Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند احراز هویت متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس موجب تجمع و شلوغی‌های بی‌حساب و کتاب در دفاتر پیشخوان و برخی از کارگزاری‌ها شده و خبری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روزهای کرونایی نیست. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، این روزها با بالا گرفتن تب و تاب ورود به بورس در بین عموم مردم، حضور پرشور متقاضیان در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان به اتفاقی روزمره در استان زنجان تبدیل شده و فاصله‌گذاری اجتماعی در نتیجه ازدحام افراد، به حاشیه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد پی در پی شاخص بورس در ماه‌های گذشته، عرضه های اولیه شرکت های بزرگ و رکود ناشی از کرونا در بخش های دیگر، آزادسازی سهام عدالت موجب شده است تا رغبت عموم برای ورود به بورس در این روزها بالا برود که این البته در جای خود اتفاق خوشایندی است که می تواند با هدایت درست سرمایه ها به بخش تولید، در تحقق جهش تولید نیز موثر باشد.

اما همزمانی این رویداد با روزهای شیوع کرونا، نگرانی هایی را در نتیجه ازدحام مردم در کارگزاری ها و پیشخوان ها ایجاد کرده است. 

روند احراز هویت متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس موجب تجمع و شلوغی‌های بی‌حساب و کتاب در دفاتر پیشخوان یا برخی از کارگزاری‌ها شده با اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند به عنوان راه حل مقابله با گسترش کرونا در کشور در دستور کار قرار گرفته ولی در جایی که ازدحام مردم است، خبری از رعایت این مهم نیست و این روزها یکی از نمونه های واضح نایده گرفته شدن فاصله گذاری اجتماعی در کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان است و این و موضوع در زنجان نیز کاملا نمود دارد.

حامد سرائی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از زنجان اظهار داشت: عمده ترین عامل افزایش تعداد مراجعات، اعلام دولت برای ارائه سهام شرکت های دولتی از طریق بورس و الزام سازمان بورس مبنی بر احراز هویت و دریافت کد بورسی متقاضیان است.

وی افزود: بلافاصله با تدابیر اتخاذ شده از جانب کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت و خدمات عمومی غیر دولتی، دفاتر ارائه دهنده خدمت سامانه جامع اطلاعات مشتریان که در ابتدای اجرای طرح در سال 99 به تعداد 36 دفتر بود به 68 دفتر افزایش یافت.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به این که شهروندان می توانند نام و نشانی دفاتر ارائه دهنده خدمت سامانه سجام را در سایت مربوط مشاهده نمایند تصریح کرد: شهروندان بر اساس منطقه سکونت خود به نزدیکترین دفتر مراجعه نمایند.

به گفته سرائی، مسئولین دفاتر پیشخوان نیز حداکثر ظرفیت خود با ارائه توصیه ها و تذکرات لازم جهت رعایت فاصله مناسب بین مراجعان و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و همچنین نظارت بر سرعت دهی در اجرای کار در دفاتر، گامی در رعایت پروتکل های بهداشتی برداشته اند.

 این مسئول گفت: رایزنی هایی برای افزایش ظرفیت سامانه احراز هویت در حال انجام است که در همین راستا ظرفیت پذیرش این سامانه از 20 هزار نفر در روز به 60 هزار نفر افزایش یافته است.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های فاصله گذاری هوشمند در داخل دفاتر، مجددا از مراجعین خواست ضمن همکاری با مسئولین دفاتر در پذیرش و رعایت نوبت دهی تلفنی و عدم ازدحام در مقابل دفاتر، اصول فاصله گذاری هوشمند را رعایت نمایند.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,59/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاتر پیشخوان کارگزاری ها فاصله گذاری احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه چهارشنبه نشست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان آغاز به کار کرد.

در این برنامه معاون صنایع عمومی وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز حضور دارند.

قرار است در این نشست درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان سمنان به خصوص تأمین آب اظهار نظر شود.

این خبر کامل می‌شود.

کد خبر 6081503

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟