Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@18:12:14 GMT

نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۵۹۶

نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمید حسین پور اظهار داشت: امروز جمعه ۹ خرداد ۹۹ بدنبال دریافت خبر گرفتاری یک نفر از هموطنان در ارتفاعات صعب العبور و صخره‌ای قلعه بابک بلافاصله تیم امدادی هلال احمر کلیبر به محل اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به اعلام تیم کلیبر، این فرد بعد از صعود به قلعه بابک هنگام برگشت مسیر فنی و دیواره صخره‌ای را انتخاب می‌کند که بعلت نداشتن تجهیزات لازم کوهنوردی و صخره نوردی از ارتفاع صخره‌ای سقوط کرده و در شکاف صخره گرفتار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست هلال احمر استان گفت: با دریافت گزارش از هلال احمر کلیبر بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان بهمراه نجاتگران زبده تیم امداد کوهستان از تبریز به کلیبر اعزام شدند.

حسین پور خاطرنشان کرد: نجاتگران با استفاده از تجهیزات فنی و انجام عملیات‌های مخصوص کوهستان خود را به مکان کوهنورد گرفتار رسانده و اقدام به رها سازی فرد گرفتار و انتقال او به پایین کوه می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست قبل از صعود به کوه‌ها اطلاعات کافی از محل صعود را داشته و تجهیزات مناسب را بهمراه بردارند و جهت جلوگیری از مصدومیت در حین صعود و برگشت، از انتخاب مسیر‌های صعب العبور و صخره‌ای و غیر مطمئن پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات تیم‌های امداد و نجات هوایی استان، تیم امداد کوهستان استان، پایگاه امداد و نجات یوزبند کلیبر، پایگاه امداد و نجات کلان کلیبر و تیم تخصصی کوهستان کلیبر و ۱۷ تن از نجاتگران و پرسنل ایفای نقش کردند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی هلال احمر آذربایجان شرقی امداد هوایی امداد کوهستان قلعه بابک نجات کوهنورد ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی هلال احمر صخره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد کبادی گفت: باتوجه به وقع سیلاب در استان‌های جنوبی، از روز دوشنبه (۲۷ فروردین) تا عصر امروز (۳۱ فروردین)، ۱۲۰ تیم عملیاتی در قالب ۶ هزار امدادگر و نجاتگر به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: امدادگران هلال احمر در این ۵ روز، عملیات در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد انجام دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در این مدت زمان، امدادگران ۱۹۳ نفر گرفتار در سیل و آب‎گرفتگی را به مناطق امن منتقل کردند و یک هزار و ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۱۳۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

­کبادی افزود: درحال حاضر در استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶۲ تیم از استان‌های کرمان، یزد و فارس مشغول امدادرسانی هستند.

­این مقام مسئول گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی که امکان عملیات امداد زمینی وجود ندارد، اقلام امدادی را به سیل زدگان می‌رسانند.

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: نجاتگران هلال احمر با ایجاد ۳ اردوگاه در شهرستان جاسک، ۸۰ دستگاه چادر در آنجا برای اسکان اضطراری سیل زدگان برپا کردند.

گفتنی است؛ هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت
  • نجات جان ۲ کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره