Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر جمعه ۲ نفر از مسافرانی که به قصد ماهیگیری به رودخانه قزل اوزن در محدود شهرستان بیجار و حد فاصل روستای پشت دربند مراجعه کرده بودند که به دلیل بی احتیاطی،رعایت نکردن نکات ایمنی و عدم آشنایی با مهارت شنا به داخل رودخانه افتادند.

وی افزود: با توجه به حوادثی که در طول چند سال اخیر و در چنین روزها و فصل از سال برای مردم در این نقطه اتفاق افتاده است، توجه و مراقبت از مردم را یکی از مسئولیت های ذاتی خود و نیروهای آتش نشانی قرار داده‌ایم که عصر امروز این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار با بیان اینکه حضور امروز ما در این نقطه خارج از ماموریت سازمانی بود گفت: با توجه به فاصله‌ایی که با صحنه حادثه داشتیم، با دیدن صحنه غرق شدن این ۲ مسافر و عدم توانایی در شنا کردن، بلافاصله وارد عمل شده و موفق به نجات جان آنها شدم.

حیدری یادآور شد: بارها از طریق پیام رسان های شهرستان بیجار نسبت به خطرات این منطقه به عموم جامعه تذکراتی صادر شده است امّا بازم هم چنین حوادثی دور از انتظار نیست و بار دیگر از همشریان درخواست داریم که برای حفظ جان خود از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

رودخانه قزل اوزن از کوه های چهل چشمه دیواندره سرچشمه می گیرد، این رودخانه به علت کاهش باران در سال های اخیر بصورت فصلی و در بهار پر آب است،هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز گرمای هوا، شمار قربانیان ناشی از غرق شدن در رودخانه های استان کردستان افزایش می یابد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با ۲ ایستگاه آتش نشانی، ۹ خودروی مخصوص و ۱۸ نیروی عملیاتی در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها آتش‌نشانی کردستان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی کردستان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیجار آتش نشانی کردستان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیجار آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج گفت: عملیات جستجو برای پیدا کردن کودک چهارساله که ظرف ۲ روز گذشته تاکنون در رودخانه خرسان شهرستان دنا غرق شده همچنان ادامه دارد.

محمد رستمی افزود: روز گذشته غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ما گزارش شد و گروه غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: این کودک چهار ساله در مسیر رودخانه قرار گرفته بود که آب رودخانه آن را با خود برد.

رستمی بیان کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک و از ۲ روز گذشته آغاز کرده اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است و روز گذشته هم تیم غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در کل کشور موضوع غرق‌شدگی به سازمان آتش‌نشانی‌ها واگذار شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود