Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال روز پنجشنبه 8 خردادماه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و فعالان حوزه فاوا به‌صورت ویدئوکنفرانس (ویدئو کیک) برگزار شد. در این مراسم رئیس جمهوری 4 پروژه «مرکز داده‌های بزرگ ایرانسل»، فاز نخست پروژه «خدمات ابری شرکت آسیاتک»، بسته حمایتی استارتاپ‌ها و «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» را به ارزش 2 هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد سنتی
در حال تغییر به اقتصاد دیجیتال
به گزارش گروه فناوری، رئیس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه در مسیر کاروان «هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ»، اینک به مقصد اقتصاد دیجیتال رسیده‌ایم، گفت: اقتصاد سنتی در جهان و کشور ما در حال تغییر بوده و تحول اقتصاد دیجیتال در حال روی دادن است. البته بخش بزرگی از اقتصاد ما نیز به نحوی دیجیتالی است، اما اقتصاد دیجیتال به آن مفهومی که در دنیا مطرح است؛ یک فضا و فرصت بسیار مهمی برای مردم عزیز کشور ما خواهد بود.رئیس جمهوری افزود: می‌خواهم در تشریح اقتصاد سنتی که در این مراسم از آن به‌عنوان «اقتصاد نفتی» یاد شد، به مفهومی فراتر اشاره کنم و آن این است که اصولاً اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به سمت اقتصاد دیجیتال است و حتی کشاورزی کشور ما نیز یک تحول بزرگی در حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.
روحانی گفت: اگر خدماتی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم، بخشی از آن را خدمات فضاپایه در نظر بگیریم، یک کشاورز می‌تواند از شرایط آب سدها، رودخانه‌ها، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه آگاه شود و بداند شرایط چگونه است یا اینکه کشاورز می‌تواند از منزل خود و با استفاده از تلفن همراه، از شرایط محیطی و جوی کسب وکار خود آگاه شده و برنامه‌ریزی کند.رئیس جمهوری به مشاغل دامداری نیز اشاره کرد و گفت: امروز بخش بزرگی از این کارها و حرکت دام‌ها در صحرا و مراتع به‌صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد، چرا که فرد با امکانات در دسترس خود می‌تواند بر جایگاه چرای دام‌های خود نظارت کرده و آن را بررسی کند.
روحانی در ادامه به یکی از بازدیدهای خود از یک کارخانه ماشین‌سازی در یکی از کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: در این کارخانه عظیم هیچ فردی در سالن برای انجام کار یدی وجود نداشت و بلکه افراد متخصص در درون یک اتاقک بودند که از طریق هوش مصنوعی و بستر اینترنتی و دیجیتالی، کار ساخت ماشین را از طریق روبات‌ها هدایت و کنترل می‌کردند که با این کار خودرو ارزان‌تر و سریع‌تر و دقیق تولید می‌شد، زیرا روبات مانند کارگر نیست که خسته شود جوشکاری را کم یا زیاد انجام دهد یا یادش برود پیچی را محکم‌تر کند و این مدل کار، برای انجام کار دقیق و سریع اطمینان بخش‌تر است.

فناوری در روزهای کرونایی
رئیس جمهوری با اشاره به نقش فناوری دیجیتال در بخش خدمات نیز گفت: در روزهای کرونایی که روزهای سختی برای مردم بود، فرصت استفاده از فناوری اطلاعات، نمود و بروز آن برای مردم بیشتر شد و حتی توانستیم به ۷۷ میلیون نفر بدون مراجعه افراد به بانک‌ها و به وسیله سیستم الکترونیک و دیجیتال و از طریق بانک‌ها وام پرداخت کنیم.
روحانی افزود: در واقع با استفاده از فناوری اطلاعات و تلفن‌های همراه هوشمند بود که مردم براحتی توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در همین ایام که توصیه می‌شد مردم برای خرید مایحتاج خود کمتر به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند، می‌توانستند از طریق فضای مجازی جنس خود را سفارش دهند و آن کالا از طریق پست در اختیار آنها قرار می‌گرفت. تحرک پست کشور و همچنین شرکت‌های دیجیتالی می‌تواند یک حرکت بزرگ و ارزشمند را در جامعه ایجاد کند.
روحانی با اشاره به تأثیر و کمک فناوری‌های الکترونیک در فرآیند مقابله با کرونا نیز گفت: این حرکت بزرگ را در همه زمینه‌ها بخصوص در بخش سلامت می‌بینیم که تا حد زیادی الکترونیک شده است. در بخش بهداشت و سلامت، پرونده‌های الکترونیکی سلامت داریم و در دوران کرونا در غربالگری کمک بسیار زیادی به ما کرد، چرا که نیاز نبود متخصصان به‌منزل افراد مراجعه کنند، بلکه با مراجعه به پرونده الکترونیکی افراد و بر همان مبنا با مردم تماس تلفنی یا اینترنتی برقرار می‌کردند.
وی افزود: در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بسیاری از تحصیلات نوجوان‌ها و جوانان ما به خاطر این بیماری متوقف شد اما بخش بزرگی از آن از طریق فناوری اطلاعات و دیجیتال جبران شد. بنابراین اگر این زیرساخت‌ها نبود و لایه‌های مختلف خدمات بخصوص همین ویدئو کنفرانس‌ها و فضای مجازی وجود نداشت، چگونه می‌توانستیم این اقدامات انجام شده کنونی یا در ایام کرونا را اطلاع‌رسانی کنیم.

دولت آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی
رئیس جمهوری در ادامه به نقش فناوری اطلاعات در رویدادهای سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: این سیستم در روند سیاسی کشور و در تبلیغات انتخاباتی نقش آفرین است و آرام آرام دیوارهای شهر از دست تبلیغات کاغذی راحت می‌شوند و دیگر نیازی نیست عده‌ای یک روز آنها را بچسبانند و فردای آن روز نیز عده‌ای دیگر آنها را بکنند و دیوارها را تمیز کنند.روحانی افزود: اکنون بیشتر تبلیغات (انتخاباتی) از طریق اینترنت انجام می‌شود که این اقدام هم به نظافت و سلامت شهر و هم به سرعت کار کمک می‌کند. از سوی دیگر در انتخاب مردم نیز تأثیرگذار است. برنامه‌ها و نرم افزارها و شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی کمک می‌کنند تا مردم بتوانند از طریق تلفن همراه هوشمند خود تبلیغات نامزدها را ببیند، اطلاعیه و سخنرانی‌ها را مستقیم گوش کرده و در نهایت نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

وی به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر (مجلس شورای اسلامی) دولت همه امکانات را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به‌صورت کامل آماده کرده بود ولی موفق نشدیم هماهنگی‌های لازم را بین وزارت کشور و شورای نگهبان ایجاد کنیم از این‌رو برگزاری انتخابات (الکترونیکی) نهایی نشد.
روحانی افزود: شرایط کرونا با این ویروس یا هر ویروس دیگری ممکن است در آینده نیز وجود داشته باشد اما کشور باید شرایط را بگونه‌ای فراهم کند که فرد بتواند بدون مراجعه حضوری، هم هویت خود را مشخص کند و هم با مراکز رأی‌گیری ارتباط برقرار کرده و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کند.
رئیس جمهوری گفت: معتقدم مردم باید بتوانند آنلاین (زنده) فرآیند انتخابات را رصد کنند. به عبارتی مردم باید بتوانند رأی دهنده و آرای افراد و نوع و میزان رأی نامزدها را ببینند. به‌طور مثال اگر ریاست جمهوری پنج نامزد داشته باشد، باید مردم بتوانند به‌صورت لحظه‌ای تعداد و افزایش آرای نامزدها را مشاهده کنند.وی افزود: البته ممکن است از نظر قانونی به این موضوع ایراد بگیرند که این روش خود تبلیغات است ولی اگر بتوانیم از این اشکال صرف نظر کنیم، مردم می‌توانند این فرآیند را آنلاین ببینند و آن زمان تمام تفکرات دخالت یا تقلب، از بین می‌رود و مردم می‌بینند که هیچ دستی در فرآیند رأی‌گیری دخالت ندارد و رأی آنها کاملاً مشخص است.

مبارزه با فساد به شیوه دیجیتالی
رئیس جمهوری در ادامه موضوع شفافیت و مبارزه با فساد را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و گفت: امروز از طریق فضای مجازی و سیستم الکترونیکی خوبی که در کشور ایجاد شده، می‌توانیم حریف فساد شویم، چرا که در غیر این صورت نمی‌توانیم با فساد با شیوه‌های سنتی مبارزه کنیم.
روحانی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با کشورهای دیگر در اقتصاد رقابت کنیم، چاره‌ای جز توسعه فناوری اطلاعات نداریم، گفت: هم‌اکنون نیز تمام کشتی‌ها و هواپیماهایی که در حال حرکت هستند، بر اساس اطلاعات فضاپایه در مسیر خود حرکت می‌کنند. وی افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم کار بسیار بزرگی انجام شده که همانا آماده کردن زیرساخت‌ها و پهن‌باندها است از سوی دیگر شرایط برای استفاده از موبایل‌های هوشمند، مهیا شد و مشاهده کردیم، ضریب نفوذ اینترنت در این چند سال به حدود ۴ برابر رسیده و این خود تحول مهمی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه فضای اینترنت تا روستاهای کشور نیز توسعه یافته، گفت: قبلاً این فضا در شهرهای بزرگ و کوچک وجود داشت، اما امروز این فضا در سراسر کشور امتداد پیدا کرده و روستاها در گردشگری از این فضا برای بوم‌گردی و صنایع دستی استفاده می‌کنند.روحانی با بیان اینکه امروز کسب و کارها نیز در فضای مجازی شکل گرفته است، گفت: هم‌اکنون ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان رسمی و شناسنامه‌دار فعال و هزاران استارتاپ‌ در کشور فعالیت می‌کنند که همه اینها در سایه فضا و امکانات و زیرساخت‌های ایجاده شده فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان زیادی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم، افزود: اکنون افراد تحصیلکرده بیکار زیادی داریم و ایجاد اشتغال با اقتصاد دیجیتال برای این قشر راحت‌تر میسر می‌شود. بنابراین باید افراد تحصیلکرده دانشگاهی را جذب و از آنها استفاده کرد، چرا که کشور به این مسأله نیاز دارد.

تکمیل دولت الکترونیک
با کمک دستگاه‌ها
روحانی یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم را تکمیل دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: باید برای تکمیل آن گام‌های کامل تری برداریم تا مردم بتوانند بدون نیاز به سفر یا مراجعه حضوری از این طریق خدمات دریافت کنند. مثلاً فردی اگر می‌خواهد جواز ساخت ساختمان بگیرد، وقتی وارد اینترنت و فضای مجازی می‌شود باید بتواند همه مراحل کار خود مانند خرید زمین، انتقال سند، درخواست مجوز از شهرداری، ارتباط با شرکت‌های معماری و... را براحتی انجام دهد. یا حتی باید در زمینه پزشکی نیز همه کارها از طریق دولت الکترونیک انجام شود. به‌عنوان مثال بیمار بتواند از پزشک خود نسخه دریافت کرده و به داروخانه ارسال و  دارویش را از داروخانه دریافت کند.​​​​
وی از وزیر ارتباطات درخواست کرد تا پایان سال‌جاری قدم‌های بسیار مهمی در تکمیل دولت الکترونیک بردارد و هرچند باید همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و قوای دیگر و بخش‌ خصوصی نیز در این راستا کمک کنند.وی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های عام، اصولی و منظمی از سوی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌گیرد، افزود: جلساتی که برای هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی یا شورای اجرایی که در رده دوم تشکیل می‌شود، می‌تواند در رسیدن به خدمات مورد نظر، سریعتر یاری و کمک کند.
وی افزود: شورای عالی فضای مجازی نیز تصمیمات بسیار مهمی گرفته است. شبکه ملی اطلاعات به آن مفهومی که بتواند نیازهای جامعه را برطرف کند، بسیار اهمیت دارد که روز به روز و فاز به فاز در حال تکمیل شدن است و به پیش می‌رود و این خودکفایی هم بسیار مهم است.امروز بعضی از طرح‌ها، طرح‌های خودکفایی بود که کشورمان را از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند و این هم در این شرایط اهمیت وافری دارد.

فضای باز مجازی
رئیس جمهوری با بیان اینکه وجود دولت الکترونیک و فضای باز ارتباطات و فضای مجازی ارزان و امن و قابل اعتماد برای مردم بسیار مهم است، افزود: امروز ارتباطات، سفارشات، صله رحم، انفاق‌، پرداخت قبوض آب و برق، دریافت حساب‌های بانکی‌ و... همه به فضای مجازی منتقل شده است از این‌رو این فضا، فضای بزرگی است که می‌تواند خدمات را انجام دهد و در این شرایط ویروسی و کرونایی می‌تواند خیلی به کشور کمک کند بنابراین هر چه فضا بازتر باشد، بیشتر یاری و کمک می‌کند.روحانی با اشاره به اینکه فضای مجازی شرایط کشور را متحول کرده، افزود: این فضا سبک زندگی و رابطه زندگی مردم را در نحوه ارتباط دوست با دوست، میزان وقتی که در داخل یا بیرون از خانه می‌گذاریم و وقتی که استفاده از تلفن همراه هوشمند چه مثبت یا منفی از مردم می‌گیرد، نیز تغییر داده است. بنابراین نمی‌توان به بهانه سوء‌استفاده، این فضا را محدود و این روند را در کشور متوقف کنیم. یعنی نمی‌توانیم بگوییم چون ممکن است از این فضا کسی در کشور سوء‌استفاده کند، پس باید کلاً این فضا را تعطیل یا محدود کنیم.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اقدام‌های بسیار خوب و مثبتی را از سوی وزارت ارتباطات شاهد بودیم، گفت: ایجاد مرکز داده و فضای ابری می‌تواند برای فعالیت‌های دیجیتالی کمک‌کننده باشد از آنجایی که به علت شرایط تحریم در زمینه فضای ابری تحت فشار هستیم فضای ابری ایجاد شده ما را به خودکفایی می‌رساند یا دیتاسنتری که افتتاح شد یا دیتاسنترهایی که در آینده افتتاح خواهد شد موجب تسهیل در ایجاد فعالیت‌های کسب و کاری می‌شود.
روحانی با تأکید بر اطلاعات فضاپایه افزود: ما برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری را انجام داده و ارائه دهیم به مرکز عظیم داده برای تعاملات و خدمات ابری بسیار حجیم نیاز داریم در دنیای امروز روز به روز فناوری در حال پیشرفت و تحول است.
وی در ادامه گفت: باید همه اطلاعات این فضا (بیرونی و درونی آسمان، معادن و حرکت‌های زیرزمین و آبی) در کنار هم قرار بگیرد که خوشبختانه در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است و رهبری در این چند سال دستورات خوبی صادر کردند.روحانی طرح تلویزیون اینترنتی را نیز طرحی فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این فضا گسترده شود و مردم بتوانند براحتی از این فضای فرهنگی به وجود آمده، استفاده کنند. آنهایی هم که به‌دنبال تولید محتوای جدید هستند، می‌توانند از این فضای به وجود آمده بهره‌برداری کنند تا مردم بتوانند از محتواهای متنوع برخوردار شوند از سوی دیگر بسته 50 میلیون تومانی برای 5 هزار شرکت استارتاپی می‌تواند برای کسب وکارهایی که از کرونا آسیب دیده‌اند، یاری رساننده باشد.
روحانی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در ماه‌های آینده و تا پایان سال شاهد افتتاح‌های مهم در این فضا باشیم و استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارخانه‌های نوآوری، یکی پس از دیگری افتتاح شود و خدماتی که مردم عادی و معمولی در زندگی روزمره‌خودشان می‌خواهند بتوانند ارزان‌تر، ساده‌تر، سریع‌تر و شفاف‌تر دریافت کنند.
رئیس جمهوری در پایان یکی از آثار افتتاح‌های 4 پروژه اخیر را افزایش سرعت در انجام کارها عنوان کرد و گفت: امیدوارم شاهد تحرکات نو در کشور هم برای اشتغال مردم و هم برای پیشرفت اقتصاد باشیم.


اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه با جهش اقتصاد دیجیتال، ایران هوشمند قابل تحقق است، گفت: اقتصاد دیجیتال می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود.
وزیرارتباطات افزود: سهم ایران در هسته اصلی اقتصاد دیجیتال 4 و در کل اقتصاد دیجیتال 6.5 است. به‌طور متوسط در معیار جهانی سهم اقتصاد دیجیتال نسبت به‌کل اقتصاد 15.5 درصد است و این نشان می‌دهد ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال ظرفیت رشد بسیار بزرگی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا خدمات دیجیتال نیز یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که می‌تواند رشد قابل‌توجه‌ داشته و اشتغال ایجاد کند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه هسته اقتصاد دیجیتال کشور از 2.23 در سال 92 به 4 درصد در سال 98 رسیده است، گفت: یعنی بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و ارتباطات مجموعاً 4 درصد رشد داشته است. در سال 98 هم سهم اقتصاد دیجیتال در GDP (تولید ناخالص ملی)به 6.5 درصد رسیده، این در حالی است که این عدد در سال 92، 3.68 درصد بوده است.
وزیر ارتباطات به عوامل مؤثر در به بار نشستن درخت اقتصاد دیجیتال نیز اشاره کرد و گفت: عوامل مؤثر در رشد اقتصاد دیجیتال توسعه ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از 680 گیگابیت بر ثانیه در سال 92 به 18 هزار گیگابیت بر ثانیه در سال 98 و افزایش ظرفیت ارتباطات بین‌الملل از 130گیگابیت بر ثانیه در سال 92 به 4500 گیگابیت بر ثانیه در سال 98 بود.
وی افزود: همچنین در این سال‌ها متوسط سرعت دسترسی مشترکین سیار به شبکه ملی اطلاعات از 218/0 مگابیت بر ثانیه در سال 92 به 10 مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی مشترکین ثابت به شبکه ملی اطلاعات از 256/0 مگابیت بر ثانیه در سال 92 به 2/6 مگابیت بر ثانیه در سال 98 رسید.

آذری جهرمی با بیان اینکه پوشش دسترسی پرسرعت مشترکین روستایی به شبکه ملی اطلاعات از صفر درصد در سال 92 به 89درصد در سال 98 رسید، گفت: ظرفیت مراکز داده شبکه ملی اطلاعات نیز از 210 رک فعال در سال 92 به 1830 رک فعال در سال 89، نسبت پیک مصرفی ترافیک داخلی به پیک مصرفی ترافیک بین‌الملل در سبد مصرفی کاربران از 10 درصد در سال 92 به 55 درصد در سال 98 و تعداد اپلیکیشن‌های ایرانی فعال از 483 در سال 92 به 345 هزار اپلیکیشن در سال 98 رسید.

وزیر ارتباطات افزود: همه این عوامل باعث شد با وجود تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی در سال 97 و نرخ رشد منفی 6.12درصدی کل اقتصاد، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با رشد 13.5درصد در همین سال مواجه شود و نرخ رشد ارزش‌افزوده بخش آی‌سی‌تی به۳۱/۳درصد برسد و بیش از اهداف برنامه ششم توسعه رشد یابد. این در حالی است که نرخ رشد ارزش‌افزوده کل اقتصاد منفی 3.7 درصد بود. بنابراین همه این عوامل نشان داد که اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی و برون‌رفت از مشکلات کنونی است.
همچنین وزیر ارتباطات در ادامه به معرفی طرح‌های افتتاح شده پرداخت و گفت: اولین طرح افتتاحی، مرکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات با ایجاد 407 رک ظرفیت جدید و افزایش 25 درصدی ذخیره‌سازی مرز داده شبکه ملی با سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی (شرکت ایرانسل) است که افتتاح شد. با راه‌اندازی این پروژه یکی از مهم‌ترین ارکان زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات محقق شد و گام بلند دیگری در راستای دستیابی به هدف توسعه محتوا و خدمات داخلی و کسب ۷۰ درصدی آن از سبد مصرفی کاربران برداشته خواهد شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت ابری شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری 8 هزار و 500 میلیارد ریالی بخش خصوصی (شرکت آسیا تک) پروژه زیرساخت ابری شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان دومین طرح افتتاح شد، گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور و مورد تأکید در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات است، چرا که زیرساخت ابری، توانایی ارائه خدمات متنوع ابری به تولیدکنندگان محتوای داخلی را دارد و امکان خودکفایی در خدمات ابری و افزایش تاب‌آوری تولیدکنندگان محتوای داخلی در برابر تحریم‌های ظالمانه را فراهم می‌کند.

آذری جهرمی سومین طرح بزرگ را طرح «هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» عنوان کرد و گفت: این طرح با کارفرمایی شرکت‌های اینترنتی و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات VOD و با سرمایه 800 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای ارتقای سهم محتوای داخلی در سبد مصرفی کاربران و افزایش ضریب نفوذ خدمات دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی ‌شده است تا با ایجاد هم‌افزایی و با تأمین سامانه‌های موردنیاز، هم وطنان بتوانند ضمن برخورداری از اشتراک دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات ازخدمات تلویزیون اینترنتی نیز برخوردار شوند.
وی افزود: هدف‌گذاری تعیین‌شده در این پروژه رسیدن به 5 میلیون مشترک فعال تلویزیون اینترنتی تا پایان سال 99 و ارتقای سهم محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.
وزیر ارتباطات به طرح حمایتی از کسب و کارهای نوپای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات به 5 هزار شرکت عضو نوآفرین بسته حمایتی به ارزش 50 میلیون تومان اعطا می‌شود.آذری جهرمی در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهوری درباره رقم سرمایه‌گذاری کل پروژه‌ها گفت: ارزش مالی این پروژه‌ها 2 هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است که عمده این سرمایه‌گذاری ازسوی بخش خصوصی انجام‌گرفته است.
وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه تا پایان سال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال 10 پروژه بزرگ دیگر در دست افتتاح دارد که در مناسبت‌های مختلف از آنها رونمایی می‌شود از حمایت رهبری، رئیس‌جمهوری، فعالان بخش فاوا و خانواده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات بر ثانیه در سال 92 نیز اشاره کرد و گفت تلویزیون اینترنتی برگزاری انتخابات مگابیت بر ثانیه اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و گفت دولت الکترونیک رئیس جمهوری رئیس جمهوری وزیر ارتباطات محتوای داخلی سرمایه گذاری مردم بتوانند تا پایان سال اقتصاد نفتی اقتصاد سنتی درصد در سال زیرساخت ها آذری جهرمی بخش خصوصی کل اقتصاد بسیار مهم افتتاح شد برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی