Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@00:16:18 GMT

احتمال انصراف استانبول از میزبانی فینال چمپیونزلیگ

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۲۴۲

احتمال انصراف استانبول از میزبانی فینال چمپیونزلیگ

به گزارش دیلی‌میل، فینال لیگ قهرمانان اروپا ممکن است به دلیل بی‌میلی شهر استانبول به برگزاری بدون تماشاچی این مسابقه، به شهر دیگری در اروپا واگذار شود.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه‌های انگلیسی دیلی‌میل و ایندیپندنت مدعی هستند با توجه به اینکه شهر استانبول ترکیه تمایلی به برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا بدون حضور تماشاچی ندارد، چرا که معتقد است برگزاری بدون هوادار این بازی عایدی چندانی نصیبش نخواهد کرد، ممکن است میزبانی این مسابقه به شهر دیگری واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یوفا برای تصمیم‌گیری درباره فصل جاری لیگ قهرمانان جلسه‌ای در روز 17 ژوئن (28 خرداد) برگزار خواهد کرد. در این جلسه پیشنهادهای مختلفی روی میز یوفا خواهد بود که یکی از آنها برگزاری همه بازیهای باقی‌مانده این رقابتها در یک شهر است. این گزارش مدعی است پیشنهاد فوق از سوی بسیاری از کارشناسان، قابل اجراترین پیشنهاد برای ادامه چمپیونزلیگ تلقی می‌شود.

 

 

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود فینال این فصل لیگ قهرمانان روز 30 مه (10 خرداد) در شهر استانبول برگزار شود. این دو منبع خبری انگلیسی می‌گویند بین مقامات شهر استانبول و یوفا مذاکراتی در جریان است و استانبولی‌ها می‌گویند به دلیل اینکه بازی باید بدون تماشاچی برگزار شود و در نتیجه هواداری به استانبول سفر نخواهد کرد، این فینال با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که نیاز دارد، عایدی مالی چندانی نصیب این شهر ترکیه‌ای نخواهد کرد.

 

دیلی‌میل در گزارش خود مدعی است در صورت انصراف قطعی استانبول، شهر لیسبون پایتخت پرتغال و چند شهر آلمانی گزینه‌های میزبانی فینال این فصل چمپیونزلیگ خواهند بود.

 

 

لیگ قهرمانان اروپا ویروس کرونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا ویروس کرونا شهر استانبول لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمت جدید چمپیونزلیگ: این تیم‌ها همیشه هستند!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده قرار است به جای برگزاری در هشت گروه، در یک لیگ مشخص برگزار شود و هر تیم به جای سه حریف در مرحله گروهی باید برابر هشت تیم قرار بگیرد تا تغییرات گسترده و قابل توجهی در این مسابقات ایجاد شود. 

پس از این اصلاحات بزرگی که در این رقابت‌ها صورت گرفته است، 36 باشگاه اجازه دارند که برای اولین دوره در این مسابقات حضور پیدا کنند که چهار سهمیه بیشتر از گذشته است. سهمیه‌های اضافه شده قرار است به تیم سوم در جدول رده‌بندی لیگ یک فرانسه، قهرمان یکی از لیگ‌های کوچک‌تر با برگزاری مسابقات انتخابی و دو تیمی که بهترین عملکرد را در فصل قبل رقابت‌های اروپایی داشتند برسد. 

مورد آخر به این معناست که بوندسلیگا در حال حاضر به دنبال کسب پنجمین سهمیه حضور در لیگ قهرمانان است که می‌تواند به تیم پنجم حاضر در جدول این رقابت‌ها برسد. با این حال، لیگ برتر هم در آستانه غلبه بر بوندسلیگا در جنگ برای کسب دو سهمیه بیشتر است. سری آ هم از شرایط خوبی برخوردار است. 

مجموعا 25 تیم بر اساس جایگاهی که در جدول لیگ‌هایشان به دست می‌آورند، به علاوه دو قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و دو سهمیه اضافه که به آن اشاره شد و هفت باشگاه از طریق مسابقات انتخابی قرار است در این رقابت به میدان بروند. 

در صورتی که شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، باشگاه‌های زیر فرصت حضور در فرمت جدید لیگ قهرمانان را خواهند داشت:

انگلیس: آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، استون ویلا
اسپانیا: رئال مادرید، بارسلونا، خیرونا، اتلتیکو مادرید
آلمان: بایرلورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش
ایتالیا: اینتر، میلان، یوونتوس، بولونیا
فرانسه: پاری سن ژرمن، برست، موناکو
هلند: آیندهوون، فاینورد
پرتغال: اسپورتینگ لیسبون
بلژیک: اندرلخت
اسکاتلند: سلتیک
اتریش: سالزبورگ
سهمیه اضافه بر اساس عملکرد فصل گذشته: دورتموند (پنجم در بوندسلیگا)، رم (پنجم در سری آ)

اگر مدافع عنوان قهرمانی موفق به کسب سهمیه از طریق لیگ خودش شده باشد، تیمی که بالاترین ضریب یوفا از طریق مسابقات انتخابی لیگ قهرمانان را به دست آورد هم می‌تواند سهمیه مستقیم دریافت کند. اگر شرایط همین طور بماند، این تیم شاختار خواهد بود. 

اگر مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا موفق به کسب سهمیه از طریق لیگ خودش شده باشد، تیمی که بهترین ضریب شخصی یوفا را داشته باشد، بدون توجه به این که قهرمان لیگش بوده یا نه می‌تواند سهمیه را دریافت کند. این تیم در حال حاضر بنفیکا است.

دیگر خبرها

  • سهمیه ایتالیا قطعی شد: رم در یک‌قدمی چمپیونزلیگ
  • برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا (1995/4/19) / فیلم
  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • بالاتر از کاسیاس: نویر، آقای گل‌نخور چمپیونزلیگ!
  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • پایان ۲‌رؤیا؛ فینال تمام‌اسپانیایی روی هوا رفت!
  • رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول
  • صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا با درخشش جیانلوکا ویالی (17 آوریل، 1996) / فیلم
  • فرمت جدید چمپیونزلیگ: این تیم‌ها همیشه هستند!
  • ترزیچ: حالا باید برای صعود به فینال چمپیونزلیگ بجنگیم