Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری که در کاخ سفید برگزار شد، گفت تصمیم گرفتیم به روابطمان با سازمان بهداشت جهانی پایان دهیم. زیرا این سازمان اقدام مناسبی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در جهان انجام نداده است.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی را به سمت دیگر سازمان ها تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که چه اصلاحاتی باید در سازمان بهداشت جهانی صورت گیرد، اما آنها امتناع کردند.

او پیش از این نیز بارها این سازمان را متهم کرده بود که از زمان شیوع کرونا در جهان، همواره در مقابل مقامات پکن با ملایمت رفتار کرده و با وجود دریافت بخش قابل توجهی از بودجه خود از آمریکا «زیادی به چین نزدیک شده است.»

پیش از این در 18 ماه مه، رئیس جمهور آمریکا نامه ای را خطاب به «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد. در این نامه آمده بود؛ آمریکا به این سازمان 30 روز برای اصلاحات جدی روز فرصت می دهد. همچنین اشاره شد که سازمان بهداشت جهانی باید از چین فاصله بگیرد، در غیر این صورت واشنگتن در خصوص عضویت خود در سازمان بهداشت جهانی تجدید نظر خواهد کرد.

در این نامه ترامپ انتقاداتی مشابه آنچه در چند وقت اخیر گفته بود را مطرح کرد و جوهر اصلی حرف او هشدار درباره عدم استقلال سازمان بهداشت جهانی از چین بود.

وی در ادامه نشست خبری اش افزود در حالی که آمریکا 450 میلیون دلار از بودجه سازمان جهانی بهداشت را تامین می‌ کند، چین تنها 40 میلیون دلار به این سازمان کمک مالی می‌کند.

ترامپ اعلام کرد به کارگروهی دستور می دهد تا درباره شیوه های متفاوت شرکت های چینی در بازار بورس آمریکا مطالعه کند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اقدام چین درباره هنگ کنگ نقض آشکار تعهدات است.

ترامپ همچنین اعلام کرد که واشنگتن مقامات چین را به دلیل تلاش‌ هایشان در راه از بین بردن خودمختاری هنگ کنگ تحریم خواهد کرد و افزود که در این راستا، معافیت ‌های تجاری را که مقامات هنگ ‌هنگ از آن بهره‌ مند می ‌شدند، لغو خواهد کرد.

وی گفت هنگ کنگ دیگر به اندازه کافی خودمختار نیست تا از رفتار ویژه آمریکا برخوردار شود.

وی افزود: دولت آمریکا روند حذف معافیت سیاسی را آغاز خواهد کرد که باعث رفتار ویژه آمریکا در قبال هنگ کنگ می شد.

دونالد ترامپ گفت وزارت خارجه آمریکا توصیه های مسافرتی خود را برای هنگ کنگ تغییر خواهد داد تا «افزایش خطر نظارت» در آنجا را بازتاب دهد.

تصمیم دولت آمریکا برای لغو امتیازات تجاری و مسافرتی برای هنگ ‌کنگ در حالی صورت می ‌گیرد انگلیس روز جمعه از آسان کردن قوانین مهاجرتی برای شهروندان هنگ ‌کنگ خبر داده بود.

وی افزود: اقداماتی برای تحریم مقامات هنگ کنگی که در کاهش خودمختاری هنگ کنگ دخیل بودند، اتخاذ می شود.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا ورود برخی اتباع خارجی به ویژه از مقصد چین را که توسط آمریکا مشخص می شوند به عنوان خطرات احتمالی امنیتی تعلیق می کند.

این امر بر همه توافقات با هنگ کنگ، از معاهده استرداد گرفته تا کنترل صادرات فناوری‌ های دو منظوره و موارد دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدون پاسخ به سوالات به کنفرانس مطبوعاتی خود پایان داد.

«چاد باون» مقام ارشد موسسه «پترسون برای اقتصاد بین الملل» می گوید: چین این اقدام آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت و به شیوه هایی پاسخ خواهد داد که به تجّار آمریکایی ضربه خواهد زد.

به گفته وی پکن می تواند تعرفه ها را افزایش دهدکه تبعات گسترده تری دارد.

در عین حال برخی مقامات سابق هشدار داده اند که اقدامات ترامپ می تواند تبعات بدی برای شهروندان هنگ کنگی داشته باشد.

«دنی راسل» رئیس ارشد سابق امور آسیایی در شورای امنیت ملی آمریکا می گوید: «تضمینی نیست که این اقدامات اوضاع را به نفع مردمی که نیازمند کمک هستند، تغییر دهد.»

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد