Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:21:17 GMT

ترامپ: دستور دادم امتیازات ویژه هنگ‌کنگ لغو شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۸۵۷

ترامپ: دستور دادم امتیازات ویژه هنگ‌کنگ لغو شوند

رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری جمعه گفت دولت او برای لغو آنچه «امتیازات ویژه» به هنگ‌کنگ خوانده شده اقدام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دریک کنفرانس خبری جمعه گفت به دولتش دستور داده روند حذف «امتیازات ویژه» هنگ‌کنگ را آغاز کنند. 

به نوشته رویترز، ترامپ این اظهارات را دریک کنفرانس خبری کاخ سفید مطرح کرد و مدعی شد چین به وعده خود برای حفظ خودمختاری هنگ‌کنگ عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت اقدام چین علیه هنگ‌کنگ برای مردم هنگ‌کنگ، چین و دنیا تراژدی است.

بیشتر بخوانید: تلاش ترامپ برای توجیه سخنانش درباره شلیک به معترضان

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما برای لغو امتیازات ویژه هنگ‌کنگ اقدام خواهیم کرد.» وی همچنین اضافه کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه افرادی که به باور او در نفی خودمختاری هنگ‌کنگ نقش داشته‌اند، اعمال خواهد کرد.»

 سخنان ترامپ سه روز بعد از بیانیه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مطرح شده که اعلام کرد واشنگتن دیگر خودمختاری هنگ‌کنگ از چین را به رسمیت نمی‌شناسد.

در متن اطلاعیه پامپئو به کنگره آمده است: «هفته گذشته، کنگره جمهوری‌ خلق چین قصد خود را برای تحمیل یکجانبه و دلخواهانه یک قانون امنیت ملی به هنگ‌کنگ اعلام کرد. تصمیم فاجعه‌بار پکن، تازه‌ترین اقدام از مجموعه اقداماتی است که خودمختاری و آزادی‌های هنگ‌کنگ را به طرز اساسی تضعیف کرده و وعده‌های خود چین به مردم هنگ‌کنگ ذیل یک معاهده بین‌المللی تنظیم‌شده در سازمان ملل را -یعنی 'بیانیه مشترک چین-انگلیس'- زیر سوال می‌برد.»

پامپئو خاطرنشان کرده وزارت خارجه آمریکا به موجب قوانین مصوب این کشور ملزم است وضعیت استقلال هنگ‌کنگ از چین را مورد ارزیابی قرار دهد. 

او سپس ادعا کرده است: «اینجانب بعد از بررسی دقیق تحولات رخ‌داده طی دوره گزارش‌دهی امروز به اطلاع کنگره رساندم که نمی‌توان قوانین ایالات متحده آمریکا در قبال هنگ‌کنگ را به همان شکلی که قبل از جولای ۱۹۹۷ اعمال می‌شدند به کار برد. هیچ انسان عاقلی امروزه با توجه به واقعیت‌های میدانی نمی‌تواند اظهار کند که هنگ‌کنگ خودمختاری زیادی از چین دارد.

دولت آمریکا سال گذشته در پی اقدامی مداخله‌جویانه در امور داخلی چین و در راستای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه، مطرح شدن لایحه ملی هنگ‌کنگ از سوی چین را محکوم کرد. وی روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: «ایالات متحده پیشنهاد یک‌جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.»

سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و همچنین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند هر چند آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم ترامپ وزارت خارجه آمریکا سازمان ملل حقوق بشر هنگ کنگ چین امتیازات ویژه هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد