Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سوری مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان کنگاور از گیاهان دارویی کاشت شده بمساحت ۵۰ هکتار در قالب تعاونی فراگیر در روستای بردینه سادات، بازدید کرد.

او کاشت گیاهان دارویی در مراتع را بسیار مثمر ثمر دانسته که موجب تقویت پوشش مرتعی و درآمدزایی برای بهره برداران محلی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ظرفیت شهرستان را برای کشت گیاهان دارویی مناسب دانسته و افزود : شناسایی صحیح و اصولی مناطق مستعد برای توسعه کشت گیاهان مزبور در سرلوحه امور اداره منابع طبیعی شهرستان قرار دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جهرم به کشت گیاهان دارویی که به صورت آبی و دیم است اختصاص دارد.
حسن زمانی افزود: آویشن، مرزنجوش، رزماری، شیرین بیان و نعنا فلفلی گیاهان دارویی است که در این شهرستان کشت و محصول تولیدی پس از فرآوری به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار ١٠ هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت زیره اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود سه تن زیره سبز برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این سازمان با برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زیره ، گشاورزان  را به کشت این گیاه  تشویق می کند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری