Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا گل محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کرونا تاثیر مستقیم برای روی فعالیت تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و … داشت، گفت: البته ورزش جزو بخش هایی بود که بیشترین تاثیرگذاری را از کرونا و بحران ایجاد شده از شیوع و گسترش آن داشته است طوریکه همچنان فعالیت های ورزشی با احتیاط و اما و اگر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تا به امروز ۸۰ درصد فعالیت ها در حوزه ها و صنوف مختلف به حالت عادی بازگشته است، بخش اعظم دستگاه ها بازگشایی شده اند، در این بین ورزش و مهد کودک ها تنها حوزه هایی هستند که همچنان معطل دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا برای فعالیت های کامل هستند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران با یادآوری خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به ورزش این استان خاطرنشان کرد: به گفته وزیر ورزش، ورزش به خاطر کرونا متحمل بیش از ۶ هزار میلیارد خسارت شده است که یک پنجم آن برای تهران بوده است. این خسارت به این راحتی قابل جبران نیست و شاید هم اصلاً جبران نشود.

گل محمدی در عین حال تصریح کرد: البته این عدد و ارقام، برآورد خسارت هایی است که قابل شمارش هستند. در واقع از بررسی هزینه ها و درآمدها از محل ورزشگاه ها و باشگاه‌ها این گزارش ارائه شده در حالیکه به خاطر کرونا خسارت های دیگری هم وارد شده که قابل شمارش نیستند و در این گزارش لحاظ نشده اند. درآمدزایی در برخی مشاغل که به طور غیرمستقیم با ورزش در ارتباط هستند با بحران کرونا صفر شد و اینها همان خسارت های غیرقابل شمارش است، مانند فروشگاهی که ورزشکار البسه و تجهیزات خود را از آن تهیه می کرد، تاکسی که ورزشکار را به باشگاه می رساند یا بوفه ای که ورزشگاه از آن برای تغذیه خرید می کرد.

وی افزود: اینها آسیب های نامحسوس است که از کنار ورزش و لغو فعالیت های آن ایجاد شده است اما جزو خسارت های حوزه ورزش محاسبه نمی شود. در ضمن به خطر افتادن سلامت افراد به خاطر دوری از ورزش را هم باید جزو همین خسارت ها در نظر داشت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران همچنین در مورد آغاز به کار فعالیت های ورزشی در سطح استان اینگونه توضیح داد: در سطح استان تهران ۴۸۰۰ باشگاه خصوصی که دارای مجوز هستند، اجازه فعالیت گرفته و آغاز به کار دوباره داشته اند. البته سالن های توپی و استخرها هنوز این مجوز را نگرفته اند. در مجموع اینکه ۸۰ درصد فعالیت های ورزشی در سطح استان تهران از سر گرفته شده اند. امیدواریم در نشست آتی ستاد مقابله با کرونا برای ۲۰ درصد باقی مانده مجوز لازم صادر شود.

وی تاکید کرد: البته آغاز فعالیت ها در باشگاه ها و سالن هایی با حفط پروتکل های بهداشتی انجام شده است. ظرفیت باشگاه ۲۵ تا ۵۰ درصد باید باشد. فاصله گذاری اجتماعی حتماً باید رعایت شود. گندزدایی و ضد عفونی کردن محل ها هم در اولویت است.

گل محمدی با تاکید بر حفظ سلامت افراد باید در اولویت باشد، نسبت به پرداخت نشدن وام تسهیلات به مدیران اماکن ورزش ابراز تاسف کرد و گفت: اینگونه وعده داده شده بود که از طرف دولت و از محل اعتبارات بانکی، برای کمک به عقب ماندگی اماکن ورزشی در این بحران کرونا، وام تسهیلات پرداخت شود اما تا به امروز گزارشی مبنی بر دریافت این وام نداشته ایم بلکه اعتراضاتی هم بابت عدم دسترسی به آن مطرح شده است. بعد از گذشت سه ماه از بحران کرونا همچنان پرداخت این وام در مرحله ثبت نام اولیه مقتاضیان است.

کد خبر 4935530 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا گل محمدی اداره کل ورزش و جوانان تهران ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا فدراسیون کشتی باشگاه پرسپولیس والیبال لیگ برتر والیبال تیم ملی فوتسال ایران وزارت ورزش و جوانان فوتسال سردار آزمون لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تکواندو فعالیت های ورزشی استان تهران فعالیت ها گل محمدی خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه‌ای و احتمال خسارت اندیشیده شود.

کد خبر 6086150

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان