Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور غلامی وزیر علوم در پاسخ به برخی شایعه‌ها برای تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ اظهار کرد: ما به هیچ عنوان قصد به تاخیر انداختن زمان برگزاری کنکور و آزمون‌های دیگر را نداریم؛ چرا که تمام تلاش ما این است که ورودی‌های سال ۹۹ را ترم آینده به کلاس‌های درس مجازی یا حضوری ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: تاریخ‌های اعلام شده برای برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ آخرین ظرفیتی است که بتوانیم پاسخ داوطلبان پذیرفته شده در اوایل مهر ماه سال جاری را داشته باشیم. 

وزیر علوم همچنین در خصوص زمان احتمالی بازگشایی ترم آینده دانشگاه‌ها نیز خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان ترم آینده با تاخیر یا در بهمن ماه آغاز نمی‌شود؛ چرا که دانشجویان فعلی ما مشکلی برای ثبت نام و حضور در کلاس‌های درس در ترم آینده ندارند، ممکن است حتی دانشجویان زودتر از مهر ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما برای ورودی‌های جدید این است که ترم آینده را از اول پاییز یعنی مهر ماه شروع کنیم.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان روی برگزاری ترم آینده از بهمن ماه حساب باز نکنند، تاکید کرد: اگر پاسخ آزمون‌های ما با یک یا دو هفته‌ای تاخیر اعلام شود، این مدت را به صورت برگزاری کلاس‌های فشرده جبران خواهیم کرد. بنابراین ترم آینده از مهر ماه برگزار خواهد شد.

وزیر علوم به پیش‌بینی وضعیت آموزش دانشگاه‌ها در ترم آینده اشاره کرد و افزود:  ما خوشبختانه در ترم جاری علی‌رغم اینکه آمادگی قبلی نداشتیم، به خوبی دانشگاه‌های ما توانستند از طریق آموزش‌های مجازی آموزش دانشجویان خود را پیش ببرند و به جز واحدهای علمی آموزش سایر درس‌ها به خوبی پیش می‌رود. برخی از دانشگاه‌های ما حتی آماده برگزاری امتحان نیز هستند، بنابراین برای ترم بعد ما دو گزینه را با هم پیش می‌بریم؛ اول اینکه ابتدا اگر مشکل بیماری برطرف و روال عادی شد، آموزش‌های ما حضوری خواهد بود، اما اگر ستاد مدیریت بیماری شهریور ماه اعلام کرد احیانا در مناطق یا استان‌هایی برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها احتیاط لازم است، ما ظرفیت های آموزش مجازی را همچنان تقویت می‌کنیم و کلاس‌ها را به این صورت ادامه خواهیم داد و تاخیری در برگزاری این کلاس‌ها ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 516152 برچسب‌ها آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران دانشگاه دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی دانشگاه ها ترم آینده وزیر علوم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی‌های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟