Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-20@05:39:29 GMT

نقش بادام در کاهش خطر بیماری قلبی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۲۹۹

مصرف بادام باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. جنوب نیوز: فاطمه نوری پور کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز اظهار کرد: بادام یک منبع غنی ویتامین E، منیزیم، مس، فسفر، فیبر، ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین)، بیوتین، کلسیم، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، استرول گیاهی و پروتئین است. بادام غنی از مواد مغذی‌ای است که در سلامت استخوان نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بادام حاوی فیتیک اسید بالایی بوده و با وجود این که فیتیک اسید یک ترکیب آنتی اکسیدان است، اما تا حدی جذب آهن، روی و کلسیم موجود در بادام را کاهش می‌دهد.

فاطمه نوری پور تصریح کرد: یک واحد بادام معادل یک اونس (۲۸ گرم) یا حدود ۲۳ عدد یا یک چهارم لیوان بادام است که ۱۶۵ کیلوکالری انرژی، ۶ گرم پروتئین، ۱۴ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر را شامل می‌شود.

او اضافه کرد: حدود نیمی از وزن بادام چربی است که عمده آن اسیدهای چرب تک غیراشباع و برای بدن مفید است. مصرف روزانه بادام باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز بیان کرد: استرول‌های گیاهی موجود در بادام باعث کاهش جذب کلسترول و اسیدهای صفراوی می‌شود. ویتامین E و ترکیبات پلی فنولی موجود در بادام خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان‌ها در پیشگیری از التهاب و بیماری‌هایی مانند سرطان نقش دارند. البته قسمت عمده آنتی اکسیدان‌های بادام در پوسته نازک قهوه‌ای رنگ اطراف آن تجمع یافته اند.

او با بیان اینکه بادام خاصیت ضدالتهابی نیز دارد، گفت: در نتیجه مصرف بادام باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

فاطمه نوری پور ادامه داد: در مطالعات دیده شده است که مصرف مغزها به طور کلی باعث کاهش التهاب، بهبود عملکرد عروق و کاهش مقاومت به انسولین می‌شود. بادام می‌تواند یک میان وعده خوب برای کاهش خطر بیماری قلبی برای افرادی باشد که چربی خون بالایی دارند. مغزها اگر در حد متعادل مصرف شوند با وجود این که کالری بالایی دارند، اما به دلیل احساس سیری که ایجاد می‌کنند باعث اضافه وزن نمی‌شوند.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با بیان اینکه بادام ممکن است خاصیت ضدسرطانی نیز داشته باشد و در پیشگیری از دیابت مفید باشد، افزود: البته در این مورد، نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. در چند مطالعه دیده شده است که مصرف بادام در پیشگیری از سنگ کیسه صفرا نیز تاثیرگذار است.

او تصریح کرد: بادام دارای ترکیباتیست که باعث رشد باکتری‌های مفید روده می‌شود. همچنین پروتئین بادام هضم پذیری خوبی دارد. با این حال، بعضی افراد نسبت به بادام آلرژی دارند.

فاطمه نوری پور اظهار کرد: بادام گلوتن ندارد و می‌توان از آن محصولاتی بدون گلوتن مانند آرد بادام، شیر بادام و کره بادام برای افراد دچار عدم تحمل گلوتن تولید کرد.

او اضافه کرد: شیر بادام بدون کلسترول و لاکتوز است و افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند، می‌توانند از شیر بادام استفاده کنند.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: همچنین افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند می‌توانند به جای کره بادام زمینی از کره بادام استفاده کنند.

او ادامه داد: بادام مستعد آلودگی با سم آفلاتوکسین است و بنابراین توصیه می‌شود پوست بادام در زمان مصرف شکسته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد

اسلام رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره آموزشی اصول تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در حومه شهر اهرم شهرستان تنگستان امروز، چهارشنبه، با حضور مدیر حفظ نباتات استان بوشهر برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان عنوان کرد: با توجه به مشاهده نوعی عارضه با وجه مشخص به صورت خشکیدگی برگ‌های قسمت پایینی درخت طی هفته‌های اخیر در سطح نخیلات شهرستان تنگستان این دوره آموزشی بمنظور آشنایی باغداران منطقه با علت این عارضه و نحوه پیشگیری برگزار شد که با استقبال باغداران همراه بود.

وی گفت: مدیر حفظ نباتات استان بوشهر تمامی اصول صحیح تغذیه و باغداری در شرایط آب و هوایی منطقه را برای باغداران شرح و به سوالات تک تک باغداران با صبر و حوصله پاسخ داد.

کد خبر 6081334

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید کمتر استرس داشته باشید بیشتر ورزش کنید
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه