Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه شبکه‌های خبری در استرالیا، آلکس هاوک وزیر توسعه بین الملل و منطقه پاسفیک استرالیا در این زمینه به رسانه‌های این کشور گفت: کشورهای اندونزی و تیمور لسته درمرکز ارائه این کمک‌های بهداشتی هستند. به گفته وی استرالیا امیدوار است با تمرکز مجدد در مورد کمک‌های بین‌المللی در زمینه امنیت بهداشت در منطقه هند- پاسفیک، خطر شیوع کرونا دراین بخش از جهان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق گزارش دولت استرالیا، کشورهای جزیره‌ای در منطقه پاسفیک مرزهای خود را به منظور کاهش و مقابله با موج اول شیوع کرونا بستند اما با خاموش شدن صنعت گردشگری که یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد این کشورها و منابع  اصلی درآمدی آن‌هاست با شوک‌های اقتصادی روبه رو شده و ازاین رو دچار مشکلات نقدینگی هستند.  

دراین گزارش تاکید شده است: استرالیا حمایت مالی مستقیم از کشورهای جزیره‌ای در اقیانوس آرام را برای تأمین بودجه، آن‌ها ارائه می‌دهد. 

ماریس پین  وزیر امور خارجه استرالیا در این زمینه  هشدار داده است: رشد  و ثبات اقتصادی در بخش هند و اقیانوسیه، که ده‌ها سال است که از رونق و امنیت استرالیا حمایت می‌کند، در معرض خطر است. 

به گفته وی استرالیا در بودجه سالانه خود ۴ دلار کمک‌های بین المللی به کشورهای خارجی و به ویژه همسسایگان خود را در نظر گرفته است. 

مقامات استرالیا به جزایر اقیانوس آرام کمک می‌کنند تا مراکز قرنطینه‌ای و برنامه ردیابی مرتبط با کرونا ویروس ایجاد کنند، که به عنوان اقدامات اساسی این کشورها برای رفع مشکلات ناشی از کاهش گردشگری در منطقه محسوب می‌شود. 

بانک جهانی برآورد کرده است که امسال ۶۰ میلیون نفر به دلیل شیوع کرونا و زیان بار بودن اقتصاد کشورها در فقر شدید تحت فشار قرار گیرند. 

منابع خبری می‌گویند این اقدام پس از آن انجام شد که چین اعلام کرد به کشورهای منطقه پاسفیک برای مقابله با کرونا کمک خواهد کرد و اقدام کانبرا در جهت مقابله با پکن در منطقه‌ای است که استرالیا آن را حیات خلوت خود می‌داند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا استرالیا پکن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استرالیا پکن ویروس کرونا استرالیا پکن منطقه پاسفیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها

مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به اقدامات مناسب وزارت بهداشت ایران در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، درباره وظایف سازمان جهانی بهداشت در قبال غزه گفت: از جمله اقدامات ما این است که با سایر کشورها و بیمارستان‌ها در ارتباط هستیم تا مجروحان را به آن‌ها انتقال دهیم و خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، حنان حسن بلخی_ مدیر کل منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت، در دیدار با دکتر بهرام عین اللهی-وزیر بهداشت کشورمان اظهار کرد: بسیار خرسندم که به عنوان نخستین مدیر منطقه شرق مدیترانه و به عنوان یک زن به ایران سفر کردم و شاهد اقدامات مناسب وزارت بهداشت بودم‌.

وی افزود: این باعث مباهات من است که به عنوان دبیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در محدوده شرق مدیترانه این احساس مسئولیت را داشتم که از کشورهای عضو که شامل ۲۲ کشور است همچون مراکش، افغانستان، سومالی، سودان و... بازدید کنم.

مدیر کل منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: ما به عنوان یک سازمان جهانی بر اساس آراء کشورهای عضو عمل می‌کنیم. سازمانی علم محور، پیشرو و راهور بخش سلامت در سازمان جهانی هستیم.

وی افزود: همانطور که وزیر بهداشت ایران نیز مطرح کردند برای من بازدید از کشورهای عضو اهمیت زیادی دارد تا بتوانم به‌صورت مستقیم شاهد پیشرفت‌ها در زمینه بهداشت و سلامت باشم و نسبت به چالش‌ها و موانع نیز آگاهی کامل پیدا کنم تا بتوانم شرایط همکاری میان کشورهای عضو را فراهم کنم.

حنان حسن بلخی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم پایه و توانایی‌های درمانی پیشرفت مناسبی داشته است. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در اصفهان جلب توجه کرد، تلفیق آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات در ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. همچنین ایجاد دسترسی به مناطق دور افتاده و روستایی و همچنین همه استان‌های کشور از طریق نوآوری، برنامه سلامت خانواده و برنامه مدافعان سلامت بسیار مناسب و تاثیرگذار بودند.

وی افزود: امیدوارم سفرهای آتی را نیز به ایران داشته باشم تا شاهد رخداد اتفاقات مثبت در زمینه بهداشت و درمان و سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشیم. بیماری هیچ مرزی نمی‌شناسد و باید برای تقویت سیستم سلامت تمام تلاش خود را به کار گیریم و در این راستا باید پیشرفت در زمینه سلامت در تمام کشورهای عضو رخ دهد.

مدیر کل منطقه شرق مدیترانه درباره نقش و تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشورهای دیگر نیز اظهار کرد: به عنوان کشورهای عضور، هر کشوری مسئولیت تقویت و خود مراقبتی در کشور خود را بر عهده دارد و صرف همین تقویت سیستم‌های کشور خودمان کمک شایانی به سلامت همگانی جهانی خواهد کرد؛ چراکه اگر یک بیماری واگیر در کشوری شیوع یابد به سایر مناطق نشر پیدا خواهد کرد و مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در سازمان جهانی بهداشت به عنوان اولین و مهم‌ترین موضوع در کشورهای عضو اهمیت دارد، حصول اطمینان از سلامت شهروندان خودشان است. همچنین کمک‌های علمی و نوآوری با شرکت‌ در برنامه‌های نوآوری و علمی سازمان جهانی بهداشت اهمیت بالایی دارد.

حنان حسن بلخی درباره مهم‌ترین وظیفه سازمان بهداشت جهانی برای کمک رسانی به غزه نیز اظهار کرد: فکر و دل ما با مردم غزه و شهدای غزه است. منطقه شرق خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت ۲۲ عضو دارد که سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز یکی از اعضا هستند. ما در غزه و کرانه باختری به عنوان دفتر منطقه‌ای امرو حضور داریم و به عنوان سازمان جهانی برای حمایت از این منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات ما این است که با سایر کشورها و بیمارستان‌ها در ارتباط هستیم تا مجروحان را به آن‌ها انتقال دهیم و خدمات مناسبی را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • زلزله ۶.۵ ریشتری پاپوآ گینه‌نو را لرزاند
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • تغییر مسیر پرواز استرالیا به انگلیس به دلیل تنش میان ایران و اسرائیل
  • ۵ کشته بر اثر حمله با سلاح سرد در سیدنی استرالیا
  • حکومت طالبان ۳ سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کرد