Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:31:49 GMT

آیا دیابت بارداری ماندگار است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۸۷۸

آیا دیابت بارداری ماندگار است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۱۰ درصد زنان در دوران بارداری دچار دیابت بارداری می‌شوند و این وضعیت خطر بالای ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. در واقع بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از این افراد در طول ۱۰ سال پس از زایمان، دچار دیابت نوع ۲ می‌شوند. متابولیت‌هایی که توسط محققان شناسایی شدند، امکان پیش‌بینی ابتلا به دیابت نوع ۲ در این گروه از زنان را با دقت ۸۵ درصد فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان این متابولیت‌ها را ابتدا در سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان تحقیقاتی که با کمک هزار و ۳۳ زن باردار انجام گرفت، شناسایی کردند.

اکنون محققان با ردگیری وضعیت همان گروه از زنان و آزمایش دقیق‌تر نمونه خون آن‌ها که در فاصله شش و ۹ ماه از زایمان و همچنین دو نوبت در دو سال پس از زایمان گرفته شده بود، توانستند ترکیبات جدید مرتبط با بیماری را در خون داوطلبان شناسایی کنند.
در این دوران ۱۷۳ نفر از داوطلبان به دیابت نوع ۲ مبتلا شده‌اند و نمونه خون آن‌ها با نمونه خون ۴۸۵ نفر از سایر داوطلبان که دارای سن، وزن، نژاد و قومیت یکسان بودند، مقایسه شد.
محققان امیدوارند با استفاده از نتایج این تحقیقات بتوانند یک آزمایش خون ساده طراحی کنند که پس از زایمان انجام شده و امکان پیش‌بینی ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنان را در اولین ویزیت پزشک، فراهم کند.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می‌آید. انسولین ماده‌ای است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم‌ترین منبع انرژی بدن است. قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیابت بارداری زایمان دیابت نوع ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در سمنان

یغمایی  ننماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری بااعلام رقابت داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و انسانی فردا در نوبت صبح گفت:گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه هم فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت در نوبت عصر برزار خواهد شد.

وی گفت:گروه آزمایشی علوم تجربی هم در روز جمعه و در نوبت صبح به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان افزایش ۳ دهم درصد تعداد داوطلبان این استان درکنکور امسال گفت:در این ماراتن علمی ۶۲ درصد خانم‌ها و ۳۸ درصد داوطلبان آقا شرکت کردند.

یغمایی به شرکت کنندگان توصیه داشت که با خود وسایل الکتریکی همراه نداشته باشند و ساعت حرکت بین منزل تا حوزه انتخابیه را مدیریت کنند.

نوبت دوم کنکور در تیرماه ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در سمنان
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد