Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@05:19:45 GMT

مسکن هم وارد بورس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۵۰۳

مسکن هم وارد بورس می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: با ورود مسکن به بازار بورس مردم با سرمایه‌های خود می‌توانند در پروژه‌های ساخت و ساز مسکن شرکت کنند.

به گزارش مشرق، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سعی شده مسکن هم مانند سایر بخش‌ها وارد بازار بورس شود، بیان کرد: با وارد شدن مسکن به بازار بورس سعی می‌شود مردم  با سرمایه‌های خود و شرکت در پروژه های ساخت و ساز  رونق را در این بازار ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در خصوص استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد، پیش‌تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه‌هایی هماهنگ شد.

بیشتر بخوانید: امکان فروش تفکیکی سهام عدالت از فردا وراث چگونه سهام عدالت اموات را به نام بزنند؟

او یادآور شد: با توجه به اینکه برای ورود تعدادی از شرکت‌های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مشکلات و موانع قانونی وجود داشت، اصلاح آئین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام قرار گرفت که اصلاحات قبلاً به دولت ارسال شده بود. هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن به تصویب کمیته‌های تخصصی دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در جلسات اصلی دولت به زودی مصوب شده و قابلیت اجرایی پیدا کند.

محمودزاده با اشاره به اینکه با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن، حجم زیادی از پروژه‌های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند، بیان کرد: تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند،  با این روش، هم ارزش افزوده و هم سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی  اظهار کرد: هر تعادلی که در بازار مسکن  ایجاد می‌شود تاثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور دارد و یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند عرضه و تولید را در این بخش افزایش دهد وارد شدن این بازار به بورس است.

محمود زاده یادآور شد: در آینده نزدیک اثرات مثبت وارد شدن مسکن به بازار بورس مشخص خواهد شد و وزارت راه وشهرسازی هم مانند سایر حوزه ها با وارد شدن این بازار به سمت رونق هدایت خواهد شد.

محمود زاده  درباره تغییر قیمت مسکن مهر در شهر پردیس که به تازگی ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: این یک مصوبه داخلی بوده و تصمیم توسط خود شرکت عمران  پردیس گرفته شده است با برگزاری جلسات مختلف توسط شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پردیس به زودی درباره این افزایش قیمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت راه و شهرسازی بورس مسکن مسکن به بازار راه وشهرسازی بازار بورس وارد شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در سال گذشته ارزش مجموع معاملات کرمانشاهیان در بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد بهمن امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که بعد از چندین سال برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه صورت گرفته، گفت: سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم.

وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تأمین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تأمین مالی شود.

بهمن اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تأمین مالی استفاده کنند.

معاملات ۸۰۰۰ میلیاردی کرمانشاهیان در بازار سرمایه در سال گذشته

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر بورس کرمانشاه این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود.

وی همچنین از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کدهای معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است.

کد خبر 745293

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟