Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:46:17 GMT

از سرگیری فعالیت‌های سوادآموزی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۳۰۷

از سرگیری فعالیت‌های سوادآموزی در فارس

ایسنا/فارس معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: هم‌زمان با آغاز مجدد فعالیت بیشتر صنوف و دستگاه‌ها در کشور، فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی نیز از ابتدای خردادماه در این استان از سر گرفته شد.

بهزاد نوروزی چگینی شنبه ۱۰ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات و موانعی که با بروز بیماری کرونا سد راه تداوم فعالیت‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های حضوری سوادآموزی در فارس شد، گفت: آموزش مجازی نقش مؤثری در پیشبرد امر آموزش داشت و سوادآموزی فارس نیز با راه‌انداز پویش آموزش سوادآموزی (پاس) توانست مانع تعطیلی و به تأخیر افتادن فعالیت‌های آموزشی در این حوزه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اجرای صحیح مقررات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و آغاز فعالیت مجدد اغلب صنوف و دستگاه‌ها از خردادماه جاری، فعالیت‌های آموزشی در سوادآموزی نیز از اول خردادماه و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

نوروزی گفت: کلاس‌های سوادآموزی که بیش از ۴۰ درصد مدت دوره آموزشی خود را گذرانده‌اند و فرایند آموزش آن‌ها به طرق مختلف مجازی و غیرحضوری استمرار داشته است در صورتی‌ که بتوانند تا پایان خردادماه فرایند آموزش را به اتمام برسانند، می‌توانند نسبت به برگزاری امتحانات پایانی با رعایت ضوابط و پروتکل‌های وزارت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این قبیل کلاس‌ها باید به‌گونه‌ای برگزار شود که تا ۲۰ تیرماه تعیین تکلیف شده و نتایج برگزاری امتحانات آن‌ها نیز در سامانه سوادآموزی ثبت شود.

نوروزی در خصوص کلاس‌های طرح سوادآموزی اتباع، موضوع توافق‌نامه کمیساریای عالی پناهندگان نیز گفت: این کلاس‌ها باید تا دهم دی‌ماه ۹۸ به پایان می‌رسیدند و اکنون نیز باید اتمام یافته تلقی شوند و هر نوع تغییری در نتایج قبولی آن ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت بهداشت فارس سوادآموزی فعالیت های آموزشی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کلاس آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان میانجلگه در روستای حسین آباد جنگل از توابع شهرستاننیشابور همزمان با هفته سلامت برگزار شد.

دکتر غلامحسن کریمی معاون شبکه دامپزشکی و مدرس این کارگاه آموزشی گفت: این بیماری‌ها به جهت انتقال از حیوانات به انسان و خسارات اقتصادی فراوان برای دامداران و روستائیان دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

کریمی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان برشمرد و پرورش طیور بومی در تراکم‌های بالا را باعث ابتلای پرندگان به بیماری‌های واگیر از جمله آنفلوانزا دانست و افزود: باید دستورالعمل‌های دامپزشکی برای بهره وری بهتر و افزایش ایمنی پرنده و در نتیجه سود اقتصادی بیشتر اجرا گردد.

وی همچنین بیماری‌های تب مالت و تب کریمه کنگو را از بیماری‌های شایع و خطرناک قابل انتقال از دام به انسان دانست وافزود: حتما دام‌های خود را علیه بیماری تب مالت واکسینه و از خوردن شیر خام و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه جداً خودداری کنند همچنین برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز که گوشت حاصل از کشتار دام در کشتارگاه را عرضه می‌ کنندتهیه کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان