Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در ونزوئلا بر این باور است که ایالات متحده به دولت‌ها و شرکت‌های مختلف درباره همکاری و کمک به مبادلات نفتی بین ایران و ونزوئلا هشدار داده است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: واشنگتن به دولت‌ها، بنادر دریایی و شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های بیمه نسبت به هرگونه همکاری برای انتقال فرآورده های نفتی ایران به ونزوئلا هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: کارزار فشار علیه ایران و ونزوئلا مستحکم تر شده تا اطمینان حاصل شود که کمک رسانی و همکاری برای انجام چنین مبادلاتی بسیار خطرناک خواهد بود.

این در شرایطی است که نیروی دریایی ونزوئلا روز پنجشنبه بدون توجه به هشدارهای آمریکا چهارمین نفتکش حامل سوخت ایران را به بنادر این کشور اسکورت کرده است.

نفتکش ایرانی فاکسون به ونزوئلا رسیدچهارمین نفتکش ایرانی بامداد جمعه در ونزوئلا پهلو گرفت

رویترز نوشت: این تحولات نشانگر گسترش عمیق روابط بین ایران و ونزوئلا است، دو کشوری که روابط متشنجی را با آمریکا دارند.

آبرامز در ادامه اظهار داشت: ما به شرکت‌های کشتیرانی سراسر جهان، مالکان کشتی‌ها، ناخداها، شرکت‌های بیمه و بنادر موجود در مسیر ایران و ونزوئلا نسبت به هرگونه همکاری هشدار داده‌ایم. دولت ترامپ به دولت‌های سراسر جهان پیام‌های محرمانه‌ای درباره این موضوع ارسال کرده است.

یک منبع آگاه نیز گفته است که یکی از این دولت‌ها جبل الطارق بوده که در مسیر حرکت نفتکش‌ها قرار دارد.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز گفت: از کشورهای زیادی خواسته شده است تا از ارائه خدمات بندرگاهی به این نفتکش‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و ونزوئلا دولت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا