Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از قم، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

با سلام و ارادت؛

بنا به سنت فلسفی مسلمانان، کسانی از عهده زعامت در جامعه آرمانی برمی‌آیند که علاوه بر دانایی و توانایی در فضائل نظری و عملی که آنان را شایسته ارشاد و راهنمایی می‌سازد، از قدرت تعامل با نخبگان و توده‌ها و سوق دادن جامعه به سوی رشد و تعالی نیز برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذری بر پرونده جناب‌عالی در بیش از چهار دهه خدمت‌گزاری ملت و کارگزاریِ نظام جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دهه اخیر، به وضوح، سعه صدر و فراخیِ دل و نظر شما را در تعامل با جناح‌های مختلف و نیز اقشار گوناگون، به‌ویژه نخبگان عیان می‌سازد.

التزام به رهنمودهای رهبری و در عین حال، ملحوظ داشتن ملاحظات مراجع عظام، نشست و برخاست با فضلای حوزه، فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی، و مدیریت ادوار مختلف مجلس با همه نشیب و فرازها و جهت‌گیری‌های متنوعش، بیان‌گر نگاه باز و قدرت بالای جناب‌عالی در تعامل و تفاهم با جامعه، به‌ویژه نخبگان علمی و سیاسی کشور است.

این‌جانب که سال‌ها توفیق مشاورت شما در مجلس، در امور فرهنگی را داشتم و هم‌زمان از مسئولیت‌های گوناگونی در حوزه علمیه برخوردار بوده‌ام، می‌توانم شهادت بدهم که نگاه فرهنگی و دغدغه‌های سنتی و حوزوی تا چه اندازه در تصمیم و تدبیرهای جناب‌عالی تأثیرگذار بودند. در این‌جا جا دارد که به اهتمام شما به عنوان نماینده قم به آبادانی این شهر نیز اشاره کنم که هرگز قربانی نگاه ملی شما به عنوان رئیس مجلس نشد، همان‌طور که برخی کم‌لطفی‌ها هرگز نتوانست در عزم و اراده شما خللی به وجود آورد یا شما را از اعتدال و رواداری بازبدارد.

اینک که با تصمیم خودتان از نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی کناره گرفتید، ضمن تشکر از سال‌ها مدیریت عالی شما در جمهوری اسلامی و نیز لطف و عنایتی که در حق قم، حوزه‌های علمیه و نیز دانشگاه ادیان و مذاهب روا داشتید، امیدوارم هم‌چنان در کار خدمت به دین و فرهنگ موفق باشید و هم‌چنان از اعتماد رهبری و ملت برای سکان‌داری مسئولیت‌های دیگر و بزرگ‌تر برخوردار گردید.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم علی لاریجانی دانشگاه ادیان و مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند