Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:41:56 GMT

برگزاری آزمون پایانی در دوره ابتدایی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۶۸۱

برگزاری آزمون پایانی در دوره ابتدایی ممنوع است

میرصادق جامعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطابق دستورالعمل های وزارتی تکمیل و فرایند گزارش پیشرفت تحصیلی دوره آموزش ابتدایی با محوریت معلم و مدیر مدرسه و با طرح در شورای مدرسه صورت می‌گیرد و به توجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی در پایه ششم ممنوع اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در دوره آموزش ابتدایی آزمون یا امتحان پایانی به عنوان ملاک ارتقای دانش آموز نبوده و طبق دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی ملاک ارتقای دانش آموزان فرایند محور است.

وی اضافه کرد: تا اسفند ماه ۱۳۹۸ تحلیل وضعیت یادگیری بر اساس فعالیت های طول سال تحصیلی (پوشه کار و فعالیت های کلاسی دانش آموز و سایر ابزارها) و از اسفند ماه به بعد تحلیل و تفسیر آموزش مجازی که به طرق مختلف (شبکه شاد، پیام رسان ایتا، درسنامه ها و جزوات خودآموز ) صورت گرفته توسط معلم تنظیم و جهت تایید به شورای مدرسه ارائه می شود.

وی ادامه داد: مدیران و معلمان مدارس آموزش ابتدایی موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که بنا بر دلایلی از آموزش های مجازی استفاده نکرده اند و در خصوص محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: معلمان مدارس به همراه مدیران مدرسه موظف هستند نسبت به تکمیل نمونه برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان اقدام کنند.

جامعی اضافه کرد: اگر دانش آموزی به حد انتظار نرسیده باشد، برنامه تکمیلی خرداد ماه را به فرم پیوست کرده و با همکاری مدیر مدرسه شرایط را فراهم کنند تا دانش آموزان به حد قابل انتظار برسند و بر  اساس دستورالعمل ارزشیابی کیفی توصیفی در خرداد ماه اعلام عدم ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر وجهه قانونی ندارد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار نفر دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند، مدارس استان از اول اسفندماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل است و پیگیری تحصیل دانش اموزان از طریق شبکه آموزش شاد و پیام رسانهای مجازی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آذربایجان غربی ارومیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش ابتدایی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، با اشاره به خدمات حمایتی این نهاد در سراسر کشور، گفت: هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه ورودی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد به مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: ورود دانش آموزان کمیته امداد به مدارس نمونه دولتی سه برابر شده است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه مؤسسات آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به همکاری گرفته شده‌اند، تاکید کرد: از ترک تحصیل بیش از پنج هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه دو هزار پشتیبان تلفنی برای کنکورهای تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: تلاش داریم که از ظرفیت‌های خوب کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

کد خبر 6062669

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش