Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: «طرح شناسنامه‌دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف حفظ و تهیه‌ی بانک اطلاعاتی این درختان آغاز شده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به این‌که طرح شناسنامه‌دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی و حفاظت این درختان در حال انجام است، افزود: «در شناسنامه‌ی هر یک از درختان باغ شاهزاده ماهان، اطلاعاتی همچون سن تقریبی و ضخامت درختان، گونه، مختصات و نشانی محل و همچنین نحوه‌ی آبیاری آن‌ها ثبت می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان اظهار کرد: «موضوع حفظ و نگهداری درختان موجود در باغ شاهزاده ماهان با جدیت دنبال می‌شود و از بازدیدکنندگان و گردشگران این باغ تاریخی درخواست می‌شود نسبت به حفظ و حراست این درختان توجه بیشتری داشته باشند».

فعالی با بیان این‌که درختان سرو و چنار و همچنین کاج باغ شاهزاده ماهان دارای قدمت بالایی هستند، گفت: «در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد».

وی خاطرنشان کرد: «ساماندهی فضای سبز و پوشش گیاهی این باغ تاریخی از اولویت‌های اصلی پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان است».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغ شاهزاده باغ شاهزاده ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر

زی‌سان: رسانه‌های حامی اسرائیل از روز گذشته مدعی شدند ‎سلمی، دختر ‎ملک عبدالله، پادشاه اردن در جریان حمله شب گذشته ‎ایران به ‎اسرائیل با پرواز بر فراز آسمان ‎اردن پنج پهپاد ایرانی را هدف قرار داده است. این دختر، شاهزاده سلما ۲۳ ساله فرزند سوم عبدالله دوم و ملکه رانیا است که در ژانویه ۲۰۲۰ در مراسمی که در کاخ آل حسینیه در امان پایتخت اردن برگزار شد نشان رسمی خلبانی را از پدرش دریافت کرد. شاهزاده سلما فارغ التحصیل از آکادمی معتبر نظامی سلطنتی بریتانیا است.

به گزارش فکت پرس؛ عکس منتشر شده از شاهزاده سلما (دختر پادشاه اردن)، مربوط به دسامبر ۲۰۲۳ و حضور او در نیرو‌های هوایی برای ارسال کمک به مردم جنگ‌زده فلسطین است.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ بود که تصاویری از شاهزاده سلما در فضای مجازی منتشر شد که در توضیح آن آمده بود: نیرو‌های مسلح اردن پنجمین بار از تجهیزات پزشکی را با استفاده از چتر نجات به بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه ارسال کردند. خدمه این هواپیما تحت دستورات سلطنتی در حال پرواز بود، و شاهزاده سلما دختر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن که دارای درجه ستوان یکم/خلبان در نیروی هوایی سلطنتی است، آنان را همراهی می‌کرد.


در آن روز خدمه هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی توانستند جعبه‌های حاوی لوازم پزشکی و درمانی را برای تداوم کار بیمارستان تخلیه کنند.

البته این خبر فیک، باعث شد بسیارى از کاربران جهان عرب از این اقدام ملک عبدالله دوم خوششان نیاید و آنها را بر ضد مردم غزه و به دورویى و نفاق متهم کنند. این کاربران، ملک عبدالله دوم را با الفاظ بد خطاب مى کنند و کاربرى براى او نوشته بود یلعن ابوک: لعنت بر پدرت. 

طبق این شواهد، نتیجه‌گیری می‌شود بر اساس بررسی انجام شده، تصاویر دختر شاهزاده اردن متعلق به حضور در نیروی هوایی برای کمک به غزه است و ادعای حضور او در مقابله با پهپاد‌های ایران «نادرست» ارزیابی می‌شود.

منبع: عصر ایران

tags # اخبار جهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • هافبک 17 ساله علیه ادعای میثاقی
  • تعرفه خدمات دولتی در ۱۴۰۳؛ صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر خدمات چقدر هزینه دارد؟
  • (تصاویر) چهره «شاهزاده هودونگ» بعد از ۱۵ سال
  • داستان صادره از کن! | ثبت احوال اسمالون نخستین مرکز دولتی کن بود
  • تجلیل از خادمان سی شب سی افطاری روستای کذاب
  • ولیعهد و شاهزاده طرفدار تیمی که فکرش را هم نمی‌کنید
  • باارزش‌ترین بازیکنان بالای 30 سال حال حاضر فوتبال جهان / شاهزاده هری در صدر
  • توقیف دو موتورسنگین غیرمجاز در هفت باغ علوی