Web Analytics Made Easy - Statcounter

شلیک به دزد حرفه ای

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، ارسلان ۳۷ ساله که دزد حرفه ای بود عصر چهارم آبان ماه سال ۹۷ در جریان قاپیدن گوشی موبایل یک رهگذر ،با ماموران گشت پلیس روبه رو و با یکی از ماموران درگیر شد .ارسلان با ضربه چاقو ،یکی از مامور پلیس به نام سعید را زخمی کرد و گریخت.

به این ترتیب تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و یکی دیگر از ماموران به نام شاهین که شاهد ماجرا بود به تعقیب ارسلان در حوالی میدان آزادی پرداخت و به وی ایست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ارسلان به ایست پلیس هیچ توجهی نکرد و هنگامی که در کوچه ای بن بست گرفتار شده بود با شاهین درگیر شد و با شلیک گلوله وی از پا در آمد.

جسد ارسلان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت.

افشای سابقه قربانی

در تحقیقات پلیسی روشن شد ارسلان و برادرش اردلان از لرستان با هدف سرقت گوشی به تهران آمده و ۱۸ گوشی موبایل را دزدیده بودند .

با افشای این ماجرا اردلان تحت بازجویی قرار گرفت و گفت :من و برادرم مدتی بود بیکار بودیم که از لرستان برای پیدا کردن کار به تهران آمدیم .اما چون کار مناسبی پیدا نکردیم به فکر گوش قاپی افتادیم .ما در ماجراهای جداگانه 18 فقره گوشی سرقت کرده بودیم اما هنگام دزدیدن آخرین گوشی موبایل از یک رهگذر در میدان آزادی مأموران پلیس سر رسیدند و ما فرار کردیم .اما برادرم با یکی از ماموران درگیر شد ویکی از آنها را با چاقو زد .

وی ادامه داد: مامور دیگر به نام شاهین ،من و برادرم را تعقیب و به سمت برادرم شلیک کرد .او برادرم را کشت و به همین خاطر من و پدر و مادرم از مامور پلیس شکایت داریم .

تبرئه مامور پلیس از اتهام قتل عمد

با شکایت اولیای دم ،پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت اما روشن شد در نخستین درگیری ،ارسلان به شدت یکی از ماموران را با چاقو زخمی کرده بود و درگیری دوباره ارسلان با شاهین ،خطر جانی برای مامور پلیس وجود داشت وممکن بود دزد حرفه ای شاهین را نیز بکشد و از طرفی مأمور پلیس با قانون بکارگیری استفاده از سلاح و پس از چندین مرتبه ایست به وی شلیک کرده بود .به این ترتیب و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و اظهارنظر کارشناسان اسلحه شناسی مامور پلیس از اتهام قتل عمدی تبرئه شد .

با اعلام حکم تبرئه شاهین از اتهام قتل عمدی، اولیای دم درخواست دریافت دیه از صندوق بیت المال را مطرح کردند. آنها اعلام کردند ارسلان بی گناه ،هدف شلیک مامور پلیس قرار گرفته و کشته شده و خواستار دریافت دیه اش از صندوق بیت المال شدند.

با این درخواست ، پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا درخواست اولیای دم مبنی بر دریافت دیه از صندوق بیت المال بررسی شود.

قرار است قضات دادگاه درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان آزادی پزشکی سرقت فرار قتل قانون اخبار حوادث دیه کشته کیفری بیت المال دزد حرفه ای رومینا اشرفی رومینا اشرفی و بهمن خاوری فیلم رومینا 13 ساله قتل تلگرام عکس دختر مرد شبکه های اجتماعی صندوق بیت المال یکی از مامور دزد حرفه ای مامور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس

فرماندهی انتظامی بندرعباس درباره فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در منطقه جمال احمد بندرعباس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ عباس علی یاری فرمانده انتظامی بندرعباس در تشریح جزئیات این خبر گفت: عصر روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت، مأموران انتظامی این شهرستان، در ادامه طرح مقابله با قاچاق خودروهای شوتی سوخت بر، به یک دستگاه خودرو کوئیک دارای شیشه های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود: راننده به محض رؤیت مأموران، بدون توجه به اخطار ایست پلیس، با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به سمت اتوبان، متواری شد که مأموران نیز با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح، با هدف متوقف کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی های زیاد مسیر حرکت، متاسفانه تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت وی گردید.

فرمانده انتظامی بندرعباس در پایان افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور در زمینه قاچاق سوخت فعالیت داشته که نتیجه نهایی بررسی های تخصصی، متعاقبا اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس