Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت اجرای پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده از ابتدای خرداد ماه پارک هوشمند حاشیه‌ای در برخی از مناطق پایتخت از جمله منطقه ۲، ۶ و ۱۱ در حال اجراست و هزینه آن نیز بر اساس مصوبه سال ۹۳ شورای شهر تهران از کیف پول الکترونیکی شهروندان برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که درآمد شهرداری تهران از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای به شکل میانگین روزانه بالغ بر چه مبلغی است؟، تصریح کرد: میزان درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای را باید از سازمان فناوری شهرداری تهران پرسید، اما نکته قابل توجه آن است که درآمد‌های ناشی از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت به شکل سالیانه محاسبه می‌شود.

سرلک در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون درآمد حاصل از اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای در چه محلی باید هزینه شود؟ گفت: درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای ابتدا به شکل ۱۰۰ درصدی به حساب دولت واریز می‌شود و پس از آن دولت سهم شهرداری را پرداخت می‌کند و سپس می‌توان درباره هزینه کرد آن در شهرداری تهران تصمیم گیری کرد.

او در پاسخ به این سوال که اگر در کیف پول شهروندی راننده مبلغی ذخیره نباشد هزینه پارک خودرو به چه شکل محاسبه می‌شود؟ گفت: هنگامی که راننده‌ها در محل‌های مشخص شده برای اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای توقف می‌کنند، پلاک خودروی آن‌ها با استفاده از دوربین‌های پلاک خوان برداشته می‌شود و با ارسال پیامکی به تلفن همراه راننده زمان، محل توقف و هزینه توقف اطلاع رسانی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر در کیف پول الکترونیکی رانندگان مبلغی ذخیره نشده باشد، اطلاعات توقف آن‌ها ذخیره می‌ماند و پس از شارژ مجدد کیف پول شهروندی از سوی راننده هزینه توقف از حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

سرلک گفت: هزینه پارک هوشمند حاشیه‌ای برای نیم ساعت اول رایگان است و پس از گذشت ۳۰ دقیقه هزینه پارک به تفکیک برای سواری، موتورسیکلت، مینی بوس و کامیون متفاوت است.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه نرخ عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت

بیشتر بخوانید: شناسایی ۲۰ معبر جدید در طرح توسعه پارک هوشمند حاشیه‌ای

بیشتر بخوانید: افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای و تعرفه پارکینگ‌های عمومی در سال ۹۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری پارک هوشمند حاشیه ای اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه ای پارک هوشمند حاشیه ای شهرداری تهران کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران و با اشاره به رنگ زدن جداول خیابان‌ها گفت: در اکثر کشور‌های دنیا به جز برخی کشور‌های عربی همسایه، از رنگ خود بتن برای جداول استفاده و این رنگ به عنوان رنگی سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما سالیانه صد‌ها میلیارد تومان برای رنگ آمیزی جداول کنار خیابان‌ها و معابر هزینه می‌شود. 

وی ادامه داد: تقاضای بنده از شهرداری و معاونت خدمات شهری این است که رنگ زدن جداول را از دستور خارج کنند و اگر قرار است رنگ آمیزی هم صورت گیرد، باید از رنگ‌های ترافیکی که دارای معنا، پیام و استاندارد هستند استفاده شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رفیوژ‌های وسط خیابان‌ها بیان کرد: با وجود تذکر‌های قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژ‌های جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند علاوه بر آن در در خیابان کریم خان می‌بینیم که در نرده‌های کناری گلدان‌هایی نصب می‌شوند نه تنها زیبایی خاصی به شهر نمی‌دهند بلکه بسیار هم نا ایمن هستند و برای آب دادن به این گلدان‌ها حوادث متعددی ایجاد می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: تقاضای بنده این است از کار‌هایی که چندان زیبایی برای شهر ندارند، اما هزینه بسیاری به بار می‌آورند جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲