Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:36:37 GMT

پلیس قاتل جوان سیاه‌پوست بازداشت شد +عکس

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۰۹۵۱

پلیس قاتل جوان سیاه‌پوست بازداشت شد +عکس

پلیس ایالت مینسوتا، «درک چائووین» افسر پلیسی که با فشردن زانویش بر گردن «جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی، باعث مرگش شد را بازداشت کرد.

دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

 

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس مینیاپولیس را به آتش‌کشیدند.

با تشدید اعتراضات، مقامات ایالت مینه‌سوتا، ۵۰۰ نفر از نیرو‌های گارد ملی را در شهر میناپولیس مستقر کردند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیرو‌های گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس خبر داد. وی گفت که این نیرو‌ها کاملا آماده هستند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است، اما نیرو‌های امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، بازهم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس آمریکا پلیس قاتل جورج فلوید پارسی خبر سیاهپوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خونین بخاطر جای پارک قایق های تفریحی نوروزی در دریا

به گزارش صدای ایران از  رکنا، سردار سهام صالحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته در پی وقوع یک فقره درگیری و نزاع منجر به قتل یکی از شهروندان در بخش امام حسن (ع)، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات و اقدامات پلیسی پس از شناسایی هویت قاتل و همدستانش ،آنها را در کمتر از 18 ساعت در مخفیگاه خود طی یک عملیات ضربتی دستگیر نمودند.

جانشین انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه علت و انگیزه قتل، درگیری با مقتول به دلیل اختلاف و نزاع بر سر محل استقرار قایق های مسافربری تفریحی نوروزی در دریا بوده است، خاطر نشان کرد: متهمین با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع ذی صلاح معرفی شدند.

سردار صالحی با تاکید بر اینکه مردم همواره باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند، بیان داشت: پلیس به طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت شهروندان در تلاش بوده و در برخورد با مجرمان و هنجارشکنان از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری در دیلم
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • قتل خونین بخاطر جای پارک قایق های تفریحی نوروزی در دریا
  • قاتل فراری در دیلم دستگیر شد
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • ماجرای تلخ خودکشی خانم دکتر جوان چه بود؟/ ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند