Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه شما نمی‌توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، اما رژیم غذایی چیزی است که شما بر آن کنترل دارید. در حقیقت، رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می‌تواند منجر به ریزش مو شود. از طرف دیگر، خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می‌تواند به رشد مو کمک کند، به خصوص اگر به دلیل تغذیه ضعیف دچار ریزش مو هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما چه خوراکی‌هایی بخوریم تا مو‌هایی قوی‌تر داشته باشیم؟
تخم مرغ منبع عالی پروتئین و بیوتین است، دو ماده مغذی که ممکن است رشد مو را تقویت کند. خوردن پروتئین کافی برای رشد مو از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فولیکول‌های مو از پروتئین‌ها ساخته شده اند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش نرخ ریزش مو می‌شود. بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل مکمل‌های بیوتین اغلب برای رشد مو به بازار عرضه می‌شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بیشتر بیوتین می‌تواند به بهبود رشد مو در افرادی که کمبود بیوتین دارند کمک کند.
تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم و سایر مواد مغذی سالم برای مو است. این باعث می‌شود تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد بهینه مو‌ها باشد. انواع توت‌ها با ترکیبات مفید و ویتامین‌های خود می‌توانند باعث رشد مو شوند. این شامل ویتامین C. است که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.
آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در محافظت از فولیکول‌های مو در برابر آسیب مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد کمک کنند. این مولکول‌ها به طور طبیعی در بدن و محیط وجود دارند. همچنین بدن از ویتامین C. برای تولید کلاژن استفاده می‌کند، پروتئینی که به تقویت مو کمک می‌کند تا از شکنندگی آن جلوگیری کند. از این گذشته، ویتامین C. بدن را در جذب آهن از رژیم غذایی کمک می‌کند. سطح پایین آهن ممکن است باعث کم خونی شود که با ریزش مو در ارتباط است.
اسفناج یک سبزی سبز سالم است که دارای مواد مغذی مفیدی مانند فولات، آهن و ویتامین‌های A. و C. است که همگی باعث رشد مو می‌شوند. ویتامین A. به غدد پوست کمک می‌کند تا سبوم تولید کنند. این ماده روغنی به مرطوب شدن پوست سر کمک می‌کند تا مو‌ها را سالم نگه دارد. یک فنجان (۳۰ گرم) اسفناج تا ۵۴ ٪ از نیاز‌های ویتامین A. روزانه شما را تأمین می‌کند.
اسفناج همچنین یک منبع عالی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را در بدن حمل کرده و سوخت و ساز بدن شما را تقویت کرده و به رشد و ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. ماهی‌های چرب مانند سالمون، شاه ماهی و میگو دارای مواد مغذی هستند که ممکن است باعث رشد مو شوند.

آووکادو خوشمزه، مغذی و منبع خوبی از چربی‌های سالم است. آن‌ها همچنین منبع عالی ویتامین E. هستند که ممکن است رشد مو را تقویت کند. یک آووکادو متوسط (حدود ۲۰۰ گرم) ۲۱ ٪ از نیاز‌های روزانه ویتامین E. شما را تأمین می‌کند. مانند ویتامین C.، ویتامین E. یک آنتی اکسیدان است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.
آجیل حاوی انواع مواد مغذی هستند که می‌توانند رشد مو را تقویت کنند. به عنوان مثال، یک اونس (۲۸ گرم) بادام ۳۷ درصد از نیاز‌های روزانه ویتامین E. شما را تأمین می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین طیف گسترده‌ای از ویتامین‌های گروه B.، روی و اسید‌های چرب ضروری را تأمین می‌کنند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است.
علاوه بر رشد مو، آجیل به طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی دیگری نیز مرتبط است، از جمله کاهش التهاب و خطر کمتر بیماری قلبی. لوبیا منبع عالی پروتئین گیاهی است که برای رشد مو ضروری است. مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در سویا ممکن است رشد مو را تقویت کند. یکی از این ترکیبات، اسپرمیدین است که در سویا فراوان است. به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی ۱۰۰ فرد سالم نشان داد که یک مکمل غذایی مبتنی بر اسپرمیدین فاز رشد مو‌های فعال به نام فاز آناژن را طولانی‌تر می‌کند. هرچه یک فولیکول مو در مرحله آناژن بماند، رشد آن طولانی‌تر خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی رشد ژنتیک مو ویتامین ریزش مو رشد مو را تقویت برای رشد مو رژیم غذایی منبع عالی مواد مغذی ویتامین E ویتامین C ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان