Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار آمریکا به شرکت‌ها درباره کمک به مبادلات نفتی بین ایران و ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر آمریکا در ونزوئلا گفته که واشنگتن به دولت‌ها، بنادر دریایی، شرکت‌های کشتی‌رانی و شرکت‌های خدمات بیمه درباره هر گونه کمک‌رسانی برای انتقال محصولات نفتی ایران به ونزوئلا هشدار داده است. 

در حال تکمیل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه تحلیلی فارن پالسی نوشت: ‌در صورتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران، ‌ونزوئلا و روسیه اعمال کند، ‌بخش بزرگی از نفت از بازاری که در حال حاضر کاملاً متعادل است، حذف خواهد شد.

این گزارش با زیر سوال بردن فشار نمایندگان مجلس آمریکا بر رییس جمهور این کشور برای اعمال تحریم‌های نفتی تاکید کرد: چنین تصمیمی برای دولت آمریکا چندان ساده و بی هزینه نخواهد بود.

فارن پالسی نوشت: لایحه تحریم‌های نفتی تنها چند روز پس از آن صادر شد که دولت بایدن، تحت فشار فراحزبی کنگره، لغو تحریم‌ها را از ونزوئلا به ادعای عدم پایبندی تعهدات کاراکاس مبنی بر اجازه برگزاری انتخابات آزاد، پس گرفت. این موضوع می تواند در آینده برای تهیه درجه‌های سنگین‌تر نفتی مورد نیاز پالایشگاه‌های نفتی آمریکا از ونزوئلا دردسرهایی ایجاد کند. این در حالی است که در تمام این مدت، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه ادامه داده و به توانایی این کشور برای صادرات فرآورده‌های نفتی آسیب زده است.

این گزارش با تاکید بر این که بازار نفت در حال حاضر کسری زیادی ندارد، افزود: از نظر عرضه جهانی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن (به جز عراق و ایران) همچنان در حال کاهش تولید هستند، ایالات متحده، کانادا، برزیل و گویان کمبودها را جبران می کنند. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری، (حدود ۱۳ میلیون و صد هزار بشکه در روز) به تولید نفت می پردازد، اما بعید است که امسال رشد بیشتری را شاهد باشد. کانادا نیز، ‌می‌تواند امسال نیم میلیون بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کند. کشور گویان، هم حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولیدات سال گذشته خود اضافه کرده است. همه اینها در کنار هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک (در صورت تحریم ایران، ‌روسیه و ونزوئلا) کافی است، ‌مگر این‌که تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

روری جانستون، بنیانگذار کامیونیتی کانتکست( Commodity Context)، یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار نفت، با اشاره به این که هدف عربستان سعودی و اوپک، ‌حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه است، افزود: با این حال آن‌ها حداقل و حداکثر بسیار بالاتری را در نظر می گیرند تا بتوانند با نوسان‌های بازار جهانی مقابله کنند. به همین دلیل است که هرگونه کاهش میزان نفت در اثر تحریم‌های جدید می‌تواند مشکلی برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی به ضرر دولت و کمپین انتخاباتی بایدن باشد.

این گزارش با اشاره به این که ایالات متحده به لطف تولید نفت شیل در این کشور، به یک تولیدکننده بزرگ و سپس صادرکننده نفتی مهم و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده، نوشت: چنین دستاوردی این کشور را قادر ساخته تا تحریم‌های زیادی را علیه کشورهای بیشتری اعمال کند و به همین دلیل واشنگتن شیفته تحریم‌های انرژی شده است. اما این نکته به این معنا نیست که می‌تواند پویایی بازار جهانی نفت را نادیده بگیرد. واقعیتی که قیمت‌ها را در همه جا، حتی در شهرهای کوچک ایالات متحده، تنها چند ماه مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 847011 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی