام‌های شش میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی افزود: وام شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده یعنی اگر راننده‌ای امروز ثبت نام خود را تکمیل کند اقساط او از مهر ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در پی تفاهم بین وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد لیست رانندگان مسافری بین شهری برای این وزارتخانه ارسال شود که این کار انجام شده و رانندگان پس از دریافت پیامک می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا اقدام کنند. پس از تکمیل اطلاعات و انتخاب بانک عاملی که برای رانندگان از نظر محل سکونت یا کار راحت‌تر است می‌توانند به آن بانک مراجعه کرده و تسهیلات خود را دریافت کنند.

اقساط حدود ۲۸۰ هزار تومانی برای رانندگان بین شهری

حسن نیا اعلام کرد: اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای راحت‌تر شدن دریافت این تسهیلات مصوب کرده‌ایم که تنها تضمین درخواست شده از رانندگان از سوی بانک‌های عامل چک یا سفته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بانک عاملی در پرداخت تسهیلات یا دریافت تضامین مرتکب تخلف بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شد رانندگان چه کاری می‌توانند انجام دهند. از سوی دیگر هیچ بانک عاملی که خط اعتباری از سوی ستاد ملی مقابله کرونا برایش در نظر گرفته شده اجازه ندارد از شرایط اعلام شده تخطی کند اما اگر راننده‌ای شامل چنین تخلفاتی بود می‌تواند آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان راهداری اعلام کند تا از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا برخوردهای لازم صورت بگیرد و قطعا در این زمینه از رانندگان حمایت ویژه خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برای راننده‌ای پیامک ارسال نشد یا اینکه نامش از لیست دریافت کنندگان از قلم افتاده بود چه کاری باید انجام دهد گفت: در وهله نخست رانندگان باید بدانند که هم اکنون اسامی و شماره تماس‌های همه آنها که شامل ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر هستند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و برای همه آنها پیامک فرستاده شده است که به سامانه کارا مراجعه کنند اما اگر راننده‌ای پیامکی دریافت نکرده است می‌تواند به سامانه کارا مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کند اما اگر یکی از رانندگان احساس کرد که نامش از قلم افتاده یا آنکه پیامکی برایش ارسال نشده و نمی‌تواند در سامانه کارا ثبت نام کند می‌تواند به ادارات کل راهداری سراسر کشور مراجعه کرده و برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: رانندگان مسافری بین شهری ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس سازمان راهداری رانندگان بین شهری شش میلیون تومانی برای رانندگان سامانه کارا راننده ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان

به نظر می‌رسد اگر پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی کشور قصد دارد حتی برای تامین ۶ هزار میلیارد تومان بودجه هم که شده بر شدت و حدت دریافت جریمه‌ها بیافزایند نیاز است که دستکم در حوزه تامین نشانه‌های جاده‌ای کشور نظارت بیشتری اعمال کنند.

هر چقدر که وضعیت جاده‌ای و وضعیت اسفبار فنی خودرو‌ها از توان این نیرو‌های خدوم خارج است، اما شاید تذکرات آنان منجر به بهبود وضعیت نشانه گذاری در جاده‌های کشور شود.

جرایم راهنمایی و رانندگی در ایران همواره محل بحث‌های بسیار بوده است، بحث‌هایی که رانندگان بی قانون همواره از بالا بودنش گلایه داشته اند و در مقابل بسیاری از شهروندان نیز در موارد آن، چنان میزان این جرایم را اندک می‌دانند که بازدارندگی اندکی دارد و از جمله این موارد را باید رانندگی در مستی دانست.

کما اینکه معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در ۱۶ بهمن سال ۱۴۰۲ گفته بود که برای رانندگی در حالت مستی ۴۰۰ هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره منفی هم برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است که علاوه بر این راننده به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، بسیاری شدت عمل در مورد این تخلف بزرگ در رانندگی را اندک دانسته و معتقد هستند جرایم رانندگی شدیدتری باید برای چنین موردی در نظر گرفته شود.

مژگان که همسرش در یک تصادف دچار آسیب جدی شده یکی از همین اشخاص است و به اقتصاد ۲۴ می‌گوید که راننده مست بود، به همسرم که عابر پیاده بود برخورد کرد و ما برای ماه‌ها درگیر پروسه درمان بودیم و ضایعات جسمی همسرم برای ابد برطرف نمی‌شود؛ هر چند که آن شخص هم جریمه شد و هم دیه پرداخت و هم احکام سختی گرفت، اما وقتی کسی در چنین حالتی تصادف می‌کند جا دارد گواهینامه اش برای همیشه ضبط شود، نه اینکه باز بتواند رانندگی کند. مژگان می‌گوید کاش شرایطی مثل ابطال بیمه در حالت مستی نیز وجود داشت تا حداقل این اشخاص از ترس این موارد هم که شده بیشتر احتیاط می‌کردند.

اما در همین حال به گزارش اقتصاد ۲۴، روز ۹ فروردین بود که رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر افزایش پیدا کرده و جریمه سرعت غیر مجاز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. جریمه راننده‌ای که از مواد روان‌گردان استفاده کرده باشد نیز حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

یک روز پس از این سخنان بود که رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز اعمال افزایش مبالغ جرائم رانندگی از روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد. حسینی در خصوص نحوه انتشار جدول نرخ جرائم رانندگی گفت: این جدول ابتدا در تاریخ ۲۵ فروردین در یک روزنامه رسمی چاپ و سپس از سوی رسانه‌های سمعی و بصری به اطلاع مردم خواهد رسید.

البته این وعده تاکنون یعنی روز یک اردیبهشت محقق نشده است و به شکل عجیبی هنوز جدول جریمه‌های راهنمایی و رانندگی مربوط به سال ۱۴۰۳ منتشر نشده و شاید لازم است دستکم در انتشار این جدول سرعت عمل بیشتری لحاظ شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • ◄ فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری