Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@03:16:47 GMT

آمینوفیلین؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۹۷۳

آمینوفیلین؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

آمینوفیلین دارویی است که با شل کردن عضلات لوله‌های برونشی در ریه سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از mayoclinic، آمینوفیلین دارویی است که برای درمان علائم حاد آسم، برونشیت، آمفیزم و سایر بیماری‌های ریوی تجویز می‌شود.

آمینوفیلین متعلق به گروهی از داروها با عنوان برونکودیلاتیلاتور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع از داروها عضلات را در لوله‌های برونشی ریه‌ها شل می‌کند که در نتیجه این عمل عبور جریان هوا از طریق لوله‌های برونشی افزایش یافته و سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس را برطرف می‌کند.

نکات مهم در مصرف آمینوفیلین

تجویز این دارو برای کودکان کمتر از یک‌سال عوارض جانبی جدی دارد. علی‌رغم این‌که مشکلات مصرف این دارو را برای سالمندان اثبات نشده ولی تجویز آن برای افراد سالخورده باید با احتیاط صورت پذیرد. آمينوفيلين به‌صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌بایست به‌صورت درون‌عضلانی باشد. از آنجایی‌که این دارو بسیار محرک است باید حداقل در طول 20 دقیقه داخل ورید تزریق شود. آمينوفيلين نبايد در يك سرنگ با ساير داروها مخلوط شود. در صورت وجود پركاری غده تيروئيد و یا بيماری‌های كبدی، مصرف این دارو باید با احتیاط انجام شود.

عوارض جانبی مصرف آمينوفيلين چیست؟

در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر می‌بایست فوراً با پزشک معالج مشورت شود. مهم‌ترین و شایع‌ترین این عوارض عبارتند از: درد قفسه سینه، سرگیجه، غش، افزایش حجم ادرار، تشنج، استفراغ مداوم، افزایش ضربان سریع قلب و ....

منبع اصلی

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم پایانی سومین جشنواره ملی شکرستان گفت: از آغاز برداشت نیشکر در این شرکت بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: هم اکنون ۳۵ درصد شکر کشور در این شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود.

وی با اشاره به برداشت ۵۸ درصد نیشکر در مزارع شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: تاکنون ۳۸ هزار تن شکر در این شرکت تولید و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت در خرداد ماه این میزان به ۶۰ هزار تن و رشد دو برابری نسبت به سال گذشته برسد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با پایان برداشت نیشکر در شرکت‌های هشت گانه توسعه نیشکر، میزان تولید به ۶۳۰ هزار تن افزایش یابد.

دکتر ناصری همچنین با اشاره به عملیات کودهی در مزارع نیشکر گفت: پیش بینی می‌شود با تولید ۷۰۰ هزار تنی شکر در سال آینده، ۳۸ درصد تولید شکر کشور  در این شرکت محقق شود.

دیگر خبرها

  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • تهیه زالو فقط از داروخانه / خطر زالوهای صید شده از تالاب‌ها و مرداب‌ها
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع و دمنوش‌های لاغری
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع