Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@02:33:10 GMT

تشدید نظارت و برخورد با کالاهای قاچاق در بازار

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۶۱۳

تشدید نظارت و برخورد با کالاهای قاچاق در بازار

اصغری گفت: در راستای تحقق شعار سال سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در مسئله کالای قاچاق نظارت و برخورد جدی تری خواهد داشت.

«علی اصغر اصغری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سال جهش تولید از منظر مصرف کنندگان باید به شاخصه های کیفیت تولید توجه داشته باشیم.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صمت گلستان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که تولیدات کشور را نسبت به کالاهای قاچاق عقب می اندازد بحث رقابت پذیری از لحاظ شاخص قیمت برای مصرف کننده و کیفیت کالای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصغری گفت: در سنوات گذشته با توجه به سرمایه گذاری ها در بخش تولید در قالب رونق تولید و غیره انتظار داریم که کیفیت کالاهای تولید داخل نسبت به کالاهای مشابه خارجی افزایش پیدا کند.

 

وی بیان کرد: باید کالاهای ایرانی را نسبت به کالاهای خارجی که عموماً به صورت قاچاق وارد کشور می شوند مورد حمایت قرار دهیم تا تولیدات داخلی به بالندگی و رشد لازم برسد.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: این حق را به مصرف کنندگان داخل کشور می دهیم که بتواند بر اساس سلیقه و درآمد کالاهایی را که در بازار وجود دارد را انتخاب کند.

 

اصغری بیان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه کالاهای رقابتی به آن توجه می شود بحث نگاه مصرف کننده به کالا است و باید فضای بازار رقابتی باشد و مصرف کننده بدون فشار از سوی شبکه های توزیع و واحدهای تولیدی بتواند به صورت آگاهانه کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

وی افزود:در راستای تحقق شعار سال  سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در مسئله کالای قاچاق نظارت و برخورد جدی تری خواهد داشت.  

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صمت گلستان متذکر شد: تولیدکنندگان با توجه به الزمات کیفی در حوزه حقوق مصرف کنندگان باید به تولید کالاهای با کیفیت مبادرت کنند تا مصرف کننده رغبت بیشتری در خرید این کالاها داشته باشد.

 

اصغری تاکید کرد: در حوزه نظارت، کنترل و تشویق واحدهای صنفی تلاش کردیم تا حمایت خود را نشان دهیم و امیدوارم در مسیر تحقق شعار «جهش تولید» موفق عمل کنیم.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحقق شعار جهش تولید جهش تولید شعار سال جهش تولید سال جهش تولید جهش تولید کالای قاچاق مصرف کنندگان مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر این که نوسانات بازار غیررسمی ارز متاثر از تنش‌های سیاسی منطقه است. گفت:در این بازار فقط نیاز ارزی کالای قاچاق و یا فرار سرمایه تامین می‌شود. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جو سازی در آن متوقف شده و به زودی آرام خواهد شد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تلاطمات به وجود آمده در بازار ارز اظهار کرد: نوسانات این بازار تابع عوامل متعددی است. وضعیت عرضه و تقاضای ارز و همینطور نحوه تامین و تخصیص آن، سیاست‌های بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز از یک سو و در کنار آن عوامل جانبی مانند انتظارات تورمی، حوادث غیر مترقبه ناشی از تنش‌های منطقه‌ای، جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور هم از جمله مواردی هستند که هرگونه تغییر در آن بازار را با نوسان همراه می‌کند.


رئیس اتاق ایران و عراق افزود: در حال حاضر تمام نیاز ارزی فعالان اقتصادی کشور از محل مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی پاسخ داده می‌شود. ارز مورد نیاز برای پاسخ‌گویی به این موارد عمدتاً با صادرات نفت، پتروشیمی و یا سایر کالا‌های غیرنفتی تامین می‌شود.


وی با اشاره به مثبت شدن تراز ارزی کشور در پایان سال ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه مجموع درآمد‌ها و یا منابع ارز موجود به مراتب بیشتر از مصارف ارزی کشور است. در حال حاضر نرخ ارز نیمایی در شرایط با ثباتی قرار دارد و حتی عرضه آن بیشتر از تقاضای فعالان اقتصادی است؛ لذا، در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.


آل اسحاق درباره بازار غیررسمی ارز هم خاطرنشان کرد: تقاضا‌های موجود در این بازار عمدتاً برای امور غیر اقتصادی مانند تامین ارز کالای قاچاق، خروج سرمایه و سوداگری است. بر خلاف مرکز مبادله ارز و طلا، بازار غیررسمی تابع تنش‌های سیاسی منطقه و یا سایر امور تشدید کننده انتظارات تورمی است. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جوسازی در بازار غیررسمی متوقف شده و به تناسب آن قیمت دلار هم روند کاهشی به خود خواهد گرفت.


این فعال اقتصادی در پایان تاکید کرد: نوسانات به وجود آمده در طول هفته‌های اخیرا صرفاً روانی بوده است. البته باید این نکته را هم یادآور شد که بازار غیررسمی، حجم چندانی نداشته و شاید میزان ارزش آن نهایتا ۴ تا ۵ میلیون دلار باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، بازار ارز ، نرخ ارز ، مرکز مبادله ، بانک مرکزی ، بازار غیررسمی ارز ، کالای قاچاق ، خروج سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9I

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی