Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@23:56:26 GMT

حمایت از رشته ورزشی تکواندو وظیفه ماست

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۴۱۳

حمایت از رشته ورزشی تکواندو وظیفه ماست

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی حمایت از رشته ورزشی تکواندو وظیفه ماست چرا که یک رشته المپیکی هست و میرهاشم حسینی در این رشته ورزشی سهمیه المپیکی دارد و همچنین امیر محمد بخشی در بخش تیمی این مسابقات حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایوب بهتاج  در مجمع انتخاباتی تکواندو استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:از زحمات آقای پولادگر در خصوص فائق آمدن بر تیم ملی تکواندو کره جنوبی که خاستگاه این ورزش است قدردانی می کنم که تمام تلاش شان را برای ارتقای جایگاه جهانی فدراسیون تکواندو به کار بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: با کمک فدراسیون و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، ‌ تیم تکواندو استان آذربایجان شرقی توانست قهرمان مسابقات کشوری شود. بهتاج در ادامه افزود: هیات تکواندو یک هیات عادی نیست بلکه باید برای ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی برنامه و هدف داشته باشد و مدیریت لازم را در خصوص پیشرفت و پیشبرد اهداف انجام دهد. نائب رئیس مجمع انتخاباتی هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی گفت: حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی همچنان از هیات تکواندو ادامه خواهد داشت، در شهرستانها و از همه مهم تر شهرستان میانه که برای رشته ورزشی تکواندو استثنا محسوب می شود و مساعدت‌های ویژه ای را در جهت توسعه زیرساخت های تکواندو ادامه خواهد داشت و از محل منبع مالیات بر ارزش افزوده خانه تکواندو میانه ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکواندو تبریز ایوب بهتاج استان آذربایجان شرقی رشته ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

ررر

«ورزش خراسان رضوی سرشار از ظرفیت و استعداد است»؛ جمله‌ای نخ‌نما و کلیشه‌ای که به تعداد تمام استانداران، مدیران ورزشی و حتی مربیان و ورزشکاران این دیار آن را شنیده‌ایم.


تکرار و تکرار و باز هم تکرار آن، تک‌تک سلول‌های مغزمان را درگیر خود کرده و از آن، باورهایی غلط و به بیراهه رفته ساخته است! یادم می‌آید همین جمله را در روزهای پایانی سال گذشته در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های هانگژو از استاندار شنیدم.
موضع‌گیری خاصی درباره سرشار بودن خراسان رضوی از استعدادهای ناب ورزشی نداریم؛ چرا که هرجا توجهی به استعدادها شده، نتیجه‌ای فراتر از تصور به وجود آمده است. قسمت بعد اما مرتبط با ظرفیت‌هاست. ظرفیت را اگر در همان میدان استعدادها حبس کنیم، نتیجه‌اش همین می‌شود که در حال حاضر می‌بینیم؛ روزمرگی، بی‌برنامه بودن و زندگی کردن با افتخارات ورزشی چندین و چند سال گذشته که ورزشکاران سایر شهرها و استان‌ها از خیلی از آن‌ها عبور و قله‌هایی بالاتر از آن را فتح کرده‌اند!
توجه دوباره استاندار به ورزشکاران در جلسه دیروز با حضور اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتسال فرش‌آرا و مرور گفته‌های مطرح شده با همان کلیدواژه «ظرفیت» موجب قلقلک ذهن شد.
آقای استاندار در اینکه دغدغه‌مند حوزه ورزش هستید، شکی نداریم؛ اما در کنار استعدادهای سرشار ورزشی استان باید ظرفیت‌های مردمی، مدیریتی، اقتصادی، زیرساختی، زیربنایی و حتی محلی و سرزمینی را همراستا ساخت تا بذر کاشته شده امسال سال‌ها بعد ثمر بدهد. حاصلش بی‌شک جبران عقب‌ماندگی‌ها را در پی دارد. جبران عقب‌ماندگی مدنظر شما در ورزش مهم است؛ اما کافی نیست. داشتن و نداشتن سالن ۶ هزار نفری، چالش امروز ورزش استان نیست مادامی که انگیزه‌ای شکل نگیرد، ورزشکاری نباشد و تیمی تشکیل نشود. مدرن‌ترین سالن‌ها و ورزشگاه‌ها نمی‌توانند دردی از جاماندگی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را دوا کنند.  حدود ۲۰ یا ۳۰ سال پیشِ ورزش خراسان را فراموش نکرده‌ایم. هر رشته ورزشی پای کار میادین و مسابقات بود و مدعیان تراز اول کشوری، آسیایی و جهانی آن رشته، ورزشکاران بلامنازع خراسانی بودند. 
آن زمان هم جمعیت جوان بیشتری داشتیم و هم سرانه‌های ورزشی در مقایسه با شرایط امروزی اندک‌تر بود. چه شد که اکنون جز تک‌ستاره‌هایی که گاهی طلوع می‌کنند و خیلی‌هایشان زود به افول می‌رسند، ورزش این استان حرفی برای گفتن ندارد و حسرت گذشته‌ها را می‌خورد؟
درد این روزها و روزهای پیشین ورزش ما بی‌برنامگی و گرفتار شدن در روزمرگی است. کدام رشته را می‌توان به قطعیت نام برد و از آن دفاع کرد که سند و چشم‌اندازی برای آینده داشته باشد؟ درد است برای ما که فوتبالمان سوژه تمسخر رسانه‌ها شود. ننگ است که هندبال با پیشینه درخشانش در معرفی ملی‌پوشان بنام، هر فصل دستش جلو مدیران پایتخت‌نشین یک شرکت خودروساز دراز باشد و زیرشاخه‌ای از همان شرکت با پسوند «خراسان» وجود داشته باشد و جز در مواردی اندک که ماهیت همکاری برای ورزش کارمندانش دارد، حاضر نشود یک ریال برای ورزش استان هزینه کند. امیدواریم دو شرکت نیان‌الکترونیک و فرش آرا در کنار والیبال و فوتسالمان بمانند. گرچه جسته گریخته اما اجازه ندادند پرچم این دو رشته ورزشی بر زمین بماند و حامی تیم‌هایمان شدند. 
جناب استاندار آیا مشاوران شما پیگیر دلایل خروج حامی مالی تیم بسکتبال لیگ برتری استان بودند؟ حامی‌ای که بی‌چشمداشت و بدون حاشیه بیش از یک دهه به تنهایی به هر طریقی در کنار ورزش بسکتبال بود! غصه‌مان گرفت از سقوط رعد پدافند تیم عاریه‌ای در لیگ برتر بسکتبال که تنها سنخیتش با ما پسوند اضافه شده «مشهد» در لیگ امسال بود. نتیجه‌اش چه شد؟ از دست رفتن سهمیه‌ای که از لیگ پایین‌تر تا ۱۲ سال بعد که لیگ برتری بود، همان حامی بی‌ادعای بسکتبال با چنگ و دندان آن را نگه داشت و به فاصله یک فصل به لیگ یک سقوطش دادند!
گفتن از کشتی به سر باز کردن زخم‌های این رشته محبوب خراسانی ختم می‌شود. آیا می‌توان عقب‌ماندگی‌های کم و زیاد این رشته را حتی با ساخت یک سالن ۶ هزار نفری دیگر جبران کرد؟ 
افتتاح سالن ۶ هزار نفری مجموعه ثامن، آن هم در منطقه پرت از شهر، جز خبری دهان پر کن و خوش‌تیتر، نکته دیگری به ورزش ما اضافه نخواهد کرد. شاید افزایش سرانه ورزشی حاصل افتتاح این سالن باشد. اگر هدف این است، راه ساده‌تری هم وجود دارد. می‌توان هر جایی به فاصله زیاد از شهرها، زمین‌های ورزشی ایجاد کرد حتی با یک‌صدم بودجه ساخت سالن ۶هزار نفری؛ اما آیا ورزشکاران و ورزش‌دوستان تمایل دارند از آن استفاده کنند؟ تنها نتیجه مثبتی که سالن ۶ هزار نفری می‌تواند داشته باشد، گرفتن میزبانی مسابقات آن هم رقابت‌هایی در سطح بالای قاره‌ای و جهانی بوده که تحقق این موضوع نیز با شرایط فعلی قدری ناممکن است. 
چاره درد ورزش، پای کار آوردن مدیران کاربلد، استفاده از ظرفیت‌های مطرح شده و البته ساختن از پایه است.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • رقابت ساحلی بازان در ۴ رشته ورزشی در مشهد
  • بازگردانده نشدن ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • عدم برگشت ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی