Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@20:50:06 GMT

فراخوان طراحی آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۸۷۶

فراخوان طراحی آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن

مسابقه «طراحی آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن» با هدف بهره گیری از هنر مجسمه‌سازی در ارتقای فرهنگ عمومی، ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در راستای اهداف توسعه فرهنگی و تولید سرمایه‌های هنری در شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان زیباسازی شهر تهران به پیشنهاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد با هدف بهره گیری از هنر مجسمه‌سازی در ارتقای فرهنگ عمومی، ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در راستای اهداف توسعه فرهنگی و تولید سرمایه‌های هنری در شهر، نسبت به نصب آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو از هنرمندان طراح و مجسمه‌ساز دعوت می شود با ارائه طرح و ایده های خود در این فراخوان مشارکت نموده و آثار پیشنهادی خود را با رعایت شرایط زیر به این سازمان ارائه دهند.

 

موضوعات در نظر گرفته شده برای شرکت در این مسابقه «کتاب»، «خواندن»، «کودکان و کتاب»، «شهر، کتابخانه» و «خواندن» علاقه‌مندان تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند با مراجعه به دبیرخانه مسابقه ضمن تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به ارائه ماکت حجمی یا طراحی سه بعدی (در مورد پیشنهاداتی که به صورت فایل نرم افزاری ارائه می شوند، درصورت تایید ایده اولیه توسط شورای داوری، ارائه ماکت پیش از صدور رأی قطعی الزامی است)، فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG و همچنین رزومه مکتوب و تصویری با فرمت JPG در قالب فایل کامپیوتری اقدام کنند.

 

گفتنی است که در فراخوان این مسابقه تأکید شده که طراحی اثر متناسب با محل پیشنهادی و طراحی محیطی محل نصب و پایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین داوری و انتخاب آثار بر اساس بررسی نگاه هنرمندانه، خلاق و طراحی حرفه ای هنرمند، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می شود و رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به‌ طور قطع رعایت خواهد شد. همچنین احراز کپی بودن طرح پیشنهادی نیز علاوه بر حذف اثر، در رزومه هنری هنرمند در این سازمان ثبت خواهد شد.


انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا با رعایت مسائل زیست محیطی و نکات HSE مورد توجه و تأکید است و انعقاد قرارداد در زمان و شرایط مناسب پس از طی فرآیند کارشناسی فنی و ارزیابی هزینه های اجرایی، توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

 

ثبت نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یاد شده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می پذیرد و نتایج پس از زمان داوری در سایت سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند دبیرخانه این رویداد فرهنگی به آدرس تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی شهر تهران(عمارت عین الدوله) مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴ تماس بگیرند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور سازمان زیباسازی آثار حجمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی

دوسلدورف آلمان سنگ بنای مرکز جدید ملاقات عمومی کودکان، جوانان و خانواده‌ها را مهیا کرده است تا تعامل اجتماعی سالم را بین شهروندان ترویج دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوسلدورف آلمان از پایه‌گذاری ساختمان جدید یک مرکز مراقبت روزانه برای ۱۱۰ کودک خبر داد که منطقه‌ای برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و یک کافه خانوادگی را در خود جای خواهد داد. تمرکز این مرکز بر ورزش، حمایت از جوانان و کارگاه‌های آموزشی برای والدین قرار خواهد داشت و برای هر یک از خانواده‌های شهر خانه امنی ایجاد خواهد کرد.

مقامات شهری دوسلدورف خاطرنشان کردند از آنجا که قرار است این مرکز به‌عنوان محل ملاقات جوانان و خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد، در طراحی بخش‌های عمده‌ای از آن از مشارکت کودکان و جوانان بهره گرفته شده است. این مرکز همچنین برای افراد معلول قابل دسترسی خواهد بود و به این ترتیب اصل فراگیری به طور کامل در طراحی آن رعایت شده است.

مرکزی اجتماعی برای ملاقات خانواده‌ها

مرکز جدید که قرار است ساخت آن تا آوریل سال آینده تکمیل شود، دارای یک مجموعه ورزشی در فضای باز و یک باغ اجتماعی سرسبز خواهد بود. این مرکز همچنین با رعایت کامل استانداردهای بالای زیست‌محیطی برای ساخت و ساز بنا خواهد شد که از طبیعت و تنوع زیستی محلی به بهترین نحو ممکن حفاظت خواهد کرد و در بنای آن به‌طور کامل از مصالح سازگار با محیط زیست بهره گرفته خواهد شد.

ساختمان محل ملاقات اجتماعی جدید دوسلدورف همچنین یک سقف سبز با پنل‌های خورشیدی خواهد بود و روشنایی آن تنها با نورهای LED تأمین خواهد شد. هزینه این پروژه تقریباً ۱۱ میلیون یورو برآورد شده است و قرار است که به عنوان نهادی برای افزایش تعامل اجتماعی سالم شهروندان در نظر گرفته شود.

کد خبر 745138

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق به همت حوزه هنری گلستان
  • اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه
  • اعلام فراخوان طراحی پوستر با موضوع «روز سنه»
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • «تاریخ» حلّال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • قوانین و مقررات ساخت‌وساز در شمال