Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@11:14:45 GMT

قیمت مرغ به 14 هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۷۶۱

قیمت مرغ به 14 هزار تومان رسید

به گزارش افکارنیوز،

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ داران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ به ثبات نسبی رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۴ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: با بازگشایی رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و مراکز اقامتی و گردشگری پیش بینی می شود که قیمت مرغ در بازار متعادل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه عرضه با نرخ فعلی جوابگوی هزینه های تولید نیست، انتظار می رود هرچه سریع تر به قیمت متعادل مرغ برسیم، در غیر این صورت مرغداران به سبب زیان انباشته قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

وی متوسط فروش هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: فروش جوجه با نرخ فعلی با قیمت مصوب همچنان فاصله دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: پشتیبانی امور دام مرغ های کمتر از ۱۶۰۰ گرم را با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و با وزن بالای ۲ کیلو با نرخ ۱۳ هزار تومان خریداری می کنند که مرغداران تمایلی به سبب بهبود شرایط بازار تمایلی به عرضه مرغ با نرخ بالای ۲ کیلو ندارد.

به گفته این مقام مسئول، قیمت کنونی مرغ زنده با نرخ تمام شده تولید حدود ۲ هزار تومان و مرغ گرم ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان فاصله دارد.

بازارسیاه نهاده های دامی تعریفی ندارد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان، کنجاله سویا ۵ هزار تا ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و دان آماده ۳ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می شود که با نرخ مصوب اختلاف معناداری دارد.

اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: دستگاه های مسئول پشتیبانی امور دام باید در صدد رفع مشکل بحران نهاده های دامی باشند، در غیر این صورت مرغداران طی ماه های آتی دچار بحران خواهند شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرغ مرغ زنده مرغ قیمت مرغ بازار مرغ هزار تومان هزار و ۵۰۰ ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فرودین به حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

به گفته او قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده ۶۴ هزارتومان است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و روند کاهش قیمت مرغ، از اواخر سال گذشته مرغداران متحمل زیان شدند که امیدواریم در راستای تعدیل قیمت، خرید حمایتی صورت بگیرد و هموابه از عرضه مرغ منجمد متوقف شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر صادرات مستمر مرغ افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها باید شرایطی فراهم شود که مرغ مازاد صادر شود.

او گفت: بنابر آمار در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه، دی ۱۵۲ میلیون، بهمن ۱۵۰ میلیون و اسفند ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این‌حجم جوجه ریزی در تاریخ تولید مرغ کشور بی سابقه بوده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • پتانسیل صادرات ۲۰۰ هزار تن مرغ تا پایان سال وجود دارد
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟