Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ نرگس نوروزی گفت : تکرار مداوم یک عمل به منظور کاهش اضطراب و نگرانی به وسواس عملی و هجوم افکار و خاطرات تنش‌زا به وسواس فکری تعبیر می‌شود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا بی‌شک اضطراب و تنش ناشی از ابتلاء به بیماری و برخی اقدامات همچون شست وشو و رعایت اصول بهداشتی افزایش یافت.

نوروزی ادامه داد: این اقدامات که گاه با هدف کاهش ترس و نگرانی جنبه افراطی پیدا می‌کند، نیازمند کنترل و مدیریت از طریق دریافت مشاوره‌های روانشناختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش اضطراب و وحشت عدم پیگیری مکرر اخبار است؛ آمار و اطلاعات باید از طریق رسانه‌ها و منابع معتبر علمی و خبری دنبال و از شایعات و منابع و مراجع غیررسمی در فضای مجازی دوری شود.
بیشتر بخوانید: سلامت روان باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا می‌شود
به گفته این روانشناس بالینی، پیگیری اخبار منفی به صورت ناخودآگاه در ذهن آدمی تاثیر و سبب وسواس می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین راهکار‌ها به منظور کاهش نگرانی و وسواس عملی تشخیص علل شست وشو و رعایت اصول بهداشتی است؛ شست وشو با هدف کاهش ترس و نگرانی به وسواس تعبیر می‌شود.

نوروزی با اشاره به پذیرش بیماری به عنوان یکی از مراحل اساسی معالجه خاطرنشان کرد: با پذیرش وسواس باید با «زندگی در زمان حال» از افکار و هیجانات منفی دوری شود.

به گفته این مشاور، توجه به جزییات یکی از راهکار‌های اساسی به منظور زندگی در لحظه به شمار می‌رود که نقشی مهم در آرامش‌بخشی ذهن ایفا می‌کند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیر گذار طب ایرانی در سلامت خانواده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر سید مهدی میرغضنفری با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت تصریح کرد: سلامتی، یک حق و یک مسئولیت همگانی است و خانواده به عنوان اولین و مهمترین واحد اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که منبع تأمین نیاز‌های روان‌شناختی، جسمانی، جنسی و عاطفی اعضای خود به شمار می‌رود.
وی با اشاره به رویکرد طب ایرانی به موضوع سلامت، خاطرنشان کرد: سلامت خانواده دو بعد جسم و روان دارد؛ هر رشدی از خانواده شروع می‌شود و هر شکستی نیز ممکن است از خانواده رقم بخورد؛ بنابراین سلامت خانواده اصل و اساس برای پیشرفت انسان‌ها و ارتقاء و در نهایت پیشرفت یک کشور در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی افزود: البته سلامت روان از یک بعد بالاتر است چرا که اثرات آن عمیق‌تر و طولانی‌تر می‌باشد؛ همچنین تشخیص و شناسایی آن نیز نسبت به بیماری‌های جسمی سخت‌تر است.
دکتر میرغضنفری با بیان اینکه تعریف سلامتی نسبت به مزاج اشخاص، محیط زندگی و نوع فعالیت هر فرد متفاوت است؛ به اثرات متقابل مزاج و شغل در طب ایرانی اشاره کرد و گفت: طب ایرانی انسان را تنها از بعد مادی نمی‌نگرد و تفاوت‌های فردی را زمینه ساز تعیین فعالیت‌هایی همچون رشته و شغل او می‌داند.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: مزاج مهمترین بخش طب‌ایرانی و همان خصوصیات جسمی و روحی انسان‌ها و ویژگی فردی به شمار می‌آید که ضمن ایجاد تفاوت در افراد، بر رفتار و توانایی آنان اثر می‌گذارد؛ به عنوان مثال فردی که مزاج گرم دارد، برای مشاغل پر جنب و جوش مناسب است یا فعالیت‌های هنری؛ شاید گزینه خوبی برای مزاج‌های سرد و خشک باشد. همچنین شغل، ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد؛ به طوریکه اصول حفظ و ارتقای سلامتی برای یک هنرمند با همین اصول برای یک کشاورز ممکن است کاملاً فرق داشته باشد. هر کدام از این اشخاص هم ممکن است در محیط زندگی و کار خود، سالم باشند ولی وقتی به شغل یا محیط دیگر وارد می‌شوند، ممکن است از لحاظ سلامتی آسیب ببینند.
دکتر میرغضنفری با تاکید بر نقش تاثیر گذار و تعیین کننده مزاج بر خانواده، گفت: بسیار اهمیت دارد که اعضای خانواده مزاج خود و دیگر اعضای خانواده را بشناسند چرا که مزاج مهمترین بخش طب ایرانی و همان خصوصیات جسمی و روحی سرشتی (ژنتیک) انسانهاست.

دیگر خبرها

  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج
  • نقش تاثیر گذار طب ایرانی در سلامت خانواده